matematik
Fra : Kim2000

Dato : 16-05-04 12:37

Jeg sidder her og har lidt problemer med matematik beviser, findes der nogle
sider, hvor man gennemgår den slags

mvh
Kim

--
DaMat udgiver blade, bøger og tegneserier,
og for at få smør på brødet sælger vi også helsekost produkter.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-05-04 12:48

Kim2000 <kim2000@mail.dk> wrote:

> Jeg sidder her og har lidt problemer med matematik beviser, findes der nogle
> sider, hvor man gennemgår den slags

Niveau?
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 16-05-04 12:52

> Niveau?

Niveau B eller højere, de fleste ting kan jeg sagtens finde ud af, men det
kniber altså med beviserne

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 16-05-04 13:31

> Niveau B eller højere, de fleste ting kan jeg sagtens finde ud af, men det
> kniber altså med beviserne

Niveau B til hvad? Studentereksamen?

Prøv at låne en gammel Kristensen & Rindung på biblioteket.
Matematikbøger til gymnasieskolen - tidligere enerådende.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 16-05-04 22:42

> Niveau B til hvad? Studentereksamen?
>
> Prøv at låne en gammel Kristensen & Rindung på biblioteket.
> Matematikbøger til gymnasieskolen - tidligere enerådende.

Det vil jeg så gøre. Forklaring bag hedder at jeg lige akkurat skrabede mig
igennem matematik på seminariet - netop pga beviserne. Nu har jeg
efterhånden fået så meget overskud efter de første måneders knaldhårdt
arbejde, at jeg mener det er på tide at blive bedre til matematik, det er jo
ikke sikkert jeg gider undervise i matematik i 1-3. klasse hele livet.

Mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-04 01:55

> [...]
> ikke sikkert jeg gider undervise i matematik i 1-3. klasse hele livet.

Kristensen & Rindung betragtes traditionelt som det bedste, og sværeste,
skolebogssystem til gymnasieskolens matematikundervisning. De to ting
hænger nok sammen; systemet er ikke praktisk men teoretisk orienteret.
--
Per Erik Rønne