Hårtab
Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-07-04 21:46

Hej venner!

Min kone på 40 lider under hårtab. Ikke i store totter, men specielt i
toppen er det begyndt at blive tyndt. Så tyndt, at hun - selvfølgelig -
bliver ked af det. Hårtabet er karakteristisk ved, at det er specielt
"slemt" om sommeren, mens der kommer mere hårvækst igen om
efteråret/vinteren. Det er specielt på issen, det er slemt.

Vi har prøvet det meste: de gængse kemiske mirakelkure fra frisøren,
speciallægeundersøgelser, kiesel-tilskud, kalkpiller.. men det hjælper ikke
så meget.

Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd?

Hilsen Henrik

---

Fra : Ulla Petersen

Dato : 21-07-04 00:26

Hej Henrik

Jeg lider også af hårtab på samme måde som din kone og har været turen
igennem med hudlæge, egen læge osv. Alt sammen uden held.
Jeg er nu begyndt at lave en te på noget, der hedder en Kombuchasvamp Denne
te har nogle stor glæde af til afhjælpning af mange slags problemer som fx
hårproblemer.
Du og din kone kan læse om Kombucha på www.kombuchasvampen.dk, hvor I også
kan finde adresser på folk, som giver svampen væk, gratis.
Jeg har endnu ikke taget Kombucha længe nok til at vurdere om det hjælper,
men det er da et forsøg værd.

Held og lykke til din kone
Hilsner fra Ulla

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-07-04 07:53

Ulla Petersen wrote:

> Jeg er nu begyndt at lave en te på noget, der hedder en Kombuchasvamp Denne
> te har nogle stor glæde af til afhjælpning af mange slags problemer som fx
> hårproblemer.

Hvordan kan du have glæde af den til afhjælpning af hårproblemer, når...

> Jeg har endnu ikke taget Kombucha længe nok til at vurdere om det hjælper,
> men det er da et forsøg værd.

Men det er da positivt, at du trods alt anbefaler noget, som kan fås
gratis, omend oplysningerne på Kombucha-siden skal tages med et vist
forbehold.

Man kan for eksempel læse, at frugtsukker ikke forårsager stigning i
blodsukkerniveauet hos diabetikere, og det er direkte forkert. Ligesom
man kan læse, at Kombucha fremstillet med grøn te forhindrer kræft. Det
er korrekt, at forskning har påvist, at grøn te kan virke hæmmende på
kræft, men derfra og så til at påstå, at det forhindrer kræft, der er
altså lang vej.

Og så skal jeg prøve at undlade at komme ind på den lange liste over
forskellige dårligdomme som svampen hævdes at kunne hjælpe mod. For der
risikerer man nemt at få teen galt i halsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-07-04 21:34

Henrik Madsen wrote:
> [...]
> speciallægeundersøgelser, kiesel-tilskud, kalkpiller.. men det
> hjælper ikke så meget.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd?

min tanke er om det evt kan være noget androgynt provokeret hårtab... altså
hårtab forårsaget af mandlige kønshormoner.... det er især placeringen af
hårtabet jeg hæfter mig ved.... læs evt her:
http://www.parykmagasinet.dk/kvindeligt_haartab.html eller her :
http://www.hud-doktor.dk/brevkasser/losthair/PAGES/ahk.html

har i forsøgt ed feks regaine eller procepia?? jeg ved det kan være
effektivt hos visse.... og nogle har især god effekt af begge dele
samtidig... problemet er så bare at man ikke må stoppe med behandlingen....
derudover snakkes der også om p-pillen Diana mite (er det ike sådan den
hedder) som kan virke...
jeg ved godt gruppen her hedder alternativ, men hey, hvis noget virker så
anbefaler jeg det gerne alligevel.....

en alternativ løsning kan så også være "hår for livet" som er en type paryk
der limes fast på hovedbunden i en måned af gangen og ellers passes til så
den ligner ens naturlige hår 100%..... jeg kan som proffesionel sige at hår
for livet er en helt unik type "løst hår" som ser meget meget naturligt
ud... kun hvis man stikker næsen helt ned i hovedbunden OG ved hvad man skal
kigge efter, kan man se at det ikke er det.....
en hurtig google på "hår for livet":
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=h%C3%A5r+for+livet

--
Knus, Sabina