hæve/sænke seng
Fra : futte

Dato : 28-06-04 20:20

Hej
Da jeg skal til at have en plejeseng eller hvad vi nu skal kalde det, har
jeg søgt en del på om det kun kan blive en hospitals lignende seng
Det kan jeg se ikke er nødvendigt de findes i forskellige udgaver
Men jeg ville gerne have en der er breddere end 90 cm foreksempel en 3/4
seng Men det kan jeg bare ikke finde
Nogen her der ved om det findes og om det evt kan bygges

Fra : Dorthe Lykke Sørense~

Dato : 28-06-04 23:00

"futte" <AnjaHolm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> seng Men det kan jeg bare ikke finde
> Nogen her der ved om det findes og om det evt kan bygges

Hej Anja
Min søster (bosat i Århus Kommune) havde tidligere en plejeseng model Beta
XP3-606 der målte 120x200. Om de findes bredere ved jeg ikke, men det ved de
nok på hjælpemiddelcentralen.
Sengen havde samme understel som en 90 cm seng så den var lidt "gyngere" i
overdelen der ragede udover understellet, men det vænnede hun sig til.

Med venlig hilsen
Dorthe
dorlys@stofanet.dk

Fra : Lotte M

Dato : 29-06-04 12:34

> [...]

>seng Men det kan jeg bare ikke finde
>Nogen her der ved om det findes og om det evt kan bygges

Jo, jeg har en bred plejeseng - om den er hospitalslignende er en
smagssag.

Bered dig på, at det kan være vanskeligt at få bevilget en bred seng,
medmindre din størrelse medfører et særligt behov udi bredde.

http://www.lotte-m.dk/seng.shtml

Da jeg har meget lange ben og en stiv ryg, passer mine mål ikke med en
standard sengebund, derfor er min bund specialbygget.

Så vidt jeg husker er de brede plejesenge ikke på lager, men det er
standardvarer, som laves på bestilling.

Jeg har i øvrigt et lille opstød.....

Der er tilsyneladende opstået en trend her i gruppen, at der skrives
anonymt - det synes jeg er rigtig træls! Personligt daler min lyst til
at bruge tid på et svar, når jeg ikke ved hvem jeg kommunikerer med.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk