Abeblomst
Fra : Karina

Dato : 11-05-04 07:57

Hejsa

Er der nogle som har erfaringer med Abeblomst mod angst? Nærmere sagt
panikangst.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 11-05-04 16:24

Saaledes talte Karina:

>Hejsa
>
>Er der nogle som har erfaringer med Abeblomst mod angst? Nærmere sagt
>panikangst.

Jeg går ud fra at du tænker på Dr. Bachs remedie? Det virker ganske blidt -
brug det sammen med samtaleterapi. Til akutte anfald brug nødhjælpsremediet.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn Risc PC 600 - StrongARMed

Fra : G.B.

Dato : 11-05-04 23:24

Alex Bach Andersen <news03@alexbach.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg går ud fra at du tænker på Dr. Bachs remedie? Det virker ganske
> blidt - brug det sammen med samtaleterapi. Til akutte anfald brug
> nødhjælpsremediet.

Det virker kun lettende på ens tegnebog.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Steen

Dato : 12-05-04 08:32

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> Alex Bach Andersen <news03@alexbach.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Det virker kun lettende på ens tegnebog.

Har du noget kendskab til Bachs blomstermedicin siden du udtaler dig på den
måde.

Steen

---

Fra : G.B.

Dato : 12-05-04 22:53

"Steen" <dsl52(FJERN)801@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Har du noget kendskab til Bachs blomstermedicin siden du udtaler dig
> på den måde.

Ja - cognac i dråbeform virker nøjagtig lige så godt.

Jeg har været førstemand i helsekostforretninger i ca. 7 år, og har haft
rig lejlighed til at afprøve skidtet, som efter min mening er fup og
svindel. Jeg har endda underkastet mig selv penduleringer, som efter
sigende skulle kunne diagnosticere mig, og derfra skulle de "rigtige"
cognac-dråber kunne udvælges til mig. Jeg fulgte disse kure til punkt og
prikke - uden at mærke den mindste forskel.

Kan du vise mig videnskabelig dokumentation på andet, vil jeg tage det
til overvejelse.

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 13-05-04 06:23

G.B. skrev:

> [...]
> prikke - uden at mærke den mindste forskel.
>
> Kan du vise mig videnskabelig dokumentation på andet, vil jeg tage det

Det var da egentlig forbavsende, at du angiver dit kendskab til Bachs på
basis af selvdiagnosticering og selvordinering. Som mangeåring ansat "i
helsekostforretninger", som du siger, ville jeg have troet at du først
og fremmest ville kunne referere talrige kunders erfaringer, og dermed
optræde med en vis nøgtern distance og objektivitet...?

hvm
--
"Humility is the key to the gates of wisdom."
            --- Martinus (1890-1981)

Fra : G.B.

Dato : 13-05-04 13:50

Henrik Veber Madsen <hvm@mail.uni2.dk> skrev i meddelelsen

> basis af selvdiagnosticering og selvordinering. Som mangeåring ansat "i

Nej. Ikke "selvdiagnosticering" og "selvordinering". Læs lige mit indlæg
igen.

Fra : G.B.

Dato : 13-05-04 14:12

Henrik Veber Madsen <hvm@mail.uni2.dk> skrev i meddelelsen

> Det var da egentlig forbavsende, at du angiver dit kendskab til Bachs
> på basis af selvdiagnosticering og selvordinering. Som mangeåring

Jeg har muligvis udtrykt mig uklart. Jeg blev diagnosticeret og ordineret
af en behandler, som var blevet mig varmt anbefalet af flere mennesker.

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 09:09

> "Steen" <dsl52(FJERN)801@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Ja - cognac i dråbeform virker nøjagtig lige så godt.

Der er du heldig, så behøver du aldrig andet end cognac

> [...]
> cognac-dråber kunne udvælges til mig. Jeg fulgte disse kure til punkt og
> prikke - uden at mærke den mindste forskel.

istedet for pedul prøv at bruge din sunde fornuft, lider du virkelig af
disse tilstande som pendulet fortæller, har du mere tiltro til et pendul end
dig selv ?
Der kan være flere grunde til at du tror at det at det ikke virker, du har
måske ikke brugt det rette remedie for dig, du har måske slet ikke erkendt
problemet, det er nok det mest sandsynlige. Problemet kan jo også ligge så
langt tilbage at det tager tid at komme til bunds i det. Måske er du bare
det som jeg kalder et jernmenneske, og så tager det virkelig tid, måske
måneder ja endda år.
Når du har været i en helsekostforretning, hvor du som du selv siger sælger
meget skidt, prøv at finde noget læsestof om blomstermedicin, der findes
bl.a. en bog der hedder -spørgsmål og svar- redegørelse for
grundprincipperne og normerne i Bachs blomsterremedier, den kan købes i
helsekostforretninger.
Iøvrigt må du vide at Bachs blomstermedicin ikke koster mange øre, det er
helt utroligt billigt, en kur til en måned koster vel 1 krone eller
derunder, dertil kommer så flasken til remedierne.
så det er altså ikke pengepungen det tynger, går du til en behandler skal
behandleren selvfølgelig have sin betaling.

> Kan du vise mig videnskabelig dokumentation på andet, vil jeg tage det
> til overvejelse.

næ, hvorfor det, ren personlig kan jeg jo være ligeglad med hvad andre tror.

Hilsen

Steen

---

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-05-04 09:43

Steen wrote:

> [...]
> bl.a. en bog der hedder -spørgsmål og svar- redegørelse for
> grundprincipperne og normerne i Bachs blomsterremedier, den kan købes i

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på forskellen mellem plante- urte- og
blomstermedicin, men inden du kaster dig ud i den helt store diskussion
om viden på området, så tjek lige denne side: http://www.phyton.dk/urter

Og bemærk ligheden mellem initialerne på forfatteren og den person, du
diskuterer med her. Jeg skulle tage meget fejl, om ligheden er
tilfældig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 10:10

> [...]
>
> Og bemærk ligheden mellem initialerne på forfatteren og den person, du
> diskuterer med her. Jeg skulle tage meget fejl, om ligheden er

Ku du ikke lige forklare dig nærmere, hvad er det for en lighed du mener ?

Steen

---

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 10:13

> Steen wrote:
>
> Og bemærk ligheden mellem initialerne på forfatteren og den person, du
> diskuterer med her. Jeg skulle tage meget fejl, om ligheden er
> tilfældig.

en lille tilføjelse
er det det her du mener:
"Teksterne er ©Forlaget Klitrose og G. Borchorst"
Jeg vil vædde på at G. Borchorst ikke har megen kendskab til
Blomstermedicin, ej heller til meget inden for det "alternative område"

---

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-05-04 10:41

Steen wrote:

> en lille tilføjelse er det det her du mener:
> "Teksterne er ©Forlaget Klitrose og G. Borchorst"

Ja.

> Jeg vil vædde på at G. Borchorst ikke har megen kendskab til
> Blomstermedicin, ej heller til meget inden for det "alternative område"

Som jeg skrev, kender jeg ikke forskellen på blomster-, urte- og
plantemedicin, så jeg skal ikke kunne sige, om forskellen er så stor, at
man kan være vidende på det ene område, og uvidende på de andre.

Hører urtemedicin ikke til i det alternative område (lægeverdenen
foretrækker normalt de virksomme stoffer i pilleform)? Og hører
kinesiske diagnosemetoder og pulsdiagnose mon ikke også til i det
alternative område? Produkterne i helsekostforretninger hører vist også
mest til i det alternative område.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 12:10

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]

den trækker jeg lidt tilbage-Men jeg tror ikke GB har meget fidus til
blomstermedicin

> Som jeg skrev, kender jeg ikke forskellen på blomster-, urte- og
> plantemedicin, så jeg skal ikke kunne sige, om forskellen er så stor,
> at man kan være vidende på det ene område, og uvidende på de andre.

Jeg mener på urte og plantemedicin kan man måle indhold og effekt, men ret
mig bare hvis jeg tager fejl.
Blomstermedicin er ikke sådan lige målebar, det har noget at gøre med
svingsningsfrekvens, og det kan man så tro på eller lade være.

> [...]
> kinesiske diagnosemetoder og pulsdiagnose mon ikke også til i det
> alternative område? Produkterne i helsekostforretninger hører vist

Du har ret, hvorfor henviste du igrunden til http://www.phyton.dk/urter
iøvrigt en rigtig god side

Steen

---

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-05-04 12:55

Steen wrote:

> Du har ret, hvorfor henviste du igrunden til http://www.phyton.dk/urter

Jeg synes, den giver et fint fingerpeg om G.B.s viden inden for det
alternative område, når du nu ikke vidste, hvem du debaterede med.

> iøvrigt en rigtig god side

Ja, jeg havde ikke set den før (fandt den med Google til ovenstående
formål), og det er smukt, at han giver adgang til indhold fra bøgerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : G.B.

Dato : 13-05-04 14:00

> den trækker jeg lidt tilbage-Men jeg tror ikke GB har meget fidus til
> blomstermedicin

Det har du ganske ret i.

> Jeg mener på urte og plantemedicin kan man måle indhold og effekt, men
> ret mig bare hvis jeg tager fejl.

Ja, resultaterne er reproducérbare.

> Blomstermedicin er ikke sådan lige målebar, det har noget at gøre med
> svingsningsfrekvens, og det kan man så tro på eller lade være.

Når man ikke kan reproducere et resultat, vil jeg til enhver tid hævde,
at en eventuel virkning skyldes en slags placebo-effekt, som kommer i
stand ved, at man fokuserer på sit problem hver gang man indtager
præparatet. Fint nok - bare det hjælper. Men jeg vil også til hver en tid
påstå, at jeg vil kunne give ren cognac i dråbeform med samme effekt som
f. eks. nødhjælps-remediet (nu vi snakker abeblomst), hvis jeg bildte
personen ind, at det drejer sig om et Bach-præparat.

> Du har ret, hvorfor henviste du igrunden til
> http://www.phyton.dk/urter iøvrigt en rigtig god side

Tak for roserne.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen
Georg Borchorst

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 14:26

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Steen" <dsl52(FJERN)801@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Det har du ganske ret i.

Hvad får dig så til at prøve med et pendul, det kan du da umuligt tro på.
det mener jeg ikke er en god metode, selv om andre ville sværge til den.
En metode til at stille en dianose til en selv, er at bruge ens drømme,
mange gange drømmer man jo om ens egne skyggesider, og det er jo lettere at
sætte et mærkat på ens drømmeperson end sig selv, det er det med splinten i
ens øje eller også er det bjælken i ens eget øje. Der er nok ikke mange der
vil indrømme at de måske nogle gange kan være bare lidt ondskabsfulde.

> [...]
> f. eks. nødhjælps-remediet (nu vi snakker abeblomst), hvis jeg bildte
> personen ind, at det drejer sig om et Bach-præparat.

Det skulle du prøve.

Guldpil er god mod gigt, hvis man altså hører til den type, indtaget over
nogle måneder, jeg bruger iøvrigt aldrig cognac, det er for dyrt, kun rent
postevand.

Hilsen

Steen

---

Fra : G.B.

Dato : 13-05-04 14:42

> Hvad får dig så til at prøve med et pendul, det kan du da umuligt tro

- jeg kan jo umuligt vide om der er noget om snakken, hvis jeg ikke
prøver det på mig selv, vel?

> Guldpil er god mod gigt, hvis man altså hører til den type, indtaget
> over nogle måneder, jeg bruger iøvrigt aldrig cognac, det er for dyrt,
> kun rent postevand.

Så skal man altså kun vride sig af smerter i nogle måneder, hvis man
anvender dette præparat, og derefter er man helbredt? Har jeg forstået
dig ret? Mon ikke snarere de almindelige variationer i ens
helbredstilstand er svaret på en bedring "efter nogle måneder"?

Og hvilken type gigt taler du iøvrigt om? Leddegigt, rheumatisk
(urinsur) gigt eller slidgigt? Dette er tre vidt forskellige sygdomme.

Jeg ville bruge glucosaminsulfat til slidgigt og "venustorn"
<http://www.phyton.dk/urter/harpago.htm> til urinsur gigt - iøvrigt
kombineret med kostvejledning, almindelig smertestillende medicin fra
lægen/apoteket og henvisning til fysioterapi efter behov. Leddegigt er
straks mere kompliceret at have at gøre med, da det er en auto-immun
lidelse.

Den, som finder en helbredende kur mod gigt, kan se frem til at modtage
Nobelprisen i medicin...

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 15:55

> [...]
>
> Og hvilken type gigt taler du iøvrigt om? Leddegigt, rheumatisk
> (urinsur) gigt eller slidgigt? Dette er tre vidt forskellige sygdomme.

Det var et tænk eksempel, her leddegigt, nu vil jeg ikke vove den påstand at
i dette tilfælde guldpil helbreder, mange gange må det supleres med
plantemedicin eller endda traditionel medicin, kostterapi etc. Nu kan vi jo
have forskellig opfattelse af hvordan sygdom opstår. Jeg mener helt
udokumenteret at det er vores sind,tanker, handlinger, følelser der skaber
vore sygdomme. I det tænkte tilfælde har vi altså en mavesur person, bitter,
gnaven og lunefuld, denne tilstand er grobund for gigtlidelsen, det kan
afhjælpes med guldpil, der er selvfølgelig også andre metoder, men nu
snakker vi om blomstermedicin. Og hvis ikke vi for afhjulpet denne negative
tilstand, må personen sikkert æde traditionel medicin resten af sine dage.
Personligt har jeg haft glæde af Klematis mod urinsur gigt.

ja glucosamin er godt mod slidgigt.

Steen

---

Fra : G.B.

Dato : 13-05-04 18:34

> [...]
> påstand at i dette tilfælde guldpil helbreder, mange gange må det
> supleres med plantemedicin eller endda traditionel medicin, kostterapi

Er du sikker på, at ultra-homøopatisk guldpil i det hele taget gør en
forskel? Pilebark indeholder det smertestillende stof salicin, men der er
jo ikke så meget som et lille bitte molekyle tilbage, når det er blevet
til "Bach's blomstermedicin".

> [...]
> en mavesur person, bitter, gnaven og lunefuld, denne tilstand er
> grobund for gigtlidelsen, det kan afhjælpes med guldpil, der er

Jeg tror altså ikke på det. Der er ingen som helst dokumentation for, at
det virker. Det ville da være dejligt, hvis det gjorde, da det er helt
uskadeligt. Men der er en hel del mennesker, som holder af Bach-dråberne,
da de så føler, at de handler overfor deres lidelser og ubalancer, og
fred da være med det. Jeg køber den ikke.

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 19:21

> [...]
> forskel? Pilebark indeholder det smertestillende stof salicin, men der er
> jo ikke så meget som et lille bitte molekyle tilbage, når det er blevet

Da du nu har været i en helsebutik må du jo også vide hvordan man påstår
Blomstermedicin virker og på hvilken måde, det ved du garanteret !! derfor
skal du da have lov at have din tvivl om det. Nu skrev jeg guldpil, det
kunne have været en af de andre blomster, alt efter personen, det kunne være
kristtorn eller andre-

> [...]
> da de så føler, at de handler overfor deres lidelser og ubalancer, og
> fred da være med det. Jeg køber den ikke.

Du kan have fuldstændig ret, jeg ved de virker, men jeg har da også truffet
mennesker som af den ene eller anden grund ikke har kunnet mærke noget som
helst selv efter måneder.
Men sådan er det jo også med plantemedicin, har jeg ret ? Nogen siger det
virker andre ikke.
Og endnu engang jeg ved godt der er meget stor forskel på plantemedicin og
så Bachs blomstermedicin.
Den største forskel er prisen
Sluttelig Blomstermedicin virker-men det er da ikke noget mirakel middel.

Hilsen

Steen...............Iøvrigt er jeg også zoneterapeut

---

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 13:15

> Men sådan er det jo også med plantemedicin, har jeg ret ? Nogen siger
> det virker andre ikke.

Hvis plantemedicin bruges korrekt (der er også mange plat-ugler - for
eksempel de hyppige aloe-vera-evangelister, som huserer her i gruppen -
som fejlagtigt tror, at de ved noget om plantemedicin), så virker det.
Det kan jeg garantere dig for.

Køb f. eks. en pakke "Thea-Bona" (sennes-blad), så vil jeg vædde en tønde
Guinness med dig på, at du skal på WC i løbet af 3-4 timer.

Plantemedicin virker nemlig på grund af de farmakologisk aktive
indholdsstoffer, men de skal også tages i de rigtige doseringer. Det
kræver viden om anatomi, fysiologi, patologi, kemi (jeg er btw også
laborant), farmakologi og en masse andre discipliner at kunne anvende og
dosere plantemedicin optimalt. I Tyskland og England er det faktisk et
universitetsstudie (hhv. Phytoterapeut
<http://www.phyton.dk/urter/phytoter.htm> og Medical Herbalist
<http://www.phyton.dk/urter/medherb.htm>), og altså ikke noget man kan
lære på et par weekend-kurser.

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 13:41

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i meddelelsen

> Køb f. eks. en pakke "Thea-Bona" (sennes-blad), så vil jeg vædde en
> tønde Guinness med dig på, at du skal på WC i løbet af 3-4 timer.

- hvis du laver te af det og drikker det, selvfølgelig. Ikke fordi du køber
det.

Fra : Rado

Dato : 16-05-04 17:03

On 14 May 2004 12:14:59 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

> [...]
>
>Køb f. eks. en pakke "Thea-Bona" (sennes-blad), så vil jeg vædde en tønde
>Guinness med dig på, at du skal på WC i løbet af 3-4 timer.

Det gør det med sikkerhed. Men at noget virker er ikke nødvendigvis
det samme som at det helbreder, i ordets sande betydning.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : G.B.

Dato : 16-05-04 17:26

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det gør det med sikkerhed. Men at noget virker er ikke nødvendigvis
> det samme som at det helbreder, i ordets sande betydning.

Det er heller ikke det vi snakker om - vi taler om reproducerbar effekt.

Fra : Rado

Dato : 17-05-04 15:41

On 16 May 2004 16:25:52 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Det er heller ikke det vi snakker om - vi taler om reproducerbar effekt.

Det har cyankalium jo også. Reproducerbar effekt er ikke noget at gå
efter i sig selv. Det er arten af effekten der er afgørende.

--
Rado

"Formålet med sygdom er at lære at helbrede den".- Seth.

Fra : G.B.

Dato : 17-05-04 16:45

> Det har cyankalium jo også. Reproducerbar effekt er ikke noget at gå
> efter i sig selv. Det er arten af effekten der er afgørende.

Jo, det er noget at gå efter, for det viser nemlig, hvad tingene kan
bruges til.

Cyankalium kan således bruges til at slå mennesker og dyr ihjel med i
ganske små doser, sennesblad- og bælg kan benyttes som medicin ved træg
mave. Echinacea viser sig at øge produktionen af stamceller i
knoglemarven. Pebermynteolie virker krampeløsnende på glatmuskulaturen i
mave-tarmkanalen. Og så videre, og så videre.

Jeg har på fornemmelsen at du polemiserer for polemiseringens egen skyld,
og det gider jeg ikke at spilde min tid på.

Fra : Rado

Dato : 18-05-04 13:17

On 17 May 2004 15:45:01 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har på fornemmelsen at du polemiserer for polemiseringens egen skyld,
>og det gider jeg ikke at spilde min tid på.

Næh, jeg prøver blot at klargøre forskellen mellem symptombehandling
og decideret helbredelse.

Fra : G.B.

Dato : 18-05-04 14:34

> Næh, jeg prøver blot at klargøre forskellen mellem symptombehandling
> og decideret helbredelse.

Nå.

--
http://www.phyton.dk/urter/aloe.htm
Med venlig hilsen

Fra : G.B.

Dato : 14-05-04 22:59

"Steen" <dsl52(FJERN)801@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Da du nu har været i en helsebutik må du jo også vide hvordan man
> påstår Blomstermedicin virker og på hvilken måde, det ved du

Tror du virkelig at man automatisk bliver ekspert ved at stå i en
helsekostforretning? Jeg har brug år på at uddanne mig indenfor
plantemedicin, og har desuden omfattende viden om kost og kosttilskud, ud
over min viden indenfor homøopati (som jeg aldrig har set virke - jeg
tror heller ikke på at "en dråbe af et-eller-andet i Damhussøen" har den
mindste virkning), krystalhealing (som jeg betragter som naivt
interessant-mageri), healing af diverse religiøse observanser fra
kristent til hinduistisk mumbo-jumbo -

- samt zoneterapi, akupunktur, ayurveda og kinesisk plantemedicin (som
jeg gentagne gange har set en konkret virkning af). Desuden har jeg
gennem tyve-femogtyve år beskæftiget mig intensivt med etnofarmakologi
(altså hvordan man i forskellige egne har anvendt lægeplanter, til hvad,
og med hvilke resultater).

Nå, nu danser Kronprinseparret brudevals - jeg er smuttet ind til TV'et.

Fra : Rado

Dato : 15-05-04 17:54

On Thu, 13 May 2004 20:21:13 +0200, "Steen"
<dsl52(FJERN)801@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>helst selv efter måneder.
>Men sådan er det jo også med plantemedicin, har jeg ret ? Nogen siger det

Sådan er det med stort set alle behandlingsformer. De virker på nogle,
og ikke på andre. Derfor er det efterhånden min opfattelse at det
hovedsagelig er troen på behandlingen der virker, mere end
behandlingen selv, når det gælder decideret helbredelse.

At tro, meditation og lignende under de rigtige omstændigheder kan
helbrede alvorlige sygdomme som intet andet har kunnet helbrede viser
netop hvor overlegne bevidsthedens kræfter er, i forhold til andre
metoder. Og siden der altid er et eller andet element af tro
involveret i enhver helbredelsesproces, er det derfor nærliggende at
antage at troen måske spiller en større rolle end normalt antaget. Det
er måske den der har det afgørende ord at skulle have sagt, i den
sidste ende.

Fra : G.B.

Dato : 13-05-04 14:14

"Steen" <dsl52(FJERN)801@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen news:c7ve7k
$p6e$2@news.cybercity.dk:

> Jeg vil vædde på at G. Borchorst ikke har megen kendskab til
> Blomstermedicin, ej heller til meget inden for det "alternative område"

Så taber du. Jeg er eksamineret zoneterapeut og har haft vagter på CA's
Sundhedshus gennem flere år.

Fra : G.B.

Dato : 13-05-04 13:55

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Nu skal jeg ikke gøre mig klog på forskellen mellem plante- urte- og
> blomstermedicin, men inden du kaster dig ud i den helt store

Plante- og urtemedicin er to ord for det samme (man kunne argumentere, at
droger som bark og ved ikke er urter, men så er vi vist ude i petitesse-
afdelingen).

Bach's blomstermedicin fremstilles ved at lægge plantedelene i vand,
hvorefter de skal bestråles af solen i et vist antal timer uden
afbrydelse.

Derefter "potenseres" blomstervandet til en homøopatisk fortynding på 1
til flere millioner. Hertil benyttes cognac. Dette "potenserede" vand
indtages derefter fortyndet endnu en gang i doser på et par dråber flere
gange om dagen.

Jeg har selv overværet fremstilling af Bach-remedier i Rishikesh i
Indien.

> Og bemærk ligheden mellem initialerne på forfatteren og den person, du
> diskuterer med her. Jeg skulle tage meget fejl, om ligheden er
> tilfældig.

Det er den nok ikke, nej.