Lasat speed II og Mandrake 9.2 ????
Fra : Ole Lundsgaard

Dato : 29-04-04 21:28

Hej!

Måske er dette et forkert sted at spørge ?? i så fald undskylder jeg!
Jeg har problemer med at sætte mit isdn adapter op til at køre linux
Mandrake 9.2.
Jeg benytter usb kobling og kan ikke få acm modulet til at virke, så jeg kan
få skabt et modem link til ttyACM0 (som jeg ikke kan finde).
Kan nogen hælpe ??

--
med venlig hilsen / regards

Ole Lundsgaard

E-mail: oz2qlNOT@qrz.dk
Svar/reply: fjern/remove NOT

Fra : frank damgaard

Dato : 30-04-04 00:31

Ole Lundsgaard wrote:

> Måske er dette et forkert sted at spørge ?? i så fald undskylder jeg!

måske ikke helt forkert, men større chance er nok
på dk.edb.system.unix

> [...]
> Jeg benytter usb kobling og kan ikke få acm modulet til at virke, så jeg kan
> få skabt et modem link til ttyACM0 (som jeg ikke kan finde).

Nogle "USB modemer" er windows stuff, da der ikke anvendes
standard USB modem grænseflade :(
Jeg ved ikke om det forholder sig sådan med Lasat USB,
men hvis den er http://www.linux-usb.org/USB-guide/x332.html
http://www.usb.org/developers/devclass_docs/usbcdc11.pdf
En søgning på
http://www.qbik.ch/usb/devices/search_res.php?pattern=lasat
viser at den virker med serialport, ikke USB.

google giver lidt blandet:
http://linuxquestions.org/questions/history/171341
http://www.sslug.dk/emailarkiv/teknik/2003_02/msg00589.html

--