Anbefaling af telefonløsning ønskes
Fra : Thomas Forsmark Søre~

Dato : 26-04-04 11:45

Hej,

Jeg kender en mindre virksomhed der har brug for følgende:

- Mulighed for 4 samtidige eksterne samtaler.
- 1 hovednr. (skal ringe på alle lokalnr med mindre "omstillingsfunktion er
aktiveret"
- 4 lokalnumre (hvert tilknyttet et direkte nr.)
- Mulighed for "omstillingsfunktion" hvor en medarbejder modtager alle
indgående opkald og stiller dem vidre til de reskeptive lokalnumre.
- Mulighed for omstilling mellem de 4 lokalnumre.

Virksomheden har i dag 2 stk. ISDN linier. Kan disse benyttes sammen med
lidt magic fra TDC, eller skal der invisteres i en lokal tlf. central?
I tilfælde af en lokal tlf. central er nødvendig, hvilken kan så anbefales
og hvad koster en sådan?

Virksomheden har naturligvis ikke brug for den store forkromede løsning, men
den må da gerne kunne udvides en smule hen ad vejen.

Med venlig hilsen
Thomas Forsmark Sørensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-04-04 18:23

"Thomas Forsmark Sørensen" <forsmark@dontspamme.odense.kollegienet.dk> wrote
in message news:c6ip89$8v6$2@news.net.uni-c.dk...
> - Mulighed for 4 samtidige eksterne samtaler.

2 sammenmærkede ISDN2'ere eller en FlexISDN (mindst 8 ISDN-kanaler)

> - 1 hovednr. (skal ringe på alle lokalnr med mindre "omstillingsfunktion
er
> aktiveret"

Konfiguration af telefoncentralen.. Det er nok ikke alle hvor det er nemt
(dvs. sekretær-nemt) at skifte mellem de to settings.

> - 4 lokalnumre (hvert tilknyttet et direkte nr.)

Sammenmærkede ISDN-linjer skal være med T-snit, dvs du skal have mindst 10
numre hvis du skal have mere end 1. Dvs du får en serie, xx xx xx xy, hvor
du har alle numre fra y=0 til y=9

> - Mulighed for "omstillingsfunktion" hvor en medarbejder modtager alle
> indgående opkald og stiller dem vidre til de reskeptive lokalnumre.

Alle centraler kan gøre dette, men hvor nemt det er at slå det til og fra
kan være forskelligt

> - Mulighed for omstilling mellem de 4 lokalnumre.

Det har alle centraler vist

> Virksomheden har i dag 2 stk. ISDN linier. Kan disse benyttes sammen med
> lidt magic fra TDC, eller skal der invisteres i en lokal tlf. central?

Begge dele. De sammenmærkes på centralen og det lokale udstyr (hvad haves i
dag?) skal understøtte det.

> Virksomheden har naturligvis ikke brug for den store forkromede løsning,
men
> den må da gerne kunne udvides en smule hen ad vejen.

Køb en central til ex. 8 brugere. Den kan næppe udvides voldsomt, men er til
gengæld væsentligt billigere end en der kan udvides

Fra : Thomas Forsmark Soer~

Dato : 27-04-04 01:02

Hej Martin,

Tak for dit svar.

> Begge dele. De sammenmærkes på centralen og det lokale udstyr (hvad haves i
> dag?) skal understøtte det.
De har ikke noget udstyr i dag udover de to ISDN linier og nogle ISDN
telefoner.

> men
>
> Køb en central til ex. 8 brugere. Den kan næppe udvides voldsomt, men er til
> gengæld væsentligt billigere end en der kan udvides
Har du nogle forslag til mæker/typer ? Har du nogle prisomårder?
Snakker vi 10-20.000 eller 2-3.000 eller ?

Mvh
Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-04 07:39

In article <fa7896cf.0404261602.3706f6cb@posting.google.com>,
forsmark@odense.kollegienet.dk says...

> Hej Martin,

Må jeg anbefale dig at kigge her:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - så det fremgår helt
klart hvad du har skrevet og hvad andre har skrevet. Det hjælper
voldsomt på forståelsen af en tråd, når indlæggene er blevet gamle og
man ikke ser hele tråden.

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 27-04-04 07:48

"Thomas Forsmark Soerensen" <forsmark@odense.kollegienet.dk> skrev i en
meddelelse news:fa7896cf.0404261602.3706f6cb@posting.google.com...
> Hej Martin,
>
> Tak for dit svar.

> De har ikke noget udstyr i dag udover de to ISDN linier og nogle ISDN
> telefoner.

Hej Thomas

Tag et kig på omstillingsanlæg hos www.v-data.dk

Har selv brugt Elmeg c88m i årevis med stor fornøjelse :)

mvh

Ole

Fra : Kim Andersen

Dato : 27-04-04 11:54

Tag evt. et kig på Forte telefon anlæg.

www.flexatel.dk

eller evt. http://www.nwgruppen.dk/content/PDF/kampagne_web.pdf

/Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-04-04 15:54

"Thomas Forsmark Soerensen" <forsmark@odense.kollegienet.dk> wrote in
message news:fa7896cf.0404261602.3706f6cb@posting.google.com...
> Har du nogle forslag til mæker/typer ? Har du nogle prisomårder?
> Snakker vi 10-20.000 eller 2-3.000 eller ?

Nej, jeg kender intet til udstyr i det område