kort til ad&d
Fra : 1Light50

Dato : 16-06-04 15:14

Hey hey alle sammmen, jeg har lige brug for jeres hjælp, jeg står og skal
bruge et kort over ad&d verderen, helst et helt kort, så hvis i kender et
sted hvor man kan hente, det ville jeg sætte stor pris på det.
på forhånd tak.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 16-06-04 16:16

"1Light50" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge et kort over ad&d verderen, helst et helt kort, så hvis i kender et
> sted hvor man kan hente, det ville jeg sætte stor pris på det.

Hvilken AD&D verden? Mystara? Forgotten Realms/Faerûn? Ravenloft? Greyhawk?
PlaneScape? DragonLance? BirthRight? Ilboria? Sumberton? Maztica? Al-Qadim?
Dark Sun? Kara-Tur? Savage Coast? SpellJammer?

Eller måske den nye Eberron?

Hvis man synes at AD&D har været gennem mange versioner, så er det jo intet
imod antallet af officielle verdener til samme spil.

Nogle af disse kan frit hentes hos WotC, og mange kan også findes på diverse
fan-sider.

Lars

Fra : 1Light50

Dato : 16-06-04 16:19

sorry forgotten realms

Fra : 1Light50

Dato : 16-06-04 16:26

> sorry forgotten realms
> skal
> et

> Greyhawk?
> Al-Qadim?

> intet

> diverse

det drejer sig om et verdens kort til forgotten realms og dragonlance, det
skal være den del af verderen hvor neverwinter night forgår. jeg er ik lige
helt klar over hvilken verden det er.
på forhånd tak.

Fra : Steen Alcor

Dato : 16-06-04 18:07

Prøv med denne side http://www.layonara.com/links.htm

--
Steen Alcor
(Erstat SPAM med mit fornavn i svarmailen)

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 16-06-04 20:15

> [...]
>
> det drejer sig om et verdens kort til forgotten realms og dragonlance, det
> skal være den del af verderen hvor neverwinter night forgår. jeg er ik

Så vidt jeg er orienteret, foregår NWN i sin egen verden, hvad den så end
måtte hedde.

Jeg mindes dog også at der er noget der hedder Neverwinter (Woods?) i
Forgotten Realms, men det jeg dog ret usikker på.

Lars

Fra : Mikkel Ilve

Dato : 16-06-04 21:34

Forgotten Realms...

> Så vidt jeg er orienteret, foregår NWN i sin egen verden, hvad den så end
> måtte hedde.

Nej - det er så afgjort i Forgotten Realms.

> Jeg mindes dog også at der er noget der hedder Neverwinter (Woods?) i
> Forgotten Realms, men det jeg dog ret usikker på.
>
> Lars

Med venlig hilsen

Mikkel Ilve

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-06-04 21:42

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> writes:

> Så vidt jeg er orienteret, foregår NWN i sin egen verden, hvad den så end
> måtte hedde.

Nej, den foregår i Forgotten Realms. Mere præcist ligger byen Neverwinter
i den nordlige ende af "The Sword Coast".

> Jeg mindes dog også at der er noget der hedder Neverwinter (Woods?) i
> Forgotten Realms, men det jeg dog ret usikker på.

Den ligger øst for byen Neverwinter. Begge gennemløbes af Neverwinter
River, med det varme vand der har givet navn til alle tre.

Hvis man kan finde pengene, så er Forgotten Realms Campaign Setting et
godt køb. :)

/L

Fra : Mikkel Ilve

Dato : 16-06-04 21:53

Der blev vist også en gang udgivet et elektronisk kort over Forgotten
Realms - kan ikke lige huske navnet men har set det demonstreret. Det
virkede meget lækkert - man havde et oversigtskort over hele Faerun hvor man
kunne zoome helt ind på enkelt-bygninger.

De enkelte kort stammede vist fra diverse Campaign-bøger og Volo's guides.

Med venlig hilsen

Mikkel Ilve

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-06-04 21:55

"1Light50" <bla@bla.bla> writes:

> [...]

> skal være den del af verderen hvor neverwinter night forgår. jeg er ik lige

Google er din ven. Søgning på "map forgotten realms", og første match er:
(kort over næsten hele "known world" i Forgotten Realms)

Et senere match:
(kort over Sword Coast, inkl. Neverwinter, skamløst skannet ind fra
FR Campaign Setting)

Søgning på "map krynn" havde denne som første match:

/L

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-06-04 22:22

"Mikkel Ilve" <mikkelDETTE_SKAL_SLETTESilve@hotmail.com> writes:

> [...]
> virkede meget lækkert - man havde et oversigtskort over hele Faerun hvor man
> kunne zoome helt ind på enkelt-bygninger.

Det er rigtigt. Den fulde titel er "Forgotten Realms Interactive Atlas".
Google på det, og der er masser af success!

Det er kun en cd, og dengang jeg fik det var min maskine ikke helt
hurtig nok til at trække det. Med moderne maskiner skulle det køre
ok. Der er tre patches/udvidelser til det fra Wizards' webside.

> De enkelte kort stammede vist fra diverse Campaign-bøger og Volo's guides.

Jep.
Kortene har en klar "2ed-feel" (Kortene i 3Ed FRCS er *meget*
flottere :).

Men der er *mange* kort (500 base, 800 med udvidelserne). Første
patch/udvidelse havde 170 nye maps med. Jeg tror den tredje patch
indeholder de to tidligere, men jeg er ikke sikker.

/L

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 10:20

AD&D "New Edition Campaign Setting"-kortene, tak. "Lands of the core" +
"Islands of terror"

Jeg har den som pdf(www.svgames.com aka lovlig download til 5$) men det er
SÅ besværligt at sætte sådan et kort, der er delt op i 16 A4 sider sammen, +
det kræver mere hukommelse&ram end min computer kan præstere.

Har ikke kunnet finde det på Nettet, håber at I kan hjælpe.

Hvis nogen har mod på det, så kan jeg godt uploade en 6.6 mb pdf med kortet,
så det kan stykkes sammen af en power-computer.

Hilsen Lars

PS. Lasse jeg har prøvet at google, og man får fat i en masse butikker, der
skriver at der følger et kort med bogen, når man køber den.(den nye
ikke-advancerede D&D version)