Et råd til en nybegynder..
Fra : Moller

Dato : 16-06-04 09:07

Hejsa,

   Jeg skal til at lære noget CAD/CAM ... men jeg mangler et CAD program,
som er let at starte med, og fornuftigt i pris. Nogen der har et bud ??
helst et som også kan lidt 3D

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 16-06-04 15:23

Der findes et udemærket program fra PTC der hedder ProDesktop Express
Det kan oven i købet hentes gratis på deres hjemmeside www.ptc.com

Det har jeg haft meget glæde af

Jesper

Fra : Moller

Dato : 16-06-04 15:32

Jesper Sørensen wrote:
> Der findes et udemærket program fra PTC der hedder ProDesktop Express
> Det kan oven i købet hentes gratis på deres hjemmeside www.ptc.com
>
> Det har jeg haft meget glæde af

   *snøft* de tog den fra deres side d.31 dec. 2003 :( så ellers ud til at
være en perfeckt platform til at øve sig inden springet til deres
støre programmer..

--
VH
Lars Molnit

Fra : news

Dato : 16-06-04 22:19

Øhhh - Hvilke program er det du gerne vil prøve ?

Hvis det er ProE fra PTC, kan jeg anbefale følgende side, hvor du kan købe
en studenterversion (som studerende) eller en personal version som alm
bruger (ikke kommicel).... på siden kan du også finde nogle meget gode
lærerbøger - hvor jeg selv bruger den ene pt...
www.proestudent.com

Hilsen Torben
ps : AUTOCAD og inventor skulle vist også fåes som studieversion ?

Fra : Moller

Dato : 17-06-04 08:02

news wrote:
> Øhhh - Hvilke program er det du gerne vil prøve ?

   Det som Jesper anbefalede... nemlig Prodesktop Express... det har været
uddelt gratis til og med d.31 dec 2003.

   Ok. den vil jeg kigge på :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 17-06-04 13:02

> Det som Jesper anbefalede... nemlig Prodesktop Express... det har været
> uddelt gratis til og med d.31 dec 2003.

Ja min fejl !!
Jeg havde ikke lige været opmærksom på at der var lukket.

Jesper

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 17-06-04 19:56

> Jeg skal til at lære noget CAD/CAM ... men jeg mangler et CAD program,
> som er let at starte med, og fornuftigt i pris. Nogen der har et bud ??
> helst et som også kan lidt 3D

Selvom studenter versionerne nok er det bedste sted at starte så prøv
alligevel at kigge lidt i
http://www.tenlinks.com/CAD/products/free/index.htm der er en fyldig og
"næsten" opdateret liste over Gratis CAD programmer.
Evt. skulle du kigge på http://www.rhino3d.com/ som er en funktionsrig 3D
modeller.

Mvh Peter A. Jensen