Asger Jorn - signatur- www.artprice.com?
Fra : Jena

Dato : 06-05-04 13:29

Jeg har brug for diverse eksempler på Asger Jorns signatur i forbindelse
med, at jeg skal undersøge om nogle kunstværker er ægte.
Hvis nogen kan henvise til kilder eller har mulighed for at poste (digitale
fotos) ville det være meget venligt og hjælpsomt. Signaturen skal helst være
fra 50'erne.
Har nogen kendskab til kvaliteten af de signaturer, som kan købes hos
www.artprice.com ??

mvh
Per

----------------------------
www.skriftekspert.dk
www.grafolog.dk

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 06-05-04 19:57

"Jena" <nogen@nicrosoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> fra 50'erne.
> Har nogen kendskab til kvaliteten af de signaturer, som kan købes hos

Jeg kender firmaet, men har aldrig gjort brug af deres signatur service
og det behøver du heller ikke , på biblioteket kan du i
K Timm`s Signaturbogen finde 8 forskellige Jorn signature
i John Castagno--Europian Artists-- er der yderligere 4

I øvrigt er landets bedste Jorn ekspert
Troels Andersen fra Silkeborg Kunstmuseum

mvh
Tom

Fra : Jena

Dato : 06-05-04 21:11

Tom H. Petersen wrote:
> [...]
> K Timm`s Signaturbogen finde 8 forskellige Jorn signature
> i John Castagno--Europian Artists-- er der yderligere 4

Tak!
Jeg har kunnet bestille Signaturhåndbogen, men John Castagno findes åbenbart
kun i eet ex. i hele DK på Frederiksberg Hovedbibliotek, som har lukket til
10.8

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 06-05-04 21:39

> [...]
åbenbart
> kun i eet ex. i hele DK på Frederiksberg Hovedbibliotek, som har lukket

Thja--det var jo lang tid at vente,
jeg vil tro at de fleste auktionshuse har et eksemplar stående
Biblioteket på Statens Museum for Kunst har givetvis også
et eksemplar så du kan lave en fotokopi
ellers må jeg se om jeg kan få min scanner til at virke

mvh
Tom

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 07-05-04 12:23

> [...]
> et eksemplar så du kan lave en fotokopi
> ellers må jeg se om jeg kan få min scanner til at virke

Og det kunne jeg, så du kan se Jorns signaturer på
------dk.binaer.historie------
god fornøjelse

Fra : Jena

Dato : 08-05-04 14:49

Tom H. Petersen wrote:

> Og det kunne jeg, så du kan se Jorns signaturer på
> ------dk.binaer.historie------
> god fornøjelse

Tak, det var meget venligt!
Jeg har fået signaturerne fra dk.binaer.historie