bay layer by block ????
Fra : GK

Dato : 04-07-04 01:36

hej ... kan godt være det er et dumt spærgsmål ,,, men er der en venlig
sjæl der vil forklare mig hvad meningen er med ... by layer og by block
og
papir space og model / layout 1 layout 2 og alt det der ... hvilken
betydning har det . e.k.s hvis man man tegner med by block . eller
continuous.. det er sådan set hele det
system jeg ikke lige kan blive klog på hvad meningen er med det .. jeg har
sådan set bare tegnet på de indstillinger som kommer frem når man åbner en
ny tegning .. men det må jo kunne bruges til noget fornuftig siden det er
lavet på den måde ... håber at der en der gider skære det lidt ud i pap
sådan i grove træk

Mvh GK

Fra : Per Corell

Dato : 08-07-04 16:55

Hi
"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> wrote in message news:<40e75245$0$306$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> hej ... kan godt være det er et dumt spærgsmål ,,, men er der en venlig
> sjæl der vil forklare mig hvad meningen er med ... by layer og by block

Når du tegner ,tegner du jo altid på det aktuelle Layer som fra
starten er sat til en farve, så alt du tegner i det layer vil blive
tegnet i den farve der er sat til netop det layer. --- du kan ændre
farven på det følgende du tegner ved blot at taste "Color" og så er
farven på de følgende sat til den farve du angiver, men skifter du til
et nyt layer ,vil alt du tegner der, få den farve det layer er sat
til. Du kan selvfølgelig skifte farven for entities med modify eller
Pedit , men når det kommer til Blocks bliver det en smule mere
vanskeligt.
Byblock har en default farve, og selvom du ændrer farven for en block
vil de entities den bstår af ikke ændre farve.
------ Eh taster du "Color" vil du se at den farve du vælger "Bylayer"
vil blive ændret for det layer.

> og
> papir space og model / layout 1 layout 2 og alt det der ... hvilken
> betydning har det . e.k.s hvis man man tegner med by block . eller
> continuous.. det er sådan set hele det

Continious betyder bare at linierne ikke er stiplet, når du tegner i
Model space er der ikke mulighed for at se tingene i perspektiv, det
har du bla. Paperspace til foruden at Paperspace altså er en udvidelse
af de muligheder du har for at overskue din tegning før den skal
plottes, ---- hvis du vil have en uddybende forklaring på forskellen
mellem Modelspace og Paperspace vil det nok være bedst hvis du konkret
havde en opgave, hvor du skal placere noget du har tegnet på et ark,
---- _så_ vil du nok være glad for Paperspace, altså meningen giver
nærmest sig selv, du arbejder somregel i model space med dine modeller
og når de skal ud på papir eller som grafik bruger du selvfølgelig de
mange muligheder i Paper space. --- du kan gå fra det ene til det
andet og sætte udsnit tegninger ind hvis det er det du har brug for.

> [...]
> ny tegning .. men det må jo kunne bruges til noget fornuftig siden det er
> lavet på den måde ... håber at der en der gider skære det lidt ud i pap

Jo men du skal bare lære 200 kommandoer og 1200 under kommandoer
udenad, det er det hele, foruden altså hvordan man programerer i
f.eks. AutoLisp og hvorfor det nu er så smart, det du i første omgang
har brug for er at vide hvad et UCS er hvad der sker når man taster
Vpoint ,hvorfor det er en god ide at kende Plan komandoen , hvordan
man sætter tegneplanet op langs en væg på det hus man tegner, og hvor
mange forskellige Polylines man faktisk kan tegne samt forskellen på
dem, ----- til at starte med.
Check hvad det kan ende med her ;

http://home20.inet.tele.dk/h-3d/index.htm

P.C.

Fra : GK

Dato : 08-07-04 23:38

"Per Corell" <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man sætter tegneplanet op langs en væg på det hus man tegner, og hvor
> mange forskellige Polylines man faktisk kan tegne samt forskellen på

takker mange gange for svaret ,, det hjalp på forståelsen .. 100000 tak

Mvh Gk