Mellemørebetændelse.
Fra : T.Jørgensen

Dato : 11-05-04 07:38

Hej Gruppe.
Er der nogen af jer kloge hoveder der har et godt alternativ til
pennicillin, min mand døjer på 3.mdr. med en kraftig betændelse på øret.
Ørelægen kan intet stille op !
Min mand har haft dræn i siden han var 14 år, og det sidste dræn havde
siddet i 9 år!! De sidste 3 mdr. har det været ad pommern til med det ene
øre, han får det suget, vi skyller med klorhexidin, han får antibiotika, og
lige lidt hjælper det. Vi har selv søgt en del på nettet, og har læst om
Propolis, er der nogen af jer der kender virkningen af dette produkt ? Alle
forslag modtages med kyshånd.
Mvh. Marianne

Fra : Pia Madsen

Dato : 24-05-04 10:03

Hej Marianne

Jeg har egen klinik med alternativ behandling og min erfaring, med
både børn og voksne, er at mellerørebetændelsen ofte kommer som
følge af en allergisk reaktion på et protein i mælkeprodukter.
Derfor vil jeg råde dig til at droppe alt hvad der hedder mælk,
yougurt osv i en periode og se om ikke det hjælper. Ingen voksne
mennesker har brug for mælk. Vi kan få de samme vitaminer og kalk
fra grønne grøntsager og det er også sundere fedt-mæssigt. Køb evt
soja mælk i velassorterede dagligvare butikker. Det er lidt sødere
i smagen, men det kan bruges til de samme formål som alm komælk;
bagning, sovs, havregryn osv.
Jeg håber du kan bruge mit råd.

Med venlig hilsen Pia

Fra : T.Jørgensen

Dato : 24-05-04 14:18

"Pia Madsen (slet EOQD8)" <stoffer1596@EOQD8mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> soja mælk i velassorterede dagligvare butikker. Det er lidt sødere
> i smagen, men det kan bruges til de samme formål som alm komælk;

Hej Pia.
Tak for rådet, men vi bruger slet ikke mælk eller mælkeprodukter i huset, da
både min mand og søn er mælkeallergikere !
Jeg kender meget godt soya og rismælk.
Vi køber heller ikke pålæg, margarine med skjult mælk:
Det var mere om der var nogen der havde prøvet et aller andet naturmedicin
som kan hjælpe på betændelse.
mvh. Marianne