Karl-Heinz Hansen skrev:
> Jeg menr det er en forkert måde at køre på.
> 
> Mit temperament er mere til, at starte tidligt, køre i MAX 9. timer, og med
> et hvil hver ca. 200 km. til at strække benene.
Det hele handler jo i bund og grund om, hvor meget man kan klare. Er ret 
sikker på en en knægt på 18 eller en gammel gut på 80 ikke bør køre dine 
MAX 9 timer da de ikke ser de samme signaler på træthed som en xx på 
30-40 år. At strække ben hver gang man har kørt 200 km har igen lidt med 
alder at gøre tror jeg, men i lige så høj grad hvilken bil og hvilke 
sæder (læs: komfort?) man har. Sidder man med bøjet nakke og knæene oppe 
i maven så har du sikkert ret. Men sidder man godt kan jeg ikke se 
hvorfor man skal stoppe

 Så der er rigtig mange ting der spiller ind 
her, derfor skrev jeg også dette:
Citat--->
Føler du dig træt eller på anden måde tænker på at det måske er på tide 
at tanke, tisse, eller..... for lige at få en pause----> Så skift 
chauffør hvis det er muligt.<---Citat slut
Et eks. på vores sidste tur:
Jeg vælger at arb. nat dagen før og kommer derfor først hjem ca. 03:30 
Smutter hjem og pakker kufferter/bil/box så alt er klar til turen. Tror 
jeg går i seng omkring 06:30. De sidste formaliteter inden turen fikser 
konen og min gamle far der også skulle med denne gang.
Efter ca. 12 timers søvn står jeg op 18:30 og tager bad, fornuftigt 
køretøj mm. på og får brygget 30-40 litter kaffe. Henter farmand og tror 
den er omkring 20:00 da vi stille og roligt triller mod Rødby (Fra 
Roskilde). Knægten som her rundet 7 år er træt, men får lov til at 
knalde helt ud i det lille legehjørne der er på færgen, men når at gå 
død på bagsædet inden vi kører igennem den gamle kontrol i Putgarden.
Jeg kørere stille og roligt ned gennem Tyskland med måske 130-140 km/t 
da jeg har motorvejen helt for mig selv. Alle andre der har været på job 
dagen før snorker højlydt

 Solen står op og vi er kommet ganske tæt på 
grænseovergangen ved ULM da jeg er ved at trænge til en smøg og en 
friskbrygget kop kaffe. Den gamle mener han har sovet godt (tak, det har 
jeg hørt *S*) og spør om han skal overtage. Jeg syntes jeg har kørt 
langt og vil være glad for et par timer inden vi er fremme, så han får 
rettet i hånden mens jeg powernapper de sidste timer inden vi er fremme.
Vi er fremme i Sølden omkring 08:00 og får nøglerne til værelserne. Da 
klokken slår 11:00 står jeg i 3249 meters højde med ski på fusserne
 
Det skal så også lige siges at vi tog ned fra bjerget omkring 15:00 og 
jeg fik lige et blackout p ået par timer inden vi skulle ud og spise 
noget mad *S*
Jeg har vel kørt i omkring 10 timer uden stop, men har på intet 
tidspunkt haft tanker om træthed. Derfor syntes jeg ikke at det er en 
"forkert" måde at køre på. Vi kommer relativt hurtigt frem, får en hel 
dag mere på ski og det er vel i bund og grund det det handler om
 
Men som du er lidt inde på, så er det hele et spørgsmål om temperament! 
Nogle kan køre fornuftigt på en måde, andre på en anden. Så mit til alle 
tider bedste råd kan ikke slå fejl:
Citat--->
Føler du dig træt eller på anden måde tænker på at det måske er på tide 
at tanke, tisse, eller..... for lige at få en pause----> Så skift 
chauffør hvis det er muligt.<---Citat slut
> Nok skal vi hurtigst muligt til et bestemmelsessted, men??
Ti hi, jeg vil ikke bruge mere tid i min korte ferie på transport end 
højest nødvendigt
 
> At sove på en rasteplads, så skal man i alle tilfælde ind på en rasteplads,
> hvor der er tank/kiosk, samt masse af lastbiler.
> Principielt sover jeg ikke på rastepladser, de bliver kun brugt til korte
> hvil.
Jeg har også læst med mht. alle de skrækhistorier der kommer frem på 
forsiderne. Men tager det lidt på samme måde som når EB skriver at det 
er dødsens farligt at køre på cykkel i Kbh eller køre i bil på en 
motorvej uden 80 airbags og styrthjelm i en monster sikret bil....
Husk på hvor mange 100-tusinder af mennesker der hvert år "overnatter" 
på en resteplads i Tyskland, men som man aldrig hører en brik om. Det er 
jo altid kun når det går galt at det kommer frem! Mener kun jeg i år har 
hørt om 3 tilfælde hvor de er blevet røvet/bestjålet! Jeg er da enig et 
langt stykke af vejen når man snakker om at sikre det man kan, men der 
er altså stadig rigtig langt imellem er det rent faktisk går galt. Jeg 
kører stadig på cykkel i kbh. og min lille røde bil har altså kun 7 
airbags og er bygget af en franskmand. Røgalarm, gasalarm, tyverialarm, 
videoovervågning, panserede døre, skudsikre væste mm. har jeg stadig 
ikke brugt en øre på. Måske er jeg bare hældig, det ved jeg ikke. Men 
har ikke tænkt mig at bruge fem flade øre på det så længe der ikke er 
nogle myndighedder der rent faktisk går ind og siger det er mere eller 
mindre påkrævet.
Jeg håber alle kan læse imellem linierne at det "kun" er min måde at 
gøre tingene på, min alder, min bil, mine erfaringer osv. Kan andre lære 
eller bruge noget af det så vil det kun glæde mig. ->Om<- man kan bruge 
det til noget er igen helt op til den der sidder med rettet og en 
fornuftig bevisthed
 
-- 
->Yours Faithfully<-
//Beach
->DK 4000 Roskilde<-
->
http://freestyle.dk<-