Parkering m. invalidebil i Berlin
Fra : Sara Lee Olsen

Dato : 28-05-04 08:57

Hej med jer.

Jeg skal til Berlin til sommer. Jeg kører i min invalidebil og har et
internationalt / EU invalideskilt. Er der nogle af jer der ved om jeg uden
problemer kan bruge dette skilt i Tyskland / Berlin uden ellers at skulle
gøre noget ekstra, samt måske ved noget om parkeringsmulighederne i byen.

Da jeg for nogle år siden var i Amsterdam var det ikke nok at jeg bare havde
mit almindelige invalideskilt, der krævede det for at jeg måtte parkere på
handicappladserne, at jeg have et speciel seddel fra det hollandske
motorkontor.

Sara

Fra : Strid

Dato : 28-05-04 12:42

Hejsa

www.FDM.dk ved det, og www.PTU.dk ved det.
Jeg var sidste sommer med bil fra Italien tilKøbenhavn og vi havde ingen
problemer i nogen byer så længe man bruger sit skilt, og det er et af de
nye firkantede. Der er sådan en ring af stjerner på og billede bag på.
Det er EU standard og kan bruges i hele EU. Vi brugte det også i ØStrig
og Italien :)

Mange hilsner

Astrid

Fra : Sara Lee Olsen

Dato : 28-05-04 12:51

Jeg var lige inde på PTU's hjemmeside og fandt en artikel, hvor der står, at
de "nye" EU invalidekort uden problemer kan bruges i hele EU. Tak for
hjælpen.

Sara

Fra : Mette

Dato : 02-06-04 11:55

"Sara Lee Olsen" <s_lee_olsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
at
> de "nye" EU invalidekort uden problemer kan bruges i hele EU. Tak for

Ja og i Paris hvor det ellers er vildt dyrt at parkere har jeg aldrig betalt
heller ikke for at holde på ikke invalidepladser og alle andre biler i gaden
havde fået bøder undtagen min, så det er skønt :)

Jeg har også brugt mit skilt i Tyskland, ingen problemer. Det er så dejligt
med det nye kort at det følger brugeren, så selvom jeg kører med andre hvis
jeg ikke selv orker at køre så langt så kan jeg jo bare tage skiltet med
over i deres bil. De nye skilte ER smarte. Så sidder du derude med et af de
gamle så få det byttet, det koster kun 250 kroner mener jeg :)

- Mette