4x BeoCom 3 ISDN telefoner og 1 NTab-boks
Fra : P. H.

Dato : 13-04-04 15:20

Hej,

Er der nogen har et bud på følgende:

Vi har lige udbygget vores telefon-system med 2 ekstra telefoner, således at
vi nu har 4 telefoner i alt.
Vi har 1x NTab-boks.

NTab-boksen indeholder kun 2 ISDN-kanaler, så derfor har vi købt nogle
ISDN-stikdåser med plads til 3 stik (3 telefoner).

Konfiguration:
4x Beocom 3 ISDN telefoner
4 telefonnumre:
xx xx xx 81
xx xx xx 82
xx xx xx 83
xx xx xx 84
1x NTab boks
2x ISDN stikdåser med hver 3 stikpladser
1x forlængerkabel ca. 8 meter (som sidder mellem den ene kanal og den ene
stikdåse)
(og noget ADSL-udstyr, men det skal ikke tages i betragtning)

2 af telefonerne skal sidde på den ene kanal og den andre 2 telefoner på den
anden kanal - v.h.a. stikdåserne, a.h.t. den fysiske placering af
telefonerne.
Vi har termineret NTab-boksen til S-bus-installation (kort passiv bus), og
100 ohm.
Men denne opsætning virker ikke.

Er der nogen der har et godt forslag.

Mvh,
Per Hansen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-04-04 16:00

"P. H." <per@perelsted.dk> wrote in message
> NTab-boksen indeholder kun 2 ISDN-kanaler, så derfor har vi købt nogle
> ISDN-stikdåser med plads til 3 stik (3 telefoner).

Du omtaler tilsyneladende stikkene på NTab-boksen som kanaler. Det er det
ikke. De er parallelforbundne

> [...]
> telefonerne.
> Vi har termineret NTab-boksen til S-bus-installation (kort passiv bus), og

Er begge stikdåser sat til? I så fald skal termineringen stå til uendelig
ohm

Fra : P. H.

Dato : 14-04-04 16:09

> Du omtaler tilsyneladende stikkene på NTab-boksen som kanaler. Det er det
> ikke. De er parallelforbundne

Korrekt, min fejl

> den
>
> Er begge stikdåser sat til? I så fald skal termineringen stå til uendelig
> ohm

Jeg har prøvet med alle termineringer - ingen af dem virker.
Jeg kan måske prøve at illustrere opsætningen, hvis det er lidt uklart.

NTab (uendelig ohm, S-bus)
| |
| ----------- 3-stikdåse ----- 2x Beocom 3 ISDN telefoner
| ---- 3-stikdåse ------ 2x Beocom 3 ISDN telefoner

Kan det være fordi at S-BUS skal installeres fra TDC's central???

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-04 18:33

In article <407d5428$0$219$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
per@perelsted.dk says...

> Kan det være fordi at S-BUS skal installeres fra TDC's central???

s-bus er noget du har lokalt, det har _intet_ med TDC at gøre.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-04-04 23:16

"P. H." <per@perelsted.dk> wrote in message
> NTab (uendelig ohm, S-bus)
> | |

Det skulle være korrekt.. Prøv at forsimple opsætningen.
Fjern en 3-stikdåse og stil modstanden til 100 ohm

Fra : KsNa

Dato : 15-04-04 08:19

"P. H." <per@perelsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> NTab (uendelig ohm, S-bus)
> | |

> Kan det være fordi at S-BUS skal installeres fra TDC's central???

Er der NT'en tilsluttet 230V ?
Virker det med kun én telefon tilsluttet direkte i NT'en ?
Virker det med to telefoner tilsluttet direkte til NT'en ?

Mvh
Kim