Boot-diskette
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-04 19:35

Greetings!

Kan man selv bygge sig en boot-diskette udfra et fungerende system?

Hvad skal den i så fald indeholde?

OS/2 version 3.0

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Volsted

Dato : 12-04-04 01:27

hi

> Jesper G. Poulsen wrote:

> Kan man selv bygge sig en boot-diskette udfra et fungerende system?
>
> Hvad skal den i så fald indeholde?
>
> OS/2 version 3.0

Fra Hobbe download Kenn Kahn's BOOTOS2.ZIP
Readme'en vil forklare dig hvordan.
Jeg kan ikke længere huske om 3'eren krævede særlige foranstaltninger,
bare at det virkede

--
good luck

peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-04 08:19

In article <tnlec.141369$jf4.7429122@news000.worldonline.dk>,
pvolsted@image.dk says...

> Fra Hobbe download Kenn Kahn's BOOTOS2.ZIP
> Readme'en vil forklare dig hvordan.

Det kræver de første to bootdisketter, som jeg ikke længere har adgang
til (de er forsvundet efter 2 panikflytninger).

Kan man gøre det _helt_ i hånden...?

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 12-04-04 21:07

er det til CD versionen eller diskette versionen ???

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-04 06:21

In article <407af6f8$0$435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
ncg_fjern_@post10.tele.dk says...

> er det til CD versionen eller diskette versionen ???

Disketterne ligger på CD-versionen. Jeg har ikke disketterne og dermed
heller ikke CD-versionen.

Kan man lave dem i hånden?

Fra : Bent Nielsen

Dato : 12-04-04 22:52

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> In article <tnlec.141369$jf4.7429122@news000.worldonline.dk>,
> pvolsted@image.dk says...

> Det kræver de første to bootdisketter, som jeg ikke længere har adgang
> til (de er forsvundet efter 2 panikflytninger).

dem kan du lave med der cmd der er paa din disk eller fra cdrom der er
noget til at lave til cdom install og disk install

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-04 06:20

In article <407B0F7B.9119EAB3@x2000.dk>, postmaster@x2000.dk says...

> dem kan du lave med der cmd der er paa din disk eller fra cdrom der er
> noget til at lave til cdom install og disk install

Jeg har ingen af delene - alt er væk. Jeg har et suystem der booter
hver gang, men jeg kan ikke servicere det på en fornuftig måde - jeg
kan ikke boote på diskette.

Fra : Knud

Dato : 13-04-04 07:49

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
>

> Jeg har ingen af delene - alt er væk. Jeg har et suystem der booter
> hver gang, men jeg kan ikke servicere det på en fornuftig måde - jeg

Send mig en mail så må vi finde ud af noget.

Mvh.

Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-04 13:30

In article <407b8d69$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, knud-
ch.skrald@nypost.dk says...

> Send mig en mail så må vi finde ud af noget.

Med at lave én fra bunden? Er det ikke bare at skrive her, hvis du ved
hvordan det skal gøres?

Fra : Knud

Dato : 13-04-04 14:16

Jesper G. Poulsen wrote:

> In article <407b8d69$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, knud-
> ch.skrald@nypost.dk says...

> Med at lave én fra bunden? Er det ikke bare at skrive her, hvis du ved
> hvordan det skal gøres?

Næh men jeg kunne måske fremskaffe de manglende bootdisketter fra en WARP3

Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-04 18:04

In article <407be7f9$0$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, knud-
ch.skrald@nypost.dk says...

> Næh men jeg kunne måske fremskaffe de manglende bootdisketter fra en WARP3

Det har ingen interesse.

Fra : Peter Volsted

Dato : 13-04-04 14:29

hi Jesper

> Jesper G. Poulsen wrote:
>
> Med at lave én fra bunden? Er det ikke bare at skrive her, hvis du ved
> hvordan det skal gøres?

Det kan vist næppe lade sig gøre, og ihvertfald ikke uden kendskab til
hvilken af flere W3-installationer, du har fungerende (uden/med Windows,
CD/diskette, base/connect, fuld/update, sprog)
jeg har t.ex disketteversionen af en_GB Warp 3 Upgrade version for users
of OS/2 Version 2.1
Har det evt. interesse kunne jeg godt stille kopi af de 2 første
disketter til rådighed, men som med Knuds venlige tilbub også
forudsættende, at du kontakter mig pr mail, da din mailadresse ikke er
mig bekent

jeg har funderet en del på, hvilken funktionalitet i DFSee du tænkte at
anvende, hvor store-funktionen nødvendigvis må være writeable?

--
good luck

peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-04 18:07

In article <5XRec.141677$jf4.7486211@news000.worldonline.dk>,
pvolsted@image.dk says...

> Det kan vist næppe lade sig gøre, og ihvertfald ikke uden kendskab til
> hvilken af flere W3-installationer, du har fungerende (uden/med Windows,
> CD/diskette, base/connect, fuld/update, sprog)

Jeg skal bare frem til en prompt. Hvad skal disketten rumme?

> forudsættende, at du kontakter mig pr mail, da din mailadresse ikke er
> mig bekent

Du fjerner det invalide, det gør andre.

> jeg har funderet en del på, hvilken funktionalitet i DFSee du tænkte at
> anvende, hvor store-funktionen nødvendigvis må være writeable?

ZEROFREE. Jeg skal udlåne min gamle OS/2-maskine for en tid, så det
skal være umuligt at spore pikante billeder af min ekskæreste, etc.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-04 08:21

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg har et suystem der booter
> hver gang, men jeg kan ikke servicere det på en fornuftig måde - jeg
> kan ikke boote på diskette.

Bent har vist fat i noget der. Jeg kan ikke huske, hvordan Warp 3 er
skruet sammen, men i WSeB ligger der et program, der hedder "Create
Utility Diskettes", i mappen "System Setup". Mon ikke der er noget
lignende i Warp 3?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-04 13:31

In article <407B94CD.25AF@kimludvigsen.dk>, usenet@kimludvigsen.dk
says...

> Utility Diskettes", i mappen "System Setup". Mon ikke der er noget
> lignende i Warp 3?

Det mener jeg ikke at der er. SVJH så er det noget der er kommet til
senere hen.

Virker SYSINSTX på en diskette?