Hjælp efterlyses.
Fra : Dina

Dato : 11-04-04 07:34

Er der nogen her i gruppen der kan hjælpe mig ? Det drejer sig om en dame på
91 år, hun har gennem kommunen fået bevilget en kørestol for flere år siden,
den var gammel og udslidt da hun fik den, det er en af de manuelle, jeg tror
den er fra ruder konges tid. Vi har prøvet at få en anden igennem kommunen,
og der er prøvet et par stykker der ikke var meget bedre, med det resultat,
at ergoterapeuten opgav, og sagde så kunne de ikke hjælpe, den ældre dame
har så selv bekostet en mindre formue på reparationer af den gamle stol, og
sidder stadig dårligt, hun har gigt i hele kroppen, og kan dårligt køre det
store tunge skrummel af en stol rundt, så kommer spørgsmålet. Hvordan bærer
man sig ad hvis man selv vil købe en kørestol, og
hvor dyrt er det? Vi har efterhånden opgivet kommunen.Og er efterhånden godt
rasende over hvordan ældre mennesker bliver behandlet
Mvh.Dina

Fra : strid

Dato : 11-04-04 22:55

Jeg ville hvis jeg var dig, skrive til jeres socialudvalgs formand!!

Evtentuelt kan jeg skrive en artikel til handicap-portalen og
interviewe ham så er han nødt til at tage stilling :)

Jeg vill ringe til G2. De har været meget søde med at hjælpe til min
kørestol. http://www.guldmann.com/index.php?newlang=dan Her kan du se
om dem.

Sig endelig til hvis jeg skal skrive en artikel. Hvilken kommune er
der tale om ? Hvis det er København har jeg stor erfaring i at sno mig
da jeg selv har arbejdet der og hjælper gerne !!
Mail mig endelig !

Astrid

Fra : Dina

Dato : 12-04-04 06:55

"strid" <astrid@strid.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vill ringe til G2. De har været meget søde med at hjælpe til min
> kørestol. http://www.guldmann.com/index.php?newlang=dan Her kan du se
> om dem.

Mange tak for linket det vil jeg se lidt nærmere på.
Mvh.Dina.

Fra : Krumme

Dato : 14-04-04 20:42

www.hmi.dk er et godt sted at starte. Der er et område der hedder "basen"
Der kan du søge efter "kørestol" Så ser du samtlige stole på markedet i
Danmark

mvh:
Krumme

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-04-04 08:31

Krumme wrote:
> www.hmi.dk er et godt sted at starte. Der er et område der hedder
> "basen" Der kan du søge efter "kørestol" Så ser du samtlige stole på
> markedet i Danmark

Nej, man ser kun dem der har betalt en (høj) sum penge for at blive
"optaget" i basen

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk