AloeVera FLP
Fra : Jan Larsen

Dato : 04-07-04 00:15

Hejsa er der nogen der har prøvet at drikke Aloe Vera FLP mod ledegigt ?
Evt. hvor kan man få det billigst og hvilken skal man vælge.
Hører gerne hvis der er nogen der har erfaringer?

Hilsen Jan

Fra : Helle

Dato : 04-07-04 06:01

"Jan Larsen" <jkala@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Evt. hvor kan man få det billigst og hvilken skal man vælge.
> Hører gerne hvis der er nogen der har erfaringer?

Hejsa.

Jeg er selv forhandler og har gode erfaringer med kunder der bruger det mod
ledegigt. Jeg har ikke selv ledegigt og kan derfor kun berette om kunders
erfaringer med det. Det koster det samme landet over for drikke aloe veraen
så det er bare et spørgsmål om at udse sig en forhandler som du har lyst til
at handle hos. Vi forhandlere hos FLP har en bestemt pris vi SKAL sælge det
til. Det drejer sig om henholdsvis 242 kr og 263 kr (alt efter hvad smag du
vil have med.) Jeg anbefaler til ledegigt at du drikker Bits n Peaches som
koster 263 kr. Den har stykker af aloe vera i sig som ligger længere i
tarmene og derfor virker som trækplaster på de tungmetaller og andre ting
som gør du får ondt i ledene. Det er selvfølgelig dit eget valg - det er
bare hvad mine kunder beretter om

Held og lykke med det.

Mvh Helle
uafhængig flp forhandler

Fra : procella

Dato : 05-07-04 08:32

"Helle" skrev d. 04-07-04 06:01 dette indlæg :

> "Jan Larsen" <jkala@mail.dk> wrote in message

De færreste er klar over at der også på dette område er kommet
konkurrence. Du kan købe en liter for 238,- som foruden den værdifulde
Aloe Vera Barbadensis Miller, indeholder naturhonning, der giver en
synergieffekt (forstærkende effekt). Derudover smager det godt, hvilket
nok er den største nyhed. Min bror bruger denne drikkegel, med god
virkning mod ledegigt. Personligt holder det mig fri for Astmaanfald, og
har gjort det i lang tid nu.
Hvis du skulle få lyst, så kig ind på http://www.mlm-life.com eller
direkte itl min butik på http://www.62.243.201.230 Hvis du indtaster
"kandu" som kommentar til idn bestilling får du 10% på alle dine ordrer
(første gang).

http://www.kandu.dk/

Fra : G.B.

Dato : 05-07-04 08:47

$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

Der røg lige en klage afsted til din udbyder (abuse@post.tele.dk).

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 06-07-04 13:37

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> "procella" <procella.news@kandu.dk> skrev i meddelelsen news:40e90455$1$183
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Der røg lige en klage afsted til din udbyder (abuse@post.tele.dk).
Du må klage til kandu.dk, da det er dem der har sendt det videre. Jeg troede det
var et lukket forum jeg skrev i.

Ryger du dine urter?

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum (under test, kig ind)

Fra : G.B.

Dato : 06-07-04 22:03

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du må klage til kandu.dk, da det er dem der har sendt det videre. Jeg
> troede det var et lukket forum jeg skrev i.

Nåså det troede du. Ikke desto mindre står din IP-adresse i headeren.

Fra : Timo Jensen

Dato : 07-07-04 05:56

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen

> Nåså det troede du. Ikke desto mindre står din IP-adresse i headeren.
Nej, det gør den faktisk ikke. Det er kandu.dk's IP, går jeg ud fra. Du kan evt.
sammenligne med mine øvrige posts...

Fra : G.B.

Dato : 16-07-04 23:37

> Nej, det gør den faktisk ikke. Det er kandu.dk's IP, går jeg ud fra.
> Du kan evt. sammenligne med mine øvrige posts...

I din header står der ellers

Jeg har igen kontaktet TDC's abuse-afdeling og gjort dem opmærksom på
kandu.dk's tvivlsomme måde at omgå Usenet's regler på.

Og din tvivlsomme måde at pushe aloe vera til dødssyge mennesker på.

Fra : H.S.

Dato : 19-07-04 13:31

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen
> Og din tvivlsomme måde at pushe aloe vera til dødssyge mennesker på.

Hvorfor er nogle mennesker så skråsikre på at alternative behandlingsmetoder
ikke virker - fordi de har læst i en bog xxx ikke kan hjælpe mod xxx ?

Når nu utallige personer som har brugt aloe vera, vender tilbage til
forhandleren, og fortæller at siden de begyndte at bruge aloe vera, har de
fået det bedre/har mindre skavanker el. lign. ? Er dette ikke hovedsagen -
at de har fået det bedre ? Jeg er sikker på at de er ret ligeglad med hvad
der står i alverdens lægebøger - når de på egen krop har oplevet hvad aloe
vera'en har gjort ?

- bare en tanke.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-07-04 15:24

H.S. wrote:

> Hvorfor er nogle mennesker så skråsikre på at alternative behandlingsmetoder
> ikke virker - fordi de har læst i en bog xxx ikke kan hjælpe mod xxx ?

Måske fordi de ikke virker?

> Når nu utallige personer som har brugt aloe vera, vender tilbage til
> forhandleren, og fortæller at siden de begyndte at bruge aloe vera, har de
> fået det bedre/har mindre skavanker el. lign. ?

Du skulle måske skelne mellem, hvad der virker, og hvad brugeren /tror/
virker. Det er ikke altid det samme.

En mere relevant diskussion er måske, om svindlere, kvaksalvere,
godtroende forhandlere osv. skal have lov at sælge uvirksomme produkter,
eller om lovgivningen skal forbyde den slags. Eller når nu lovgivningen
ikke forbyder den slags, om personer her i gruppen skal advare mod disse
uvirksomme produkter, så andre ikke lokkes til at bruge deres sparsomme
penge på dem.

Ovenstående er ikke specielt møntet på aloe vera, som rent faktisk har
medicinske virkninger, omend måske ikke altid alle dem som nogle
forhandlere ynder at omtale.

> Jeg er sikker på at de er ret ligeglad med hvad der står i alverdens
> lægebøger - når de på egen krop har oplevet hvad aloe vera'en har gjort ?

Og det skal de selvfølgelig have lov til at være. Det er trods alt deres
egne penge, de bruger. Hvis folk føler, at deres gigt bliver bedre af at
hyle mod fuldmånen, så skal de også have lov til det. Men GB,
undertegnede m.fl. skal selvfølgelig også have lov til at advare, hvis
nogle slår på tromme for produkter eller tiltag hvis reelle virkning er
ikke-eksisterende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 20-07-04 14:30

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> En mere relevant diskussion er måske, om svindlere, kvaksalvere,
> godtroende forhandlere osv. skal have lov at sælge uvirksomme produkter,
> eller om lovgivningen skal forbyde den slags.
Det er allerede fornudt i dag. På det punkt er loven endda meget klar. Det tror
jeg også goidt du ved Kim. Du plejer nok at læse på lektien.

> Eller når nu lovgivningen
> ikke forbyder den slags, om personer her i gruppen skal advare mod disse
> uvirksomme produkter, så andre ikke lokkes til at bruge deres sparsomme
> penge på dem.
Jamen loven tager skam hånd om sagerne. Problemet er at der er en ganske lille
skare af mennesker der tror de ved bedre end alle andre, og ikke tillader
alternativer til "deres" alternativer. Men her er en nyhed for dem: Der er ingen
der har patent på alternativer.

i bedste fald kan man argumentere for at Aloe Vera ikke er en behandling, og
derfor ikke skal diskuteres her, eller at det er et kosttilskud der er så godt
at det burde være et lægemiddel/naturlægemiddel.
Eller om det trods alt, falder ind under det alternative, idet en sund kost
forebygger et voksende behov for behandling. Er det ikke formålet med
kosttilskud, at blive et sundere menneske?

At påstå at Aloe Vera er helt uden nogen for m for virkning, og bare er vnad med
god smag, er noget fi* at lukke ud, og det burde du vide. Ellers er en tur
omkring pubmed at foreslå.

> Ovenstående er ikke specielt møntet på aloe vera, som rent faktisk har
> medicinske virkninger, omend måske ikke altid alle dem som nogle
> forhandlere ynder at omtale.
Tak. Jeg vidste du var bedre end som så.

> [...]
> undertegnede m.fl. skal selvfølgelig også have lov til at advare, hvis
> nogle slår på tromme for produkter eller tiltag hvis reelle virkning er
Jamen hvis da bare G.B. ville nøjes med det. Men han er jo konsekvent imod Aloe
Vera, og tror det stadig indeholder så meget Aloin at det kun er godt mod hård
mave. Men guess what; der er praktisk taget ikke Aloin i moderne Aloe Vera. Der
er kun de gode sager tilbage, som beskrevet så mange gange før, både her og i
søstergruppen dk.helbred.videnskab

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-07-04 18:06

Timo Jensen wrote:

> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote

> Det er allerede fornudt i dag. På det punkt er loven endda meget klar. Det tror
> jeg også goidt du ved Kim. Du plejer nok at læse på lektien.

Der sælges masser af uvirksomme midler, og det er fuldt lovligt. Læg
mærke til, at jeg ikke skrev, hvorvidt de pågældende midler kaldes
medicin, kosttilskud eller noget helt tredje. Tænk blot på jordstråle-,
krystal- og spis efter din blodtypefolkene. Du kan desuden købe
homøpatisk "medicin", og midler som for eksempel hajbrusk, der hævdes at
kunne helbrede stort set alt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 20-07-04 21:02

> [...]
> krystal- og spis efter din blodtypefolkene. Du kan desuden købe
> homøpatisk "medicin", og midler som for eksempel hajbrusk, der hævdes at
*LOL* Jo tak. Det er der nok af. Men at G.B. sætter Aloe Vera i bås med den
slags bunder i uvidenhed om værdien af kosttilskud. Og at flette injurier om
kvaksalveri ind i de uvidende indlæg, gør det ikke mindre aktuelt at forsvare
sig, samt oplyse om Aloe Vera's fortræffeligheder.

Fra : Timo Jensen

Dato : 20-07-04 14:22

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen

> I din header står der ellers

Hvad har det med min IP at gøre?
Hvis du ved lige så meget om Aloe Vera, som om IP-adresser (som er cifre ikke
bogstaver), så forstår jeg bedre

> Jeg har igen kontaktet TDC's abuse-afdeling og gjort dem opmærksom på
> kandu.dk's tvivlsomme måde at omgå Usenet's regler på.
Fint nok. De (Kandu) burde faktisk advare om at man poster på usenet, når man
tror man poster i et lukket forum.
Jeg venter spændt på at høre fra TDC's abuse afdeling. Det vil i givet fald være
den første klage jeg får fra dem, siden 1995.

> Og din tvivlsomme måde at pushe aloe vera til dødssyge mennesker på.
Du ved bare SÅ lidt, eller også har du igen røget dine svampe.
Jeg postede ved en fejl via Kandu.sk og det vedstår jeg mig gerne, og siger igen
undskyld. Hvor mange gange skal jeggøre det før du tager imod den?

Din mening om Aloe Vera er velkendt: Alt andet end Aloe Vera virker, for i den
bog du har fået lov at stå som medforfatter til, har man glemt at nævne planten.

Vil du ikke godt plonke mig igen?
Eller endnu bedre, filtrer alle beskeder om Aloe Vera fra? Så får du det sikkert
også godt igen

Jeg siger det gerne igen: Aloe Vera er et meget effektivt kosttilskud, som har
givet mange mennesker fornyet energi og velvære. Og det er nemt. Erfaringerne
fra kunderne er så gode at lægemiddelstyrelsen overvejer om det skal
klassificeres som et naturlægemiddel.

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/ Nu i ny og flottere
udgave

Fra : G.B.

Dato : 05-07-04 08:47

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er selv forhandler og har gode erfaringer med kunder der bruger
> det mod ledegigt. Jeg har ikke selv ledegigt og kan derfor kun berette

Du er jo fuld af løgn!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-04 11:38

G.B. wrote:

> Du er jo fuld af løgn!

Hvorfor det? Hun kan da godt have gode erfaringer med kunder, der bruger
det mod leddegigt. Hun får jo penge i kassen. Noget helt andet er, om
kunderne bliver hjulpet af det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : G.B.

Dato : 05-07-04 12:13

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> det mod leddegigt. Hun får jo penge i kassen. Noget helt andet er, om
> kunderne bliver hjulpet af det.

Det er den sidste del jeg ikke tror på. Jo, gu' får hun da penge i kassen,
hun får oven i købet gratis reklame for sit kvaksalveri her i gruppen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 10:42

Hej Helle

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

Vi forhandlere hos FLP har en bestemt pris vi SKAL sælge det
> til. Det drejer sig om henholdsvis 242 kr og 263 kr (alt efter hvad smag
du
> vil have med.)

Så vidt jeg er underrettet er det i strid med konkurrence lovgivningen...??

Man må ikke udstede priser som forhandlerne skal tage, det har været fremme
i flere forbruger programmer også...

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : G.B.

Dato : 22-07-04 11:59

"Bevidst" <bevidst[snabel a]mailS-L-E-T.dk> skrev i meddelelsen

> Så vidt jeg er underrettet er det i strid med konkurrence
> lovgivningen...??
> Man må ikke udstede priser som forhandlerne skal tage, det har været
> fremme i flere forbruger programmer også...

Man må heller ikke reklamere her i gruppen.

<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.behandling.alternativ>

3. Fundats:
Formålet med gruppen er debat om alternativ behandling.

Eksempler på emner, som hører hjemme i gruppen:
- Plantemedicin
- Massage, zoneterapi, akupunktur
- Healing
- Traditionel medicin (kinesisk, indisk, dansk etc.)
- etc....?

Køb/salg og uopfordrede reklamer er ikke tilladte (der henvises til en
relevant dk.marked-gruppe).

Indlæg med vedhæftede filer er ikke tilladte.

Fra : Timo Jensen

Dato : 22-07-04 12:59

Hvad har "bevidst" reklameret for?

Fra : G.B.

Dato : 05-07-04 08:45

"Jan Larsen" <jkala@mail.dk> skrev i meddelelsen news:40e73dfb$0$240
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hejsa er der nogen der har prøvet at drikke Aloe Vera mod ledegigt ?

Det virker ikke.

Fra : Søren

Dato : 05-07-04 10:40

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Jan Larsen" <jkala@mail.dk> skrev i meddelelsen news:40e73dfb$0$240
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Det virker ikke.

har du da prøvet ?

Soeren

---

Fra : G.B.

Dato : 05-07-04 12:14

"Søren" <soeren@telex.dk> skrev i meddelelsen news:ccb7hu$1nag$1
@news.cybercity.dk:

> har du da prøvet ?

Nej, men jeg følger med i den medicinske faglitteratur omkring lægeplanter,
og har gjort det i 25 år.

Fra : Rado

Dato : 05-07-04 20:05

On 05 Jul 2004 11:13:40 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>"Søren" <soeren@telex.dk> skrev i meddelelsen news:ccb7hu$1nag$1
>@news.cybercity.dk:

>Nej, men jeg følger med i den medicinske faglitteratur omkring lægeplanter,
>og har gjort det i 25 år.

Det kan jo være at det virker fordi folk tror på det. Det er vel fint
nok i sig selv, selvom de måske kunne spare pengene ved at tro på
noget der er gratis i stedet.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : G.B.

Dato : 06-07-04 08:54

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan jo være at det virker fordi folk tror på det. Det er vel fint

Leddegigt er en invaliderende auto-immunsygdom.

Det er fandens umoralsk, at disse amatør-kræmmere bliver VED med at
promovere deres shit overfor svært syge mennesker. Det er ikke alene
umoralsk, det er også dumt, egoistisk og ulovligt.

Fra : Timo Jensen

Dato : 06-07-04 13:36

> [...]
> promovere deres shit overfor svært syge mennesker. Det er ikke alene
> umoralsk, det er også dumt, egoistisk og ulovligt.

Pubmed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?CMD=search&DB=pubmed
Og kan læses i sin fuld elængde her:
http://wholeleaf.com/aloeverainfo/aloeveraarthritis.html

Det ville være befriende hvis du gad læse op på dine kilder.

Fra : G.B.

Dato : 06-07-04 22:02

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen news:40ea9ca7
$0$292$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?CMD=search&DB=pubmed

Giver en tom reference.

Fra : Timo Jensen

Dato : 07-07-04 06:00

> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen news:40ea9ca7
> $0$292$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Giver en tom reference.
Jeg kan ikke få det nøjagtige link, men prøv at søge på "Antiarthritic
podiatric" det giver 1 hit.
Der står ikke noget i artiklen, derfor det andet link, hvor teksten står.
Ovenstående link illustrerer blot at det er offentliggjort på pubmed.

Fra : Timo Jensen

Dato : 06-07-04 13:15

> Nej, men jeg følger med i den medicinske faglitteratur omkring lægeplanter,
> og har gjort det i 25 år.
Hvad med Glukosamin? virker det, og hvad siger litteraturen om det?

Fra : G.B.

Dato : 06-07-04 22:02

> Hvad med Glukosamin? virker det, og hvad siger litteraturen om det?

Glucosamin virker på SLIDgigt, og IKKE på leddegigt.

Fra : Timo Jensen

Dato : 07-07-04 06:01

> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen

> Glucosamin virker på SLIDgigt, og IKKE på leddegigt.

Tak.

Jeg må til min skam erkende at jeg forvekslede de to typer. Det er slidgigt min
bror har, ikke leddegigt. Og det er det Aloen har hjulpet på.

Beklager og undskylder.

Fra : G.B.

Dato : 16-07-04 23:27

> Jeg må til min skam erkende at jeg forvekslede de to typer. Det er
> slidgigt min bror har, ikke leddegigt. Og det er det Aloen har hjulpet
> på.

Hvor ved du det fra?

Fra : Timo Jensen

Dato : 20-07-04 14:32

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor ved du det fra?
Jeg tror på ham når han siger han kan mærke forskel på om han har drukket Aloe
Eller ej. Jeg har ingen grund til at tro han lyver, eller at han "tilfældigvis"
har det bedre hver gang han drikker Aloe end når han ikke gør det.

Hvorfra ved du at det ikke er det?

Fra : Jan Larsen

Dato : 05-07-04 20:22

Hej Igen

Tak for svarene.

Jeg havde bare håbet at jeg også havde fået svar fra nogle der selv lider af
ledegigt og kunne dele deres erfaringer gode som dårlige.
Uden at neklicere de svar der er kommet her i gruppen så er det måske ikke
lige det man havde håbet at kun få svar fra nogle der har okonimiske
interesser i produkterne.

Med Venlig Hilsen Jan

Fra : Helle

Dato : 05-07-04 23:39

> [...]
> Uden at neklicere de svar der er kommet her i gruppen så er det måske ikke
> lige det man havde håbet at kun få svar fra nogle der har okonimiske

Kære Jan.

Jeg kan godt forstå dig og er sådan set ked af at jeg sælger disse produkter
(da det jo gør at det ser ud som om jeg prakker dig noget på for at tjene
penge). Havde håbet på at kunne henvise til en bestemt her i gruppen som kan
hjælpe dig og som IKKE er forhandler af aloe vera.
Hmmm...kan kun fortælle hvad min erfaring er og det er ikke udfra at jeg er
forhandler og tjener penge på det. Du kan for min skyld købe det hos hvem
som helst...

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 06-07-04 09:02

"Jan Larsen" <jkala@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg havde bare håbet at jeg også havde fået svar fra nogle der selv
> lider af ledegigt og kunne dele deres erfaringer gode som dårlige.

Det plantepræparat man normalt ville bruge som understøttende middel ved
behandling af leddegigt
<http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/leddegigtbehandling.htm> er
ingefær (den slags i kapsler, ikke den slags man kan købe hos
grønthandleren, desværre).

Osteoarthritis Cartilage. 2003 Nov;11(11):783-9. Related Articles,
Links The effects of Zintona EC (a ginger extract) on symptomatic
gonarthritis. Wigler I, Grotto I, Caspi D, Yaron M.
Department of Rheumatology, Tel Aviv Sourasky Medical Center, and Tel
Aviv University, Tel Aviv, Israel. OBJECTIVE: Evaluation of the effect
of a ginger extract (Zintona EC) on patients suffering from
gonarthritis. ...(snip meget teknisk afsnit)...
CONCLUSIONS: Zintona EC was as effective as placebo during the first 3
months of the study, but at the end of 6 months, 3 months after
crossover, the ginger extract group showed a significant superiority
over the placebo group.

Fra : Doris

Dato : 11-07-04 10:02

Har prøvet, det hjælper ikke en sk..