Bachmann igen
Fra : peter poulsen

Dato : 18-06-04 23:23

Jeg har flere gange spurgt, om nogen kan bidrage med nærmere oplysninger om
Hj. Bachmann, der (engang i 1930erne?) udførte en række træsnit og lign. af
københavnske gader og bygninger. Han er repræsenteret i Det kgl. Biblioteks
billedbase med fem stykker grafik, men der er ingen supplerende oplysninger,
og Hj. Bachmann er heller ikke omtalt i Weilbach eller andre kunstbøger. Han
kan ikke opspores via Google.
Jeg har spurgt et utal af eksperter, men ingen kender Hj. Bachmann. Det
undrer mig, at en så fortrinlig kunstner (kig selv i Det kgl. Biblioteks
billedbase) kan forsvinde sporløst ud af historien. mvh. Peter Poulsen (min
egen interesse skyldes, at jeg har et enkelt træsnit af omtalte Hj.
Bachmann).