udviklingsværktøj til Win
Fra : Michael

Dato : 20-07-04 11:51

Jeg har desværre p.t. kun adgang til en windows boks. normalt skriver jeg
min kode i nano på *nix bokse. (emacs er udelukket!)

Men findes der noget fornuftigt værktøj til windows? Evt. noget som kan
pushe filerne til serverne uden brug at FTP, idet jeg synes om at skulle
installere en FTP server på en række Linux & BSD bokse.

Michael

Fra : Tore Aursand

Dato : 20-07-04 12:21

On Tue, 20 Jul 2004 12:51:16 +0200, Michael wrote:
> Men findes der noget fornuftigt værktøj til windows? Evt. noget som
> kan pushe filerne til serverne uden brug at FTP [...]

Hva med å installere CygWin? Da får du en "mini-*nix for Windows", og
følgelig også tilgang til alle godsakene i *nix.

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for

Fra : Michael

Dato : 20-07-04 13:10

"Tore Aursand" <tore@aursand.no> skrev i en meddelelse

> Hva med å installere CygWin? Da får du en "mini-*nix for Windows", og
> følgelig også tilgang til alle godsakene i *nix.

du tænker på x forwarding? Joee.. det er en mulighed.. har ikke den store
erfaring med cygwin.

Men jeg tænkte også at der måske fandtes noget til Windows, med syntax
coloring, komando tabulator completion og den slags.. måske endda noget som
selv laver nogle indrykninger til f.eks. løkker og den slags

Findes sådan noget?

Michael

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 20-07-04 20:57

vim til Windows, www.vim.org

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-07-04 13:13

"Michael" <maskinen@hotmail.com> writes:

> du tænker på x forwarding? Joee.. det er en mulighed.. har ikke den store
> erfaring med cygwin.

Nej, cygwin er bare et GNU/Posix miljø for Windows. Så kan du åbne en
bash og køre nano som du er vandt til.

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web

Fra : Michael

Dato : 20-07-04 13:42

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse
> Nej, cygwin er bare et GNU/Posix miljø for Windows. Så kan du åbne en
> bash og køre nano som du er vandt til.

ok smart.. kendte kun til x forwarding muligheden.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-07-04 14:32

Michael wrote:
> [...]
> pushe filerne til serverne uden brug at FTP, idet jeg synes om at skulle
> installere en FTP server på en række Linux & BSD bokse.

Hvordan havde du ellers forestillet dig at filerne skulle kopieres ud?

WebDAV og scp er to oplagte muligheder. Ellers kan du vel ssh'e til en
*nixboks.
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Peter Hansen

Dato : 28-07-04 19:02

hej

Jeg bruger eclipse (www.eclipse.org) som editor og forbinder først med
webdrive (http://www.webdrive.com/)

elipse er en java application og kan både syntax til perl, php og mange
flere.

webdrive bruger du til at "mounte"(via ssh) din linux, som et drev på din
windows, når du så åbner filer gennem eclipse gemmer du direkte ned på din
linux. (webdrive koster lidt, men den kan prøves i 14 dage)

mvh
Peter