Samsølinien
Fra : Viggo

Dato : 01-06-04 16:05

Har I erfaringer med tilgængeligheden på Hou-Sælvig færgerne, vil jeg blive
glad for at høre dem.
--
Vh
Viggo

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 01-06-04 20:14

"Viggo" <fjernViggo@victor.mail.dk> wrote in message
> Har I erfaringer med tilgængeligheden på Hou-Sælvig færgerne, vil jeg
blive
> glad for at høre dem.

Ja - de fleste afgange sejles med M/S Vesborg, som har elevator. Samsine
sejler vist kun tidlige morgenture, og har ingen elevator.

Elevatoren er i bageste hjørne, så i Hou kommer man først ind. Man skal
huske at sige i billetkontoret, at man skal bruge elevator, og igen til
personalet ved færgen. Hvis man har lift bagi, skal man huske at bede om
plads bagved. Vi satte advarseltrekanten ud, så der ikke blev kørt for tæt
på. Der skal også være plads til at komme udenom bilen. Vi har én gang været
ude for, at de kaldte bilister ned igen for at flytte biler efter afgangen.

Fra Sælvig kører man sidst ind, og nu er elevatoren bagved bilen, med
direkte adgang.

Det kan være lidt svært at få plads ved et bord i cafeteriet til en
el-kørestol. Der er ikke meget plads mellem bordene. Der er mere plads ved
bordene i hallen, men her må ikke ryges.

Bemærk, at hvis bilen er højere end 2,40, er billetprisen højere, og der
skal betales et højdetillæg

--
Karl Ejnar

Fra : Viggo

Dato : 02-06-04 11:41

"Karl Ejnar Christensen" <a.b@c.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ja - de fleste afgange sejles med M/S Vesborg, som har elevator. Samsine
> sejler vist kun tidlige morgenture, og har ingen elevator.

Tak for godt og hurtigt svar.
--
Vh
Viggo