Groupwise gruppemails
Fra : DaDDiO

Dato : 21-04-04 12:54

Hej NG

Er det muligt at oprette en mail gruppe som ikke kan nås fra
internettet men kun internt ?

mvh
DaDDiO

Fra : Ole Clasen

Dato : 03-06-04 08:36

Hej DaDDiO

Det kunne jeg også godt bruge, jeg ved man kan slå det fra, men så gælder det
alle grupper (distributionslister).

Hilsen Ole

Fra : Erling Christensen

Dato : 04-06-04 09:25

On 21 Apr 2004 04:53:47 -0700, google@lerking.dk (DaDDiO) wrote:

>Hej NG
>
>Er det muligt at oprette en mail gruppe som ikke kan nås fra
>internettet men kun internt ?

Den eneste måde jeg lige kan komme I tanke om er, at man laver sin
egen grupe. Denne gruppe exportere man så ud I en fil og sender rundt
til dem som skal bruge gruppen og beder dem og importere gruppen....

Det er ikke en super fornuftig måde, men den kan med sikkerhed ikke
nåes fra internettet....

Mvh

Erling Christensen

Fra : Erling Christensen

Dato : 04-06-04 09:33

On Fri, 04 Jun 2004 10:25:00 +0200, Erling Christensen
<pointman@fabel.dk> wrote:

> [...]
>til dem som skal bruge gruppen og beder dem og importere gruppen....
>
>Det er ikke en super fornuftig måde, men den kan med sikkerhed ikke

Der er forresten en måde med, men det betyder at der skal penge på
bordet.... Hvis man f.eks. anskaffer programmet GWAVA (se
http:\\www.gwava.com ).

Med det program kan sikre sit mailsystem for virus/spam m.v. Der er
også en mulighed for og spærre for specielle mailadresser. Man kunne
så f.eks. spærre for de grupper man ikke vil have skal modtage mails
fra internettet.

Nu ved jeg ikke hvorstår installationen er og hvad der I forvejen
benyttes af virusscanner på mail niveau, men hvis der intet er, bør
man overveje det....

Man kan IKKE scanne mails under et 3. parts program, da Groupwise
holder alt kryptere hele vejen ud til klieten, hvilket vil sige, at
det er de enkelte PC'er som man skal stole på.

Mvh

Erling Christensen