Rød & Skældene hud?
Fra : Kenneth H.

Dato : 24-07-04 23:59

Hej Allesammen...

Jeg har et problem som jeg håber nogen har et godt råd til at jeg
kunne komme af med. Problemet er måske ikke så slemt i sig selv, men
da jeg i forvejen altid har været slemt angrebet af bumser og uren hud
siden 13-14 års alderen og til den dag i dag, 26 år, er jeg direkte
ked af at skulle til at kæmpe med flere kosmetiske ansigts problemer!

Rundt om og på min næse, samt i mine øjenbryn har jeg det sidste lille
års tid begyndt at få meget rød og skældende hud. Huden føles tør og
stram selvom jeg bruger noget der hedder Decubal Care efter jeg har
været i bad, yderligere har min læge givet mig noget der hedder
Metronidazol Alpharma 1% og det fjerner da også lidt det røde, men så
begynder det for alvor at skælde? Jeg er som sagt i forvejen ingen
skønhed grundet uren hud og ar, så det sidste jeg har brug for nu er
en rød tud og skældende ansigt. Får det sværere og sværere med at
komme ud, det er jo ikke sjovt at være anderledes i en verden hvor
udseendet betyder så meget! Det kunne jo også være sjovt hvis man
f.eks. kunne tage et bad sammen med vennerne her til sommer ved
stranden, uden man blev fuldstændig rød i ansigtet, det er især efter
bad og om morgenen det er meget slemt!

Please hjælp mig hvis i kan, eller måske selv har et lignende
problem!

God sommmer til jer alle,
mange hilsner Kenneth.

Fra : G.B.

Dato : 25-07-04 01:29

Kenneth H. <myjunk@ZNTCHofir.dk> (slet ZNTCH) skrev i meddelelsen

> Please hjælp mig hvis i kan, eller måske selv har et lignende
> problem!

Fortæl lidt om dine kostvaner - spiser du meget fastfood eller dåsemad?

Tager du vitaminer?

Har du lignende tilfælde i din familie (arvelighed)?

Hvornår er det værst?

Og lige en ting - måske hjælper det på ophelingen at bruge saft fra en
plante, som hedder aloe. Køb sådan en hos din blomsterhandler (lad være
med at falde for dem, som vil sælge dig det på flaske eller dunk - det er
ikke nær så virksomt som den friske gele fra planten), og brug geleen
inden i bladene til at smøre på.

Og tag godt med B-vitaminer og tag et par spskf. levertran hver dag -
desuden: har du prøvet at bruge god, gammeldags zink-salve fra apoteket?

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Kenneth H.

Dato : 25-07-04 11:15

Hej igen...

Allerede nu vil jeg godt sige tak for tippene, når en læge ikke
kan hjælpe er det rart at få råd og vejledening her, tak skal i
ha´.

Mine kostvaner er vist rimelig ok. Jeg drikker meget sjældent
alkohol, ryger ikke og spiser sjældent junk-food, mest god
almindelig dank mad med sovs og kartoffler! Drikker også meget
vand og når det ikke er så slemt med uslæt dyrker jeg en del sport
i motions center. Men igen, når det bluser lidt op har jeg det
ikke så let med at komme derned. Hvis det ikke er så slemt en dag
og jeg så kommer afsted, begynder det at blive rødt og irriteret
når jeg begynder at svede lidt. Når man så skal i bad bagefter er
den så gal igen. Derfor venter jeg som regel med bad til lige før
sengetid, så har det da nogle timer til jeg skal på job og det har
fortaget sig lidt, men aldrig helt det skidt! Jeg spiser godt nok
ingen vitaminer overhovedet, det er også dumt det ved jeg godt men
nu i skriver det måske er en idé, vil jeg helt sikkert begynde
allerede fra i morgen!

Mvh. Kenneth.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 25-07-04 09:15

Du kunne også prøve A-Derma cremen fra Apoteket, der er uden
konserveringsmidler, farve og parfume. Du skal have fat i den, der er til
atopisk hud. Den har ihvertfald virket for mig, der har atopisk eksem.

Pøj pøj med at få det væk.

VH
Padmé