Oprette mappe sammen med fil
Fra : Michael

Dato : 30-06-04 09:31

Kan man på nogen måde oprette en mappe sammen med en fil, hvis den ikke
eksisterer?

Af performance hensyn ønsker jeg ikke at teste om mappen eksisterer først.

Kan man det?

Fra : Tore Aursand

Dato : 30-06-04 10:00

On Wed, 30 Jun 2004 10:31:11 +0200, Michael wrote:
> Kan man på nogen måde oprette en mappe sammen med en fil, hvis den
> ikke eksisterer?

Jeg tror ikke det.

> Af performance hensyn ønsker jeg ikke at teste om mappen eksisterer
> først.

Jasså? På min AMD 750MHz, med Linux (kjerne 2.6.7) og Perl 5.8.4, kan
man kontrollere om dette hele 270,000 ganger i sekundet. Er ikke det
raskt nok? :)

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"Computer science education cannot make anybody an expert programmer

Fra : Michael

Dato : 30-06-04 21:18

"Tore Aursand" <tore@aursand.no> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke det.

ok.. ærgeligt.

> Jasså? På min AMD 750MHz, med Linux (kjerne 2.6.7) og Perl 5.8.4, kan
> man kontrollere om dette hele 270,000 ganger i sekundet. Er ikke det
> raskt nok? :)

Jo, hvis det er det eneste boksen skal lave

Fra : Tore Aursand

Dato : 01-07-04 00:45

On Wed, 30 Jun 2004 22:18:24 +0200, Michael wrote:

> Jo, hvis det er det eneste boksen skal lave

Irrelevant. Poenget mitt var: Klarer resten av koden å holde tritt med
akkurat dette? Jeg tror ikke det.

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"Scientists are complaining that the new "Dinosaur" movie shows

Fra : Michael

Dato : 01-07-04 19:32

> Irrelevant. Poenget mitt var: Klarer resten av koden å holde tritt med
> akkurat dette? Jeg tror ikke det.

Du misforstår mig. Det jeg mener er at boksen skal lave andre ting end mine
Perl scripts.

De problemer jeg oftest har på *nix bokse er IO. Alle andre resourcer har
jeg rigeligt af, men alt der involverer diskaktivitet skal så vidt muligt
spares væk.

Derfor kunne det godt være, at der fandtes en "smart" metode til dette.

Fra : Tore Aursand

Dato : 01-07-04 20:51

On Thu, 01 Jul 2004 20:31:33 +0200, Michael wrote:

> Du misforstår mig. Det jeg mener er at boksen skal lave andre ting end
> mine Perl scripts.

Nei, jeg misforstod ikke. Men jeg tror du gjør det. :) La meg prøve å
forklare litt bedre.

Klaer _resten_ av scriptet ditt å kjøre 270.000 ganger i sekundet? Hvis
det er tilfelle, kan det å kontrollere om en katalog eksisterer være en
flaskehals. Hvis ikke, så er flaskehalsen andre steder i systemet.

Derfor spør jeg: Ved kjøring, hvor mange ganger kontrollerer dette
scriptet om kataloger eksisterer?

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"A car is not the only thing that can be recalled by its maker."

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-06-04 21:51

> Jo, hvis det er det eneste boksen skal lave

Hvor mange mapper forventer du at undersøge eksistensen af i sekundet?

Mvh.

--
"Someone said ``look, it's Milli Vanilli!'' but Adam Sjøgren
that's totally unfair to Milli Vanilli: at least asjo@koldfront.dk

Fra : N/A

Dato : 01-07-04 19:44

Fra : Peter Makholm

Dato : 01-07-04 19:44

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Ikke specielt mange (10-30), men mange bække små... :)

Benchmark først, så optimer.

Du skal ikke bare gætte på at du brugger ikke-negligerbar tid på at
tjekke kataloger. Find ud af det og hvis det viser sig at det er en
reel flaskehals så brug tid på at optimerer på det.

Hvis håndtering af filsystemmetadata er et problem tror jeg nok jeg
ville se meget bredere efter en løsning end at klampe et perl-hack
sammen. Hvis det er et problem fordi du har 20000+ filer i et katalog
får du sikkert meget mere ud af at ændre din katalogstruktur end på at
ændre din grundlæggende algoritme.

--
Peter Makholm | There are 10 kinds of people. Those who count in
peter@makholm.net | binary and those who don't

Fra : Per Glentvor

Dato : 15-09-04 13:03

Michael wrote:
> [...]
> eksisterer?
>
> Af performance hensyn ønsker jeg ikke at teste om mappen eksisterer først.

mkdir -p på en given sti opretter manglende kataloger:

mkdir -p foo/bar/bof

Men hvis performance er et problem, så hjælper dette jo ikke - Nogen
skal jo checke....

mvh.

Per