Grøn Te
Fra : Steen

Dato : 28-07-04 14:21

Jeg har netop læst en bog om grøn te, det er jo fantastisk hvad den kan
udrette
Er her nogen der har erfaringer med grøn te

mvh

Steen

---

Fra : G.B.

Dato : 28-07-04 22:43

"Steen" <dsl52(fjern)801a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har netop læst en bog om grøn te, det er jo fantastisk hvad den kan
> udrette
> Er her nogen der har erfaringer med grøn te

Der forskes meget i antioxydanterne i grøn te (polyphenoler), og man ved
efterhånden ret meget om denne meget interessante plante.

En søgning på PubMed, den mest seriøse lægevidenskabelig database,
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi> giver ved søgekriteriet
"green tea" 1536 hits til videnskabelige artikler. Kriteriet
"thea sinensis" (te's botaniske navn) giver yderligere 108 hits, og
"tea +polyphenols" giver 678 hits.

Muligvis overlapper nogle af disse resultater hinanden, men for at blive
optaget i PubMed skal der være tale om anerkendt videnskabelig forskning,
så der er masser af læsestof at gå i gang med.

Grøn te skal ikke trække længere end ½-1 minut, for at undgå at trække
for meget garvestof med ud, da det i helbredsmæssig sammenhæng kun er
polyphenolerne man er interesseret i, og disse bliver udtrukket som noget
af det første. De aktive stoffer har en væsentlig stærkere antioxydant-
virkning end både vitamin C og vitamin E.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 07-08-04 17:16

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> [...]
> <http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi> giver ved søgekriteriet
> "green tea" 1536 hits til videnskabelige artikler.
Dog kun 29 hvis man vælger "Limits" -> "Randomized Clinical Trial" som plejer at
anbefales af dig, ved opslag efter andre alternativer.

> Kriteriet
> "thea sinensis" (te's botaniske navn) giver yderligere 108 hits,
Heraf 0 kliniske forsøg.

> og "tea +polyphenols" giver 678 hits.
Hvoraf der er lavet 24 kliniske forsøg.

Absolut et produkt der ser ud til at have potentiale.

> Muligvis overlapper nogle af disse resultater hinanden, men for at blive
> optaget i PubMed skal der være tale om anerkendt videnskabelig forskning,
> så der er masser af læsestof at gå i gang med.
Ja absolut. Der er masser af spændende artikler som jeg selv ynder at læse.

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum (under test, kig ind)