Kopi af server
Fra : Carsten

Dato : 07-04-04 08:12

Hej

Jeg er ved at lave en
ny NW6 server som skal være en kopi af en
eksisterende NW6 (SB) server.
Jeg vil helst ikke lave en kopi af den gamle
harddisk og flytte til den ny, da jeg vil lave
en ny installation fra bunden af.
Er der en nem måde at flytte bruger
informationer fra den gamle server til den ny
Jeg skal også have flyttet Tobit
Faxware. Er der nogle der har en fidus til det,
Hvis man laver en ny installation får mapperne
ikke de samme navne og det er noget bøvlet at få
det hele til at virke igen med gamle filer (jeg prøvede
det for nogle år siden).

Mvh

Carsten

Fra : Erik Klausen

Dato : 08-04-04 20:14

Carsten <no-mail@el-automatik.dk> wrote in news:4073a9da$0$291
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
> [...]
> en ny installation fra bunden af.
> Er der en nem måde at flytte bruger
> informationer fra den gamle server til den ny

Det nemmeste vil være at melde den nye server ind i den gamle servers træ.
Derved lægges en kopi af træet på den nye server.
Når så træet er pænt synkroniseret (dvs. næste morgen, for en sikkerheds
skyld) kan du fjerne den gamle server fra træet.

Med venlig hilsen
Erik Klausen

Fra : Carsten Bager

Dato : 13-04-04 07:41

Erik Klausen wrote:
> Carsten <no-mail@el-automatik.dk> wrote in news:4073a9da$0$291
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

<KLIP>

> Det nemmeste vil være at melde den nye server ind i den gamle servers træ.
<KLIP>
> Med venlig hilsen
> Erik Klausen

Jeg har ikke prøvet at gøre dette før, og har ikke mod
til at prøve dette på et kørende system.

Jeg mener at kunne huske at man på en Novell 3.12 server kunne
tage alle oplysninger ud på en diskette (tekst fil) og derefter
genindlæse dem. Jeg har kikket i mine gamle notater men har desværre
ikke gjort nogle notater herom. Da jeg ikke har en Novell 3 server
kørende har jeg ikke kunne finde ud af hvordan man gjorde dengang.
Fordi at det var muligt på en Novell 3 server er det jo ikke sikkert
at man kan gøre noget tilsvarende i dag. Men det kunne nu være snildt.

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : Erik Klausen

Dato : 13-04-04 22:13

Carsten Bager <carsten@beas.dk> wrote in

> Jeg har ikke prøvet at gøre dette før, og har ikke mod
> til at prøve dette på et kørende system.

Respekt der, men at melde en server ind i et eksisterende træ er ikke
farligt. Under server-installationen spørger installationsprogrammet om
serveren skal have sit eget træ, eller om den skal ind i et eksisterende.
Her er det så vigtigt at de to servere er tids-synkroniseret, og det er
en god ide at opdatere eDir-delen på den eksisterende server først.
Jeg har et træ med 42 servere, og jeg verfer servere ind og ud
ustandseligt (Nå ja...).

> [...]
> Fordi at det var muligt på en Novell 3 server er det jo ikke sikkert
> at man kan gøre noget tilsvarende i dag. Men det kunne nu være snildt.

Ja, det var dengang. Brugeroplysningerne ligger selvfølgelig stadig i
filer, men de er slet ikke tilgængelige som i gamle dage.
Der er så forskellige måder at lave backup og restore på, og det er måske
sådan noget du skal kigge på.

Du kan også vælge at kigge på migrering, som netop går ud på at flytte en
eksisterende server over på ny hardware. Men det kræver en vis nedetid.

Med venlig hilsen
Erik Klausen