omkreds på cirkel
Fra : GK

Dato : 11-05-04 14:45

hvordan er det lige man måler længden på et buet liniestykke i autocad
eller omkredsen af en cirkel

Fra : Mureren

Dato : 11-05-04 16:43

> hvordan er det lige man måler længden på et buet liniestykke i autocad
> eller omkredsen af en cirkel

Kan man ikke bare skrive "list" i kommandolinjen, og så pege
linjen/cirklen/buen ud ?

Mvh.
Mureren

Fra : GK

Dato : 11-05-04 20:30

jo det er jo lige det man kan tak for svaret ..

jeg syntes bare at kunne huske at der er en anden måde at gøre det på ..
men det kan jo være at man blander noget sammen når man arbejder med 4
programmer på samme tid .. Autocad / Edgecam / Mastercam / inventor
Men jeg vil gerne høre hvis der er en anden måde at gøre det på

Mvh GK

Fra : Bjarne L. Christense~

Dato : 15-05-04 20:41

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan er det lige man måler længden på et buet liniestykke i autocad
> eller omkredsen af en cirkel

Dobbeltklik på cirklen og aflæs Properties.
Properties kan også kaldes frem med Ctrl+1 (toggle funktion)

/Bjarne

Fra : joe

Dato : 22-07-04 21:10

On Tue, 11 May 2004 15:45:03 +0200, GK wrote:

> hvordan er det lige man måler længden på et buet liniestykke i autocad
> eller omkredsen af en cirkel
2* pi *r

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 25-07-04 14:58

Hej Joe
Du buger bare LIST og udpeger elementet så har du datane direkte.
Men vil du have den til senere brug så målsæt buestykket og du får straks
længden.
Mvh
Niels

Fra : Per Corell

Dato : 26-07-04 13:40

Hi

"Niels Gjermandsen" <nlg@tdcadsl.dk> wrote in message news:<4102704e$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Du buger bare LIST og udpeger elementet så har du datane direkte.
> Men vil du have den til senere brug så målsæt buestykket og du får straks

Eh ------ det er jo også så smart i AutoCAD ,at når du har brugt List,
ændres et par sys.vars hvor du kan bla. kan hente den omkreds som List
sidst har udregnet. Du skal blot spørge efter sys.var. "Perimeter"
,så får du omkredsen af den circle du har peget på med List.
Du kan altså taste (getvar "perimeter") for at få sidste listede
omkreds og du kan taste (getvar "area") for at få sidste listede
areal.

P.C.