maleri: grækerne og trojane
Fra : umf

Dato : 20-06-04 21:31

Jeg søger et bestemt maleri, som jeg kan huske fra illustrede
historiske magasiner/bøger fra min barndom.
Maleriet beskriver scenen i Illiaden, hvor grækerne og trojanerne
kæmper om Patrokles' lig uden for Trojas mure.
Maleriet er vel fra det 19. eller 20. århundrede, det er et meget
voldsomt og kraftfuldt maleri; "realistisk" i en stil, som man måske
ser det i visse tegneserier. Jeg kan huske, at en af soldaterne på
maleriet bærer et 8-talsformet spartansk skjold af sortbroget
oksehud...
Er der nogen, der kan hjælpe med kunstnerens navn, evt. link?