Kender nogen denne folkehøjskole?
Fra : Roy

Dato : 17-06-04 19:07

Er der nogen som kunne identificere folkehøjskolen i en gammel billede
som jeg har stillet på webben? Det er sandsynligvis på Sjæland.

http://www.ex.ac.uk/~RDavies/folkhighschool.html

Min bedstemor var student der. Min mor tror det var cirka 1916 og hun
tror også at folkehøjskolen var på Sjælland.

Hvis nogen kunne indentificere folkehøjskolen fra billedet vil vi være
meget taknemmelige!

Med venlig hilsen,

Roy Davies

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 17-06-04 19:47

Hej Roy

Prøv evt dk.videnskab.historie.genealogi, der plejer at være et par skrappe
hoveder der.
--
Venlig hilsen
Birgitte Abkjær

OBS: Fjern dyret fra min e-mailadresse
ved direkte henvendelse!

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-06-04 14:03

Roy skrev bl.a.:

> [...]
>
> Min bedstemor var student der. Min mor tror det var cirka 1916 og hun
> tror også at folkehøjskolen var på Sjælland.

Prøv evt. også Højskolernes Hus i København:
http://www.folkehojskoler.dk/da/main/main.php?menu=100

At dømme efter personernes påklædning på dit billede er der måske tale
om en husholdningsskole? Eller sygeplejehøjskole som Testrup Højskole
i Østjylland var i gamle dage; der var vist også et par af slagsen på Sjælland.

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk