Hjælp til skægpest
Fra : Henrik

Dato : 08-08-04 23:44

Jeg har en skæghår på halsen som vokser indad.
Der sidder alt for dybt til jeg kan se eller fjerne det.
Min læge har givet mig 2 kure med antibiotika uden det hjalp.
Det føles som skæghåret sidder og kilder mit luftrør for drejer jeg hovdet i
en bestemt
retning både hoster jeg og det ene øje løber i vand. det er vildt generen.

Det driller også nogle sener eller nerver. Jeg bliver meget spændt i
mave/bryst og skulder somme tider.
Men det underlige er er : Tager jeg så såret eller det hårde på "bumsen" væk
kan jeg øjeblikkelig mærke en lindring. Maven slapper af og begynder at
knurre og arbejde.
Også generne i halsen bliver bedre. Man så snart såret heler og det kommer
hinde på
ja så kommer alle symptomerne igen.

Har nogen et godt råd. Et middel jeg kan smørre på.
Jeg har prøvet med vaselin pg noget sårhelene fra lægen.
Heller ikke det hjælper

Jeg barbere mig med maskine hver dag. Og renser skæret og huden efter hver
barbering

Jeg har nu døjet med det i et år og bliver snart skør at det.

Hvis det ikke er en skæghår hvad kan det så være son genere mig.

Håber på et par gode råd og evt nogle salver eller cremer som kan hjælpe

Mvh Henrik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-08-04 06:19

Henrik wrote:

hej Henrik..

> [...]
> Også generne i halsen bliver bedre. Man så snart såret heler og det
> kommer hinde på ja så kommer alle symptomerne igen.

mit bud er at "bumsen" simpelthen presser på en nerve som er forbundet til
alle disse ting, og det skaber naturligvis en reaktion.....

> Har nogen et godt råd. Et middel jeg kan smørre på.
> Jeg har prøvet med vaselin pg noget sårhelene fra lægen.
> Heller ikke det hjælper

mit råd er at du lader skægget stå lige der hvor den sidder, og så fjerner
den med pincet.... på den måde får du stoppet "indgroningen" ihvertfald for
en periode... det kommer til at gøre ondt som et ondt år, men jeg har en ide
om at det vil være effektivt.....

> Jeg barbere mig med maskine hver dag. Og renser skæret og huden efter
> hver barbering

hvis jeg var dig ville jeg droppe maskinen.... det er nemt, ja, men maskine
er noget fanden har skabt for at fremprovokere skægpest.....
hvad renser du huden og skæret med?? det eneste rigtige at gøre det med er
nemlig klorhexidin....

> Jeg har nu døjet med det i et år og bliver snart skør at det.
>
> Hvis det ikke er en skæghår hvad kan det så være son genere mig.

det er som sagt næppe det ene skæghår, men betændelsen i den hårsæk der
presser på en nerve......

> Håber på et par gode råd og evt nogle salver eller cremer som kan
> hjælpe

klorhexidin som skintonic, antibakteriel creme bagefter og et pincet ;)
--
Knus, Sabina

Fra : Spangkuk

Dato : 09-08-04 06:44

"Henrik" <No@email.com> skrev i

[snip]

Sabina kommer med nogle gode råd, men jeg vil da mene,
at du med de gener du har, kan gå til lægen og bede ham
om at få skåret "bumsen" op.

Spang

Fra : Lone

Dato : 28-08-04 06:51

> Håber på et par gode råd og evt nogle salver eller cremer som kan hjælpe
>

> Mvh Henrik

prøv at gå til en hudlæge - der findes nogle piller som er meget effektive -
mener de hedder Roaccutan

havde en kæreste med samme problem - efter kuren var han en helt
anden...........

Fra : Casper

Dato : 30-08-04 08:25

> prøv at gå til en hudlæge - der findes nogle piller som er meget
effektive -
> mener de hedder Roaccutan

Hvis der er tale om svær akne vil Roaccutan kunne hjælpe, men... der skal
man lige en tur omkring en speciallæge først. Alm. læger må nemlig ikke
udskrive dette middel. Desuden er det ikke et førstevalgspræperat, og det er
derfor ikke sikkert at det bliver det første lægen prøver.

Casper
Farmaceut

Fra : Jens Larsen

Dato : 23-11-04 13:32

Hvad med en barbering

Fra : Karina

Dato : 23-11-04 15:04

hjælpe

Bio Terms ansigts scrub er rigtig god at bruge før barbering hvis man har
tendens til at få skæg pest.

Mange hilsner

Karina

Fra : Lasse Madsen

Dato : 23-11-04 17:22

Hej

Jeg led også af skægpest helvede for 1½år siden det var konstant og rigtigt
træls jeg fik et tip af en barber om at jeg skulle prøve at købe sådan en
Philishave 8850 eller højere (nummer) fra philips det er sådan en
babermaskine med 3 hoveder.... den første uge var et mareidt (der stod også
i brochuren at der ville være en tilvænningsperiode på ca 3 uger) men så
forsvandt mit skæg pest og jeg har aldrig set noget til det siden ... jeg
bruger den ca. hver dag og den holder omkring 1½ måned på en opladning ...
når man er færdig trykker man på en knap og skyller den under vandhanen og
lader den tørre og så er den klar igen ...

På ca. 5-10 minutters barbering kan jeg opnå en babering der er ligeså god
som med en skraber og på ca. 1-3 minutter kan man opnå en alm. babering.

Prøv den ! den er guld værd.

M.v.h.
lasse