Nye "regler" mht. gennemsnit?
Fra : Klaus G.

Dato : 06-08-04 07:15

Hej.

Det var med noget undren, da min kærste, som lige var startet på HG 2.år på
en anden handelsskole, sagde at nu skulle man ikke bare have et gennemsnit
på 6, dvs. at man f.eks. kunne få 03 og 9, så har man et gennemsnit på 6.
Men at man i _ALLE_ fag skulle score sig et 6-tal, ellers så dumper man. Er
det rigtigt? Eller har hun hørt forkert?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Torben Wridt

Dato : 08-08-04 20:54

> [...]

Er
> det rigtigt? Eller har hun hørt forkert?

Hej!
Er karakteren under 6 er man dumpet i det pågældende fag.

Mvh,
Torben W.

Fra : Klaus G.

Dato : 09-08-04 20:51

> Hej!
> Er karakteren under 6 er man dumpet i det pågældende fag.

Ja det er jeg godt klar over. Men måske jeg ikke forklarede mig godt nok.
Hvis man f.eks. får 9, 9, 9, 9, 9, og 03, så får man ikke sin hue... Kan det
virkelig passe?

Fra : Torben Wridt

Dato : 10-08-04 10:13

> [...]
> Hvis man f.eks. får 9, 9, 9, 9, 9, og 03, så får man ikke sin hue... Kan

Hej Klaus!
Tjaeeee.... Det pågældende fag med karakteren 03 er altså som før skrevet
ikke bestået. Det er jo ikke sikkert, at det betyder noget for det
fremtidige karriereforløb. Hvorvidt det giver ret til at bære en hue er
vistnok forskellig fra de enkelte udd.-områder.
I erhvervsuddannelserne kan et 03 godt betyde, at det pågældene fag eller
den pågældende disciplin skal tages om inden der fortsættes i det videre
udd.-forløb.

Jeg kan ikke komme nærmere på et godt svar.

Med venlige hilsner,
Torben W.,
Faglærer.

Fra : Klaus G.

Dato : 18-08-04 19:37

> [...]
> udd.-forløb.
>
> Jeg kan ikke komme nærmere på et godt svar.

Okay, men jeg siger da tak for din tid :)

Fra : K-man

Dato : 19-09-04 16:59

De nye regler for HG betyder at man for at få en uddannelse inden for
bestemte områder skal bestå bestemte fag på bestemte nivauer.

F.eks kræver en butiksudannelse min 6 i faget IT på niveau C medens
bankuddannese kræver 6i faget IT niveau D. På samme måde kræves der de
fleste steder at man består Dansk.

Det afhænger altså af hvad man vil bruge sin HG til. Men man behøver altså
stadig ikke have et snit over 6 på første delen (de to skoleår)

Håber det var svar nok - ellers spørg igen.

K-man
- der underviser på HG -

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 19-09-04 17:47

"K-man" <k-man@FJERnfjernggjjjhgi.dk> posting:

>F.eks kræver en butiksudannelse min 6 i faget IT på niveau C medens
>bankuddannese kræver 6i faget IT niveau D.

Umiddelbart underligt, at det ikke er omvendt - at en bankuddannelse
kræver C-niveauet og en butiksuddannelse kræver D-niveauet. Skulle
da tro, der var mere IT i en bank?

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : K-man

Dato : 19-09-04 19:28

Enig lyder tåbeligt. Jeg har forstået det således at arbejdsgiverne selv har
været med til at fastsætte kravene.

Det er vist noget med at finanssektoren satser på at deres egen
efteruddannelse indebærer noget tilsvarende.

K-Man