Lisp
Fra : Robert

Dato : 15-04-04 13:57

Hej ng

Jeg har hentet en lsp-fil (ZMBallon.lsp) på nettet. Jeg kan ikke huske
hvordan jeg bruger den i Autocad. Jeg kan godt loade den ind i Autocad, men
hvordan får jeg den eksekveret.

Robert.

Fra : P.C.

Dato : 15-04-04 18:33

Hi

"Robert" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har hentet en lsp-fil (ZMBallon.lsp) på nettet. Jeg kan ikke huske
> hvordan jeg bruger den i Autocad. Jeg kan godt loade den ind i Autocad,

Eh det er nemt nok det står i første linie af denne fil ;

(DEFUN C:ZB ()
(SETVAR "CMDECHO" 0)
(COMMAND "LAYER" "NEW" "VIEWER" "")
(SETVAR "CLAYER" "VIEWER")
(SETVAR "CECOLOR" "BLUE")
(SETQ R (GETDIST "\N SET APPERATURE FOR VIEWER OR PICK POINTS: "))
(PRINC)
(SETQ IP (LIST 3 3))
(COMMAND "CIRCLE" IP "D" R )
(SETQ ENT (ENTLAST))
(SETQ STOP 1)
(SETQ D IP)
(WHILE (= STOP 1)
(COMMAND "MOVE" ENT "" D PAUSE )
(SETQ D1 (GETVAR "LASTPOINT"))
(SETQ R1 (/ R 2))
(SETQ PT1 (POLAR D1 0 R1))
(SETQ PT2 (POLAR D1 3.1415926 R1))
(SETQ PT3 (POLAR PT1 4.712389 R1))
(SETQ PT4 (POLAR PT2 1.570796 R1))
(COMMAND "ZOOM" "WINDOW" PT3 PT4)
(INITGET "Y N")
(SETQ ANS (GETKWORD "\N ARE YOU FINISHED " ))
(IF(= ANS "Y")(SETQ STOP 3))
(COMMAND "ZOOM" "ALL" )
(SETQ D (GETVAR "LASTPOINT" ))
)
(COMMAND "ZOOM" "ALL" )
(COMMAND "ERASE" ENT "")
(SETVAR "CLAYER" "0")
(SETVAR "CECOLOR" "BYLAYER")
)

Du skal simpelthen skrive ZB.

P.C

Fra : Robert

Dato : 19-04-04 10:35

Tak for hjælpen, så kan jeg komme videre...