reg exp online tester dims eller modul
Fra : Michael

Dato : 22-06-04 14:29

Tænke på om der findes nogle værktøjer/moduler til at konsutrere reg. exp's

F.eks. en online "tester" eller lignende.

Lidt kedeligt at sidde og skrive dem, uden egentlig en fornuftig mulighed
for at debugge hvorfor de ikke matcher som de "burde"

Nogen der ved noget?

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-06-04 14:30

On Tue, 22 Jun 2004 15:29:01 +0200
"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Lidt kedeligt at sidde og skrive dem, uden egentlig en fornuftig
> mulighed for at debugge hvorfor de ikke matcher som de "burde"

jeg har i sin tid brugt et lille program der hedder regex-coach. Det er
til linux/unix og er ret godt. Der findes på den side hvor jeg
downloadede det også en (vist endnu mere avanceret) version til windows.

http://www.weitz.de/regex-coach/

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 22-06-04 22:07

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> writes:
> Lidt kedeligt at sidde og skrive [regex'er]

Den forstår jeg slet ikke.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk

Fra : Michael

Dato : 23-06-04 08:49

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse

> Den forstår jeg slet ikke.
> Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Kedeligt, når man ikke har en reel (læs: ordentlig) mulighed for at
fejlsøge.

Har prøvet det program som Kim forslår.. rigtigt nice :)