J. Dahl billede.....
Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-07-04 12:24

Hejsa alle..... Jeg har en bøn, er der nogen der kan hjælpe mig med et
billede, der er malet af J. Dahl i 1875. Det forestiller bjergningsdamperen
Helsingør af København der hjælper en bark forbi pynten ved Kronborg.

Jeg skal bruge billedet til mit stamtræ, havde en forfader der var
bjergningsdykker på det skib, så jeg vil gerne have et billede med i
stambogen af skibet. Så jeg vil sætte pris på alle forslag der kommer......

På forhånd mange tak.....

MVH.
Michael Nielsen

Fra : steffen martin

Dato : 15-07-04 13:34

"Michael Nielsen" <michaelnielsen2@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bjergningsdykker på det skib, så jeg vil gerne have et billede med i
> stambogen af skibet. Så jeg vil sætte pris på alle forslag der

Jeg kom så langt her
http://www.milhist.dk/weapons/stabelaflobninger/stabel_jylland.htm men det
er ikke det du leder efter, dog er det den rigtige maler...
Et andet bud ville være at skrive til www.orlogsmuseet.dk der sikkert ved en
masse om evt. samlinger af 'skibe malerier'

Sorry, det var alt jeg havde i mig...

Steffen
--
..:metropolis:.