aloe vera
Fra : Jan Jensen

Dato : 13-05-04 08:17

Hej alle,

Jeg vil da altid gerne vide mere om aloe vera, da jeg synes det er et
spændende produkt og en utrolig healings plante (har også selv været FLP
forhandler). Jeg så at de inde på dk.erhverv.direkte-salg henviste til en
undersøgelse lavet af forbruger huset,
men jeg har ikke kunne finde den omtalte artikel ved forbruger huset, er der
nogen der kan henvise til den ? (jeg prøvet der indedk.erhverv.direkte-salg
men blev henvist hertil).

Jeg faldt også selv over en anden hjemmeside omkring urte medicin mv. som
bla. omtaler aloe vera, men så vidt jeg kan se er det blevet vuderet som
værende en usikker plante at indtage af FDA, eller er det mig der har
misforstået det ?
Prøv selv at se:
http://www.mskcc.org/mskcc/html/11571.cfm?RecordID=391&tab=HC#Warnings
Jeg vil gerne høre jeres meninger omkring dette.

Med venlig hilsen,

Jan

Fra : G.B.

Dato : 13-05-04 13:49

"Jan Jensen" <webmaster@ninjitsu.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil gerne høre jeres meninger omkring dette.

Er du nu også sikker på det?

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 13-05-04 15:44

"Jan Jensen" <webmaster@ninjitsu.dk> wrote in message
> [...]
> bla. omtaler aloe vera, men så vidt jeg kan se er det blevet vuderet som
> værende en usikker plante at indtage af FDA, eller er det mig der har
FDA mener det er usikkert at anvende Aloe som afføringsmiddel.
Drikkegelen er sikker at indtage med meget få undtagelser (gravide osv., spørg
din læge).

> Prøv selv at se:
> http://www.mskcc.org/mskcc/html/11571.cfm?RecordID=391&tab=HC#Warnings
> Jeg vil gerne høre jeres meninger omkring dette.
Jeg sparer mange penge på medicinregningen (ingen astmaanfald når jeg drikker
Aloe Vera drikke gel).

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum (under test, kig ind)

Fra : G.B.

Dato : 13-05-04 18:36

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg sparer mange penge på medicinregningen (ingen astmaanfald når jeg
> drikker Aloe Vera drikke gel).

Ja, det påstår du jo energisk. Kan du forklare virkningsmekanismerne, eller
kører du bare igen skjult reklame af for din business?

Fra : Helle

Dato : 13-05-04 19:08

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> [...]
eller
> kører du bare igen skjult reklame af for din business?

Hvad er det du vil vide? vi fra FLP skjuler ikke noget. Desværre mener mange
at vi snyder penge ud af folk og det bare er noget dyrt fusk!
Men hos FLP kører man med en 90 dages garanti hvilket betyder:
Er du ikke tilfreds med et helt eller delvist brugt produkt, så får du ALLE
pengene tilbage uden diskution! På verdensplan er det under 1% der
returnerer produkter og hvad siger det? det siger at langt de fleste er
glade for produkterne.
Jeg synes det er en skam at mange er så negativt indstillet for det.

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 00:49

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er det du vil vide? vi fra FLP skjuler ikke noget. Desværre mener

Jeg vil helst ikke vide noget. I kan alligevel ikke fortælle mig noget om
aloe, som jeg ikke ved i forvejen.

Hold jeres reklamer i de dertil indrettede markeds-grupper - Forever Living
Products etc. har IN-TET at gøre her.

Fra : Jane

Dato : 15-05-04 06:38

G.B. skrev i <news:40a40960$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Hold jeres reklamer i de dertil indrettede markeds-grupper - Forever
> Living Products etc. har IN-TET at gøre her.

Hvis reklamen ikke er uopfordret må man faktisk gerne. Da du
spørger til Helles "business" er det altså ok at hun svarer dig,
og ellers kunne *du* jo have sat fut på dit indlæg...

Så vidt jeg kan læse fra fundatsen som du selv henviser til står
der at UOPFORDREDE reklamer ikke hører hjemme her, men faktisk
starter tråden med en der spørger angående en artikel, og det er
dig som begynder at snakke om reklame - derudover spørger du
efter virkningsmekanismer men da du bliver bedt om at nævne
mere konkret hvad du vil vide, indrømmer du at du ikke vil vide
noget.. så dit formål med at debattere er altså ikke at få noget
at vide men... tja jeg har et gæt, men så er det *dig* der ikke
hører til i denne gruppe!

Jane

Fra : G.B.

Dato : 15-05-04 13:37

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i meddelelsen

> Hvis reklamen ikke er uopfordret må man faktisk gerne. Da du
> spørger til Helles "business" er det altså ok at hun svarer dig,

Helle's business er off topic i dette forum. Basta.

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-05-04 13:55

> Helle's business er off topic i dette forum. Basta.
Du er off-tpoic i denne gruppe.

Fra : G.B.

Dato : 15-05-04 14:21

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen news:40a6131c
$0$470$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Du er off-tpoic i denne gruppe.

Hvordan det?

Dream on.

Fra : Timo Jensen

Dato : 14-05-04 19:38

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote in message

> [...]
> glade for produkterne.
> Jeg synes det er en skam at mange er så negativt indstillet for det.

Øhh Helle. Hvad svarer du egentlig på? Kan du forklare virkningen, eller hva'?

Fra : Timo Jensen

Dato : 14-05-04 19:37

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen

> .... Kan du forklare virkningsmekanismerne,
Ja. Jeg kan få vejret, og bliver ikke syg.
Alvorligt: Nej jegkan ikek forklare hvorfor det virker. Jeg kan mærke det og
oplever det hver dag.

Jeg har hørt at det dels er den antibakterielle virkning, samt en
blodkarsudvidende effekt (som også skulle være god mod migræne). Om det er
derfor ved jeg ikke. Men det virker på mig.

Jeg tilbyder enhver der vil møde mig, at fremlægge dokumentation for min sygdom
og mit medicinforbrug.

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 20:14

> Jeg har hørt at det dels er den antibakterielle virkning, samt en
> blodkarsudvidende effekt (som også skulle være god mod migræne). Om
> det er derfor ved jeg ikke. Men det virker på mig.

Aloe-gél har hverken antibakteriel eller vasodilatorisk virkning.

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-05-04 13:56

> Aloe-gél har hverken antibakteriel eller vasodilatorisk virkning.
Kan du bevise det?

Fra : G.B.

Dato : 15-05-04 14:20

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen news:40a61346
$0$486$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Kan du bevise det?

Lad mig vende den 180 grader - kan du bevise, at det ikke passer, hvad jeg
siger? Det må du jo kunne, siden du påstår det - det er dig, som bærer
bevisbyrden, ikke mig.

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-05-04 15:06

> Lad mig vende den 180 grader
Ja, det er du vel nødt til.

> - kan du bevise, at det ikke passer, hvad jeg
> siger? Det må du jo kunne, siden du påstår det - det er dig, som bærer
> bevisbyrden, ikke mig.
Det er dig der kalder mig en løgner. Bevis det, eller pak dig bort.

Fra : Timo Jensen

Dato : 16-05-04 00:14

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> Aloe-gél har hverken antibakteriel eller vasodilatorisk virkning.
Så må det være en anden virkning. Hovedsagen for mig er at det virker.

Forskellige links du kan give dig til at læse. De er ganske vist skrevet af
forskere, men det må du prøve at abstrahere fra og acceptere.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=10624859
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=10604937
http://jpet.aspetjournals.org/cgi/content/full/292/1/114

Så kan du jo prøve at dokumentere at disse forskere tager fejl og spilder deres
tid.

Fra : Timo Jensen

Dato : 16-05-04 00:16

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message

> Aloe-gél har hverken antibakteriel eller vasodilatorisk virkning.
Klip fra et af de link jeg gav dig, som du måske kan bruge i din næste bog:
Citat:
"Plant medicines have been commonly used in basic health care in many countries
throughout the centuries. One of the fairly well documented preparations in
traditional medicine is the whole or parenchymous leaf gel of aloe vera
(Grindlay and Reynolds, 1986). Aloe vera is a complex plant containing many
biologically active substances (Klein and Penneys, 1988). It has been reported
that glycoprotein extracted by aloe vera has a strong anti-inflammatory response
(Davis, 1988; Davis et al., 1991, 1992; Shelton, 1991) and antiallergic
reactions (Ro et al., 1998b), and that the polysaccharides, especially
mannose-6-phosphate, in aloe vera have strong wound healing activity and an
anti-inflammatory response (Davis et al., 1994a). It has also been reported that
sterols extracted from aloe vera have good anti-inflammatory activity (Davis et
al., 1994b). " citat slut.

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum (under test, kig ind)

begin 666 ref-arrow.gif
M1TE&.#=A" `'`( ``/___P```"P`````" `'`$ "#(2/H8&@#<^3:QI;```[
`
end

Fra : Timo Jensen

Dato : 16-05-04 00:17

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen

> Aloe-gél har hverken antibakteriel eller vasodilatorisk virkning.
Dette link er egentlig også meget interessant. Kan du engelsk?
http://stl.skincareguide.com/files/content/STL_v5N4.pdf#page=3

Fra : Timo Jensen

Dato : 17-05-04 16:40

Hej G.B.

Har du tabt mælet over de links jeg postede? Eller leder du efter argumenter for
hvorfor disse forskere tager mere fejl end dig?

Fra : Helle

Dato : 13-05-04 19:06

> Jeg sparer mange penge på medicinregningen (ingen astmaanfald når jeg
> [...]

Hejsa.

Ja jeg føler jeg har fået mere energi siden jeg begynte at drikke aloe vera
gel. Samtidig bruger jeg ikke min astmamedicin mere men om det så er aloe
veraens skyld eller zoneterapien, ved jeg ikke - måske en kombination?..

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 00:50

> vera gel. Samtidig bruger jeg ikke min astmamedicin mere men om det så
> er aloe veraens skyld eller zoneterapien, ved jeg ikke - måske en
> kombination?..

Måske er det den astma-medicin du får af lægen, som virker.

Fra : Helle

Dato : 14-05-04 07:59

> Måske er det den astma-medicin du får af lægen, som virker.
>
> --
> The individual is the smallest minority.
> Med venlig hilsen
> Georg

*s* nej det er det ikke. For jeg har ikke taget min medicin i flere år nu.

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 13:05

> *s* nej det er det ikke. For jeg har ikke taget min medicin i flere år
> nu.

Jamen så behøver du vel heller ikke at tage aloe.

Fra : Helle

Dato : 14-05-04 16:45

> [...]
>
> Jamen så behøver du vel heller ikke at tage aloe.
>
> --
> The individual is the smallest minority.

Jeg gider egentlig ikke diskutere det for ligemeget hvad jeg/andre siger så
er der folk der ikke er villige til at indse at aloe vera er en god plante.
Efter jeg begynte at tage aloe vera gel har jeg ikke haft brug for min
astmamedicin. Jeg respekterer at du ikke tror på det og på intet tidspunkt
er villig til at åbne op for det. Det er 100% dit eget valg (og andres) og
det respekterer jeg. Men jeg gider ikke diskutere det længere.

Mvh Helle

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 19:24

> Jeg gider egentlig ikke diskutere det ...(snip)...

Hvorfor gør du det så?

Fra : Timo Jensen

Dato : 14-05-04 19:41

> "Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Måske er det den astma-medicin du får af lægen, som virker.
Heldigvis virker den da. For når man har det så godt at man glemmer at tage sin
Aloe VEra, har man brug for astmamedicinen. Så tak til lægemiddelindustrien.
Uden dem var vi mange der havde problemer.
Men heldigvis findes der alternativer der kan supplere. Og uanset om jeg sælger
Aloe Vera eller ej, så hjælper det mig. Det er jo netop virkningen af Aloen der
fik mig til at begynde at sælge det.

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 20:15

> jeg sælger Aloe Vera eller ej, så hjælper det mig. Det er jo netop
> virkningen af Aloen der fik mig til at begynde at sælge det.

Hold din salgs-snak ude af dk.helbred-hierarkiet. Det hører til ovre i
dk.marked, din plat-ugle.

Fra : Helle

Dato : 14-05-04 21:28

> "Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hold din salgs-snak ude af dk.helbred-hierarkiet. Det hører til ovre i
> dk.marked, din plat-ugle.

Hey?? gider du lige??..
Det her ligner efterhånden mere svinerier en seriøs saglig snak! Der er en
grund til at vi er nogen der sælger aloe vera produkter. Nemlig fordi vi har
oplevet virkning på vores egen krop. Aloe Vera er IKKE et hokus pokus
mirakel middel! Aloe Vera er fuld af vitaminer som hjælper immunforsvaret
op - dette kan man sagtens klare ved at leve multi ekstremt sundt men hvem
gør det i dag? så mere er der såmænd ikke i det.
Og stop så alle de svinerier ikk?

/Helle

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 22:19

> Hey?? gider du lige??..

Jeg troede ikke, du gad at diskutere mere? Læs dog for hulen gruppens
fundats.

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 22:20

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> hokus pokus mirakel middel! Aloe Vera er fuld af vitaminer som hjælper
> immunforsvaret op - dette kan man sagtens klare ved at leve multi

Hvilke vitaminer????? I hvilke mængder????? Hvor meget af jeres sprøjt skal
man drikke om dagen for at få sit vitaminbehov dækket????

Du er på tynd, tynd is, at du bare ved det.

Fra : Helle

Dato : 15-05-04 08:49

> [...]
>
> Du er på tynd, tynd is, at du bare ved det.
>
> --
> The individual is the smallest minority.

Du er jo alligevel ikke interesseret i at vide noget om det. Derfor gider
jeg ikke svare dig. Det eneste du er ude på er at svine os FLP folk til. Der
er ingen der tvinger dig til at bruge aloe vera. Det står folk frit for. Så
hvorfor gider du bruge så meget tid på at svine os til når du alligevel ikke
er en skid interesseret i at åbne op for og lytte til virkningen af aloe
vera på et fornuftigt og sagligt plan.

/Helle

Fra : G.B.

Dato : 15-05-04 13:40

> Du er jo alligevel ikke interesseret i at vide noget om det. Derfor

Du kan ikke svare på mit spørgsmål - det er det, der er galt, ikke? For
du ved ikke en fløjtende fis om aloe, udover at der er penge i lortet.

> gider jeg ikke svare dig. Det eneste du er ude på er at svine os FLP
> folk til.

Ja, så længe I skriver om jeres business her i gruppen, skal jeg komme
efter jer. Det kan du bande på.

> Der er ingen der tvinger dig til at bruge aloe vera. Det

Jeg bruger aloe til det, det skal bruges til (små forbrændinger etc.), og
har til dette formål en flot plante stående i min vindueskarm.

> står folk frit for. Så hvorfor gider du bruge så meget tid på at svine
> os til når du alligevel ikke er en skid interesseret i at åbne op for
> og lytte til virkningen af aloe vera på et fornuftigt og sagligt plan.

Fordi I promoverer jeres forretning her i gruppen - hvis der er nogen som
er usaglige, er det jer, ikke mig.

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-05-04 14:06

> Du kan ikke svare på mit spørgsmål - det er det, der er galt, ikke? For
> du ved ikke en fløjtende fis om aloe, udover at der er penge i lortet.
Du ved tilsyneladende intet, andet end at vi sælger Aloe VEra. Produkterne ved
du tydeligvis intet om.
Hvorfor er du så negativ over alternative kosttilskud?
Du kan blot gå lidt tilbage i gruppen, så kan du finde en ulidelig lang tråd om
de samme som du nu forsøger at trolle igang igen.

> Ja, så længe I skriver om jeres business her i gruppen, skal jeg komme
> efter jer. Det kan du bande på.
Hvorfor er du ikke efter healere og håndspålæggere der hævder at de kan kurere
folks dårligdomme? Eller folk der mener de kan stikke nåle i hinanden for at
fjerne smerter?
Hvorfor er du ikke efter dem? Er det fordi reslutaterne er for overvældende?
I så fald demonstrerer det i endnu højere grad at du intet ved om Aloe Vera.

> Jeg bruger aloe til det, det skal bruges til (små forbrændinger etc.), og
> har til dette formål en flot plante stående i min vindueskarm.
Og derfor ved du en masse om produktet?

> Fordi I promoverer jeres forretning her i gruppen - hvis der er nogen som
> er usaglige, er det jer, ikke mig.
*LOL*
Hvem er det der snakker om at have små grønne grise på ryggen? Og sviner andre
til i en uhyggelig grad?
Næ du. Hvis du er interesseret i at snakke seriøst, så kom igen. I modsat fald,
vildu så ikke lige dæmpe tonen lidt så vi ikke behøver klage til din udbyder
over din mildest talt underlige opførsel.

Fut: dk.admin.netmisbrug (fordi du læner dig op af en klage)
vrøvler)

Fra : G.B.

Dato : 15-05-04 14:22

> Fut: dk.admin.netmisbrug (fordi du læner dig op af en klage)

Du har ikke FUT'et. Klag du bare løs.

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-05-04 13:59

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> Hvilke vitaminer????? I hvilke mængder????? Hvor meget af jeres sprøjt skal
> man drikke om dagen for at få sit vitaminbehov dækket????
Du skal ikke bladre langt tilbage i denne gruppe, før du har svaret på det
spørgsmål som du uden tvivl kender svaret på.

Din opfølgning på disse indlæg ,å bunde i noget andet end chikane. Måske nærmere
en frygt for at der er noget du ikke forstår?

Fra : G.B.

Dato : 15-05-04 14:25

> Din opfølgning på disse indlæg ,å bunde i noget andet end chikane.
> Måske nærmere en frygt for at der er noget du ikke forstår?

Nej. De bunder i, at I uafladelig bliver ved med at promovere jeres salgs-
stunts her i gruppen. Så fat det dog!

Desuden har I nu tre-fire gange inden for ganske kort tid påstået, at jeres
bras er virksomt overfor astma, hvilket det IKKE er - ingen af jer har
kunnet fremlægge den mindste smule videnskabelig dokumentation på, at det
skulle forholde sig sådan.

Fra : Jane

Dato : 15-05-04 19:14

G.B. skrev i <news:40a61a1c$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> jer har kunnet fremlægge den mindste smule videnskabelig dokumentation
> på, at det skulle forholde sig sådan.

Måske skulle du overveje forskellen på dk.helbred.* og
dk.VIDENSKAB.sundhed en smule, og tænke lidt mere over
hvad ordet "alternativ" betyder...

Jane

Fra : Rado

Dato : 16-05-04 16:51

On 15 May 2004 18:14:18 GMT, Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak>
wrote:

>Måske skulle du overveje forskellen på dk.helbred.* og
>dk.VIDENSKAB.sundhed en smule, og tænke lidt mere over
>hvad ordet "alternativ" betyder...

Eller måske man skulle oprette en selvstændig gruppe ved navn
dk.helbred.behandling.alternativ.videnskabeligt.dokumenteret

--
Rado

....illness or fear are not necessarily enemies,
as much as aids to understanding, and means to
a greater end..." - Seth

Fra : Timo Jensen

Dato : 16-05-04 17:10

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Eller måske man skulle oprette en selvstændig gruppe ved navn
> dk.helbred.behandling.alternativ.videnskabeligt.dokumenteret
Må man så snakke om andet end Aloe vera der, eller er det kun til "os"?

Fra : G.B.

Dato : 16-05-04 17:25

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Eller måske man skulle oprette en selvstændig gruppe ved navn
> dk.helbred.behandling.alternativ.videnskabeligt.dokumenteret

Den hedder dk.videnskab.sundhed.

Men der er åbenbart nogle her, som ikke kan tåle at blive modbevist - det
er som at være oppe imod Scientology.

Fra : Timo Jensen

Dato : 16-05-04 18:16

> Den hedder dk.videnskab.sundhed.
>
> Men der er åbenbart nogle her, som ikke kan tåle at blive modbevist - det
> er som at være oppe imod Scientology.
Ja, det er fulstændig korrekt. Uanset hvilke argumenter og links mansender dem,
bliver de ved med at fremture. Måske fordi en enkelt plante kan mere end mange
urter tilsammen. Og det er åbenbart meget bittert at være vidne til.
Man får faktisk lidt ondt af dig.... Din stakkels bitre mand *ROTFLMAO*

PS: Tak for at du holder liv i tråden. Det er nogle meget interessante
argumenter du bruger.

Fut:dk.snak.mudderkastning

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-05-04 13:58

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> Hold din salgs-snak ude af dk.helbred-hierarkiet. Det hører til ovre i
> dk.marked, din plat-ugle.
Sjovt så kan jeg ikke mindes at du har bridraget med andet end sure opstød og
nedgørelse af ting du intet ved om.
Hvad med at du fandt et andet sted at være off-topic?

Xfut: dk.snak.mudderkastning

Fra : G.B.

Dato : 15-05-04 14:26

> Sjovt så kan jeg ikke mindes at du har bridraget med andet end sure
> opstød og nedgørelse af ting du intet ved om.

Jeg ved mere om aloe barbadiensis, end du er i stand til at fatte.

Fra : Helle

Dato : 15-05-04 14:50

> [...]
>
> Jeg ved mere om aloe barbadiensis, end du er i stand til at fatte.
>
> --
> The individual is the smallest minority.

Helt ærligt: du er temmelig barnlig. Hvorfor bliver du ved? der er ingen der
tvinger dig til at bruge aloe vera. Hvorfor bliver du ved? skal vi
allesammen falde på knæ for dig og sige at aloe vera er noget lort for at du
er tilfreds og ikke bliver ved med at stå og skabe dig som et pattebarn?? så
fat det dog!
Og jeg vil væde med at alle os som er forhandlere, er det fordi vi selv har
oplevet på egen krop hvordan aloe vera virker. Hvorfor er det så skide
frygteligt for dig at nogen tjener penge på at sælge aloe vera? så skulle du
også være på nakken af murere, matas, optikere, kosmetikforretninger osv.

Helle

Fra : G.B.

Dato : 15-05-04 14:58

> [...]

> skal vi allesammen falde på knæ for dig og sige at aloe vera er noget
> lort for at du er tilfreds og ikke bliver ved med at stå og skabe dig

Jeg synes IKKE at aloe er "noget lort" - men det er én ud af millioner af
lægeplanter, og I opfører jer som om det var den eneste, samtidig med at
I åbenbart tror, at aloe er en direkte billet til perfekt helbred.

Aloe er udmærket til hud, hår og slimhinder - det er når i dels laver
reklame for jeres business og dels fremfører falske indikationer på
brugen af planten, at i går galt i byen.

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-05-04 15:07

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> Aloe er udmærket til hud, hår og slimhinder
Hvordan gavner det slimhinderne? ER du overhovedet klar over det?

Fra : Helle

Dato : 15-05-04 21:11

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in message
> Hvordan gavner det slimhinderne? ER du overhovedet klar over det?

Ja det gad jeg da egentlig også godt at vide. For jeg vidste ikke at det
gavnede slimhinderne.

/Helle

Fra : Peter Græbe

Dato : 16-05-04 00:56

Helle skrev:

> Ja det gad jeg da egentlig også godt at vide. For jeg vidste ikke at det
> gavnede slimhinderne.

Så vidt jeg kan forstå, anerkender Georg, at alöe vera *kan* have
(lokal) effekt på nogle hudproblemer, herunder åbenbart også på (visse?)
slimhinder.
Men Georg stritter voldsomt imod, når alöe vera tilskrives en
(systemisk) effekt ved peroral indtagelse.

Peter Græbe

Fra : Timo Jensen

Dato : 19-05-04 19:51

"Peter Græbe" <graebe_fjern@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> slimhinder.
> Men Georg stritter voldsomt imod, når alöe vera tilskrives en
> (systemisk) effekt ved peroral indtagelse.
Så vidt jeg kan forstå, har Georg ikke lyst at kommentere mere, efter følgende
links blev postet (fundet på få minutter, er ikke repræsentative, idet der
findes hundreder tilsvarende, nogle imod Aloe, flere for at der er effekter)

Fra : Timo Jensen

Dato : 15-05-04 15:15

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> Jeg synes IKKE at aloe er "noget lort"
Hvorfor siger du så at vi her i gruppen forsøger at sælge "lort".
Ved du snart hvad du mener, eller er du på svampe ller hva'?

> - men det er én ud af millioner af
> lægeplanter, og I opfører jer som om det var den eneste, samtidig med at
> I åbenbart tror, at aloe er en direkte billet til perfekt helbred.
du opfører dig som om alle de år du har spildt på uddannelse og
erfaringsopsamling har gjort dig bitter. Og når der så dukke ren plante op som
du ikke forstår, så skal alle der kan lide Aloe Vera, jordes.
Stop det dog. Accepter at Aloe Vera på mange områder overgår selv dine vildeste
ønsker til dine urter.

I det mindste står Helle og Jeg ved havd vi laver, og hvorfor vi intereserer os
for Aloe Vera.
Hvad er din interesse i alternativer? Sælger du noget selv? Vi ved det ikke, for
du vil ikke fortælle os det.

> Aloe er udmærket til hud, hår og slimhinder - det er når i dels laver
> reklame for jeres business og dels fremfører falske indikationer på
> brugen af planten, at i går galt i byen.
1. reklame: Vi lægger ikke skjul på vores interesser/interessekonflikter. Gør
du?
2. Hvilke falske indikationer har du set? Hvad, *helt konkret*, mener du er
forkert i det jeg har skrevet? Kender du mit helbred, og min lægejournal bedre
end jeg gør? Kender du effekten af Aloe VEra på min situation, bedre end jeg
gør?
3. Tak for den fortsatte debat. Jeghar netop fået to ordrer på Aloe Vera, hvor
køberne udtrykker sympati overfor mig, i forhold til dine tilsvininger *LOL*. Så
bliv endelig ved.

Fra : Helle

Dato : 15-05-04 21:13

> [...]
hvor
> køberne udtrykker sympati overfor mig, i forhold til dine tilsvininger

http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=353792

Hej Timo.

Tak for de flotte ord. Det kunne vidst ikke siges bedre. Tillykke med dine
ordrer. Det viser jo bare den voksende interesse for denne plante.

Mvh Helle

Fra : Helle

Dato : 15-05-04 21:11

> [...]
> brugen af planten, at i går galt i byen.
>
> --
> The individual is the smallest minority.

Øh? der er ingen der tror eller siger at man får et perfekt helbred af aloe
vera. Tværtimod! Aloe Vera styrker immunforsvaret ligesom som meget andet -
f.eks sund kost! Og har man af lægen fået besked på at tage noget bestemt
medicin så SKAL man også gøre det.

/Helle