Akupunkturpunkter for lænden
Fra : John Jessen

Dato : 27-06-04 13:38

Jeg har tidligere med held selvbehandlet smerter i nakke / skuldre med
akupressur. Nu har jeg - en del år efter - problemer med lændesmerter hvor
mine rygstrækkermuskler er alt for spændte. Min kiropraktor siger at der
ikke er noget galt i min rygsøjle, og har anbefalet mig massage. Det mener
jeg dog er symptombehandling, og vil derfor enten prøve rigtig akupunktur
eller forsøge med lidt husmands akupressur.
MEN, jeg har ikke kunnet finde et link som viser der punkter hvor man skal
trykke.
Er der nogen som kender et link, og/eller en god akupunktør i
Silkeborgområdet?
Tak!
John

Fra : G.B.

Dato : 27-06-04 16:12

"John Jessen" <John_jessen2003@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Er der nogen som kender et link, og/eller en god akupunktør i
> Silkeborgområdet?

Akupunktør - desværre. Men her har du et link til min gamle ven, Stanley,
som bor i Silkeborg, og er noget af en troldmand (!!!) når det kommer til
behandling af bevægeapparatet:

http:///www.stanleyrosenberg.com

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : G.B.

Dato : 27-06-04 16:16

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i meddelelsen

> http:///www.stanleyrosenberg.com

Min /-tast havde åbenbart sat sig fast - her kommer det rigtige link:

Fra : Bjarne Krog

Dato : 29-06-04 20:51

Punktet du skal bruge er Blære 40 og det sidder lige mellem de 2 sener
der er bag på dit knæ når du sidder på en stol med bøjede ben.

Her trykker du kraftigt i 2 min og lænde sm. vil lindre, men det er
ikke en behandling men kun et trikker punkt der kan bruges til at
fjerne smerter midlertidigt

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk