Ligningsloven §9 d
Fra : Leif

Dato : 22-05-04 12:15

Hej Gruppe!

Sidder og kigger efter reglerne for fradrag efter §9d (jeg har en §4 bil)

Umiddelbart er et fradrag udregnet efter de reelle drifsudgifter mest
økonomisk, men jeg er kommet i tvivl om hvorvidt afdrag på mit banklån på
bilen (altså et lån i bilen ved siden af bevillingslånet) også kan regnes
med i driftsudgifterne, og fratrækkes, eller om det evt. regnes for
indeholdt i de 15% af bilens nypris der kan fratrækkes.
Håber en herinde kan svare mig på det ?

På forhånd tak.

De venligste hilsener
Leif

Fra : Lexus

Dato : 02-06-04 15:22

Hej Leif
Bilens samlede anskaffelsessum afskrives med 15% om året, heri er indeholdt
udgifterne til eventuelle billån, forskellen mellem bilens pris og § 4
beløbet. Du kan jo ikke få fradraget to gange.
Jeg har en Excel skabelon til brug for bil regnskab efter LL § 9d, og kan
sende den til dig hvis du ønsker det.
Med venlig hilsen

Fra : Lexus

Dato : 02-06-04 19:59

Hej igen!
Altså renteudgifterne til billån kan sidestilles med alle andre former for
renteudgifter og fratrækkes på selvangivelsen. Afskrivningen i "bil
regnskabet er udtryk for godtgørelse for værditab".
Hilsen Lene