Kia Carnival
Fra : Mette

Dato : 16-07-04 07:46

Er der nogle af jer der har denne bil ?

Hvilken model har I, og hvad koster bilen når man får den afgiftsfri ? Gerne
prisen uden ekstraindretning.

Med venlig hilsen

Mette

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-07-04 12:35

Mette wrote:
> Er der nogle af jer der har denne bil ?
>
> Hvilken model har I, og hvad koster bilen når man får den afgiftsfri
> ? Gerne prisen uden ekstraindretning.

Vi har ikke sådan en, men vi har kigget meget på den...

Den koster:
Kia Carnival LX = 148900,-
Automatgear = 7100,-
Levering = 3400,-
i alt ekskl. moms = cirka 160.000 [1]

Hvis den er afgiftsfri, så er det ikke din bekymring hvad den koster - så
skal du "kun" selv betale ½-delen af hvad der svarer til et §4 lån.

Gulvsænkning af sådan en koster 185.000 plus moms (Kia Paravan), og
derudover kommer så diverse særlig indretning til dig.

[1] Priserne er måske ikke 100% up-to-date

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Mette

Dato : 16-07-04 12:56

Aaaah, tak skal du have. Det vil sige..... at afgiftsfri gives kun til §4
biler og ikke til §6 ? Det lyder selvfølgelig logisk nok, men jeg troede
selv man kunne vælge også ved "de store biler"

Jeg har lige fået ansøgningsskemaet, jeg skal nok lige tage en snak med
ergoterapeuten før jeg fylder det ud når hun kommer hjem fra ferie. Jeg har
en "alm §6" bil nu må det så være, men må nok lige tage en snak om hvilken §
jeg skal søge, det skriver man jo med det samme - det må være det på skemaet
der hedder udvidet låm, eller hur ?

Venligste hilsner og tak for svaret :)

Mette

Fra : Leonard

Dato : 16-07-04 14:39

"Mette" <mette@dk-gillian.dk> wrote:

>at afgiftsfri gives kun til §4
>biler og ikke til §6 ?

Nej, afgiftsfri vil sige at bilen kan være en 10 pers. bus, der som
handicapbil er nedstolet og indrettet til transport af
kørestolsbrugeren og dennes hjælpemidler.

Det har intet med lånet at gøre, §4 er et alm. lån og §6 er et udvidet
lån.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : Mette

Dato : 16-07-04 18:04

> [...]
> kørestolsbrugeren og dennes hjælpemidler.
>
> Det har intet med lånet at gøre, §4 er et alm. lån og §6 er et udvidet

Jamen den var jeg med på - med nedstolet 10-personers. Jeg forstod bare på
dette som Søren skrev at det altid var §4 lån. Søren- kan du måske så uddybe
dette for mig som du skrev. Så forstår jeg ikke sætningen

Søren C. Fischer skrev:----------
Hvis den er afgiftsfri, så er det ikke din bekymring hvad den koster - så
skal du "kun" selv betale ½-delen af hvad der svarer til et §4 lån.

-----------
Venligst Mette

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-07-04 19:15

Mette wrote:
> Søren C. Fischer skrev:----------
> Hvis den er afgiftsfri, så er det ikke din bekymring hvad den koster
> - så skal du "kun" selv betale ½-delen af hvad der svarer til et §4
> lån.

Udgangspunktet er §4. Det er svjh 130.000 der deles mellem kommune og
borger.
Kan man ikke finde en egnet bil indenfor de cirka 130.000, så gives beløbet
frit. Det hedder så §6 og man sigter efter billigst egnede bil.
Uanset om der bevilliges §4 eller §6 bliver afdrag for borgeren (dig) det
samme (½ af de cirka 130.000, afdraget rentefrit over 6 år)

Fra : Mette

Dato : 16-07-04 19:38

> [...]
> Uanset om der bevilliges §4 eller §6 bliver afdrag for borgeren (dig) det
> samme (½ af de cirka 130.000, afdraget rentefrit over 6 år)

Oki, så er jeg med...MEN - hvis nu bilen koster mere end de 130K så skal jeg
jo selv betale resten selv ved det "almindelige" lån - right ? :)

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-07-04 19:46

Mette wrote:

> Oki, så er jeg med...MEN - hvis nu bilen koster mere end de 130K så
> skal jeg jo selv betale resten selv ved det "almindelige" lån - right
> ? :)

Hvis billigst egnede koster over 130k så er man røget ud af §4 og er ovre i
§6.
Det er KUN hvis der er en egnet bil til mindre end 130k, og DU vælger en
dyrere bil at du selv skal betale differencen.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-07-04 17:36

Leonard wrote:
> Det har intet med lånet at gøre, §4 er et alm. lån og §6 er et udvidet
> lån.

Og man kan lige tilføje, at §6 kun benyttes hvis ikke der kan findes en
egnet bil indenfor rammerne af §4.