Leje af NT-boks og køb af brugt ISDN-modem~
Fra : Jack L.

Dato : 28-04-04 11:07

Hej gruppe.
Jeg påtænker mig at købe et brugt ISDN-modem, men som bekendt vil NT-boksen
ikke følge med idet det er TDCs ejendom. Kan det så stadig betale sig at
købe en brugt ISDN-modem fremfor en pakke hos TDC der indeholder det hele,
eller medfølger der en NT-boks ved skift til ISDN?

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-04-04 12:43

Jack L. skrev:

> [...]
> betale sig at købe en brugt ISDN-modem fremfor en pakke hos TDC der
> indeholder det hele, eller medfølger der en NT-boks ved skift til

....dén følger med...

....et nyt Jensen indstikkort koster vist 299,- kr. (jeg har dog
problemer med opkoblingen) - et eksternt modem koster vis 499,- kr. i
Telebutikken...

....bestiller du ISDN *online* hos TDC sparer du 99,- kr. ...
Hans

Fra : Jack L.

Dato : 28-04-04 17:00

Hans Paulin wrote:
> Jack L. skrev:

Hej, tak for dit svar. Efter en mindre undersøgelse har jeg - som blandt de
sidste - opdaget at der findes en nyere udgave (NTab) af den aldrende
NT-boks hvormed man kan direkte tilslutte sine analoge telefoner på
NTab-boksen. Så kan jeg vist fjerne ISDN-modemet hvis eneste formål
herhjemme har været at muliggøre tilslutning af analoge telefoner. :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-04-04 00:59

Jack L. skrev:

> Hej, tak for dit svar.

Velbekomme!

> Efter en mindre undersøgelse har jeg - som
> blandt de sidste - opdaget at der findes en nyere udgave (NTab) af
> den aldrende NT-boks hvormed man kan direkte tilslutte sine analoge
> telefoner på NTab-boksen.

....sådan én fik jeg her for et stykke tid siden...

> Så kan jeg vist fjerne ISDN-modemet hvis
> eneste formål herhjemme har været at muliggøre tilslutning af analoge
> telefoner. :)

Nå, okay - så langt rækker min viden ikke
Hans

Fra : frank damgaard

Dato : 29-04-04 08:50

Jack L. wrote:

> Hej, tak for dit svar. Efter en mindre undersøgelse har jeg - som blandt de
> sidste - opdaget at der findes en nyere udgave (NTab) af den aldrende
> NT-boks hvormed man kan direkte tilslutte sine analoge telefoner på

fik også en sådan NTab , efter at strømforsyningen i den gamle stod af
og den kun virkede på nødstrøm fra centralen.

> NTab-boksen. Så kan jeg vist fjerne ISDN-modemet hvis eneste formål
> herhjemme har været at muliggøre tilslutning af analoge telefoner. :)

Ja hvis du ikke anvendte den til andet :)
Den nye NTab har faktisk mange indbyggede funktioner til
de analoge telefoner.

Jeg foretrækker dog stadig min Zyxel Omninet LCD+, den har nummervisning
indbygget, samt mulighed fra PC at se opkaldene (både udgående og indgående).
Derudover foretrækker jeg et eksternt ISDN TA til modem, fremfor
et internt ISDN kort.

--
no signature :)