Novel og Windows 2000 server
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 04-08-04 16:43

Vi har på kontoret installeret Novel netware i forbindelse med et
landsdækkende net og lokalt har vi en windows 2000 server. Det er helt nyt.

Det fungerer, men jeg synes at det lokale net er noget langsomt ind imellem.
Jeg kan ikke afgøre om det landsdækkende net er langsomt (groupwise).

Er der nogle indstillinger i enten novel eller i windows 2000 server, som
skal være på en bestemt måde, når man har begge installationer??

Tak, peder

Fra : Karsten Svenningsen

Dato : 29-08-05 23:07

Prøv et importerer følgende i registry på dine klienter, det er et gammelt
tip, og hænger sammen med Windows måde at håndtere flere typer netværk. Jeg
har selv brugt det med held for år tilbage. Prøv lige på en enkelt klient og
genstart, før du breder det ud til flere. Filen fjerner et stykke af
registry, så du kan evt finde keyen selv og lave en export af den før du
sletter, så kan du da vende tilbage.

Windows Registry Editor Version 5.00
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
Karsten