Windows, OS/2 og netværk
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-04 17:21

Greetings!

Jeg har fået liv i noget gammelt hardware med en Warp Connect på. Jeg
ville share alle drevene ud og så tilgå det fra Win2k, da Warp-maskinen
står ret upraktisk.

Men, men, men... Windows kan ikke se noget på Warp-maskinen. What to
do?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Knud

Dato : 04-04-04 07:55

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
> står ret upraktisk.
>
> Men, men, men... Windows kan ikke se noget på Warp-maskinen. What to

Er det kun browse fra gui eller også NET USE /VIEW fra en prompt som
fejler ?

Ved Warp 3 og 4 ( indtil en vis fix) kræves det at der er en
browsemaster (MS opfindelse) i nettet.

Hvad med Netbeui via TCP/IP eller er det rent Netbeui ?

Hvad med at bruge VNC til remote betjening ?

Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-04 08:29

In article <WiObc.48$Yc7.0@news.get2net.dk>, knud-ch.skrald@nypost.dk
says...

> Er det kun browse fra gui eller også NET USE /VIEW fra en prompt som
> fejler ?

Det er kun ved GUI at Windows ikke kan se OS/2.

> Ved Warp 3 og 4 ( indtil en vis fix) kræves det at der er en
> browsemaster (MS opfindelse) i nettet.

Hmmm... Sådan én har jeg ikke.

> Hvad med Netbeui via TCP/IP eller er det rent Netbeui ?

NetBIOS over TCP/IP.

> Hvad med at bruge VNC til remote betjening ?

Hmmm... Det var da en mulighed. Hvormeget kræver VNC af hostsystemet
(det er en 100MHz 486).
Kan VNC anvendes til filoverførsel?

Fra : Knud

Dato : 04-04-04 09:04

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <WiObc.48$Yc7.0@news.get2net.dk>, knud-ch.skrald@nypost.dk
> says...

> Det er kun ved GUI at Windows ikke kan se OS/2.

Så er det nok browsemasteren der mangler

> Hmmm... Sådan én har jeg ikke.

Din WIN2K burde egentlig agere som sådan, fra win3.1 og opefter kunne
man definere som auto (kan rode lidt), NO, YES

I eCS kan OS2 agere browsemaster

> NetBIOS over TCP/IP.

Hvis du har hul via en prompt er det ikke et issue

> Hmmm... Det var da en mulighed. Hvormeget kræver VNC af hostsystemet
> (det er en 100MHz 486).

Prøv

> Kan VNC anvendes til filoverførsel?

Ja
Server:
http://eros2.by.ru/pmvnc_en.shtml

Link til client findes på samme side, også win2k

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-04-04 14:01

Knud wrote:

> Ja

Hvordan gør man det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud

Dato : 04-04-04 16:32

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvordan gør man det?

Jeg mener at have gjort det som copy/paste
(fra en w2k client)

Knud Ch.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-04-04 16:47

Knud wrote:

> Jeg mener at have gjort det som copy/paste
> (fra en w2k client)

Jeg bruger det så den anden vej, styrer en Win XP fra OS/2, og her kan
jeg ikke få det til at virke. Jeg kan heller ikke gøre det mellem to
OS/2-maskiner. Er du sikker på, at det ikke er to Windows-maskiner, du
har kunnet kopiere filer mellem? Kopi/klistre-funktionen virker jo
normalt ikke med filer i OS/2.

Kopi/klistre virker fint med tekst mellem OS/2 og Win XP eller OS/2 og
OS/2.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud

Dato : 04-04-04 21:10

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> normalt ikke med filer i OS/2.
>
> Kopi/klistre virker fint med tekst mellem OS/2 og Win XP eller OS/2 og

Jeg prøvede kun da jeg installerede prg'et.
Bruger lan share eller ftp, normalt har jo også adgang til dette hvis
man nå den via VNC.

Knud

Fra : Knud

Dato : 04-04-04 09:08

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hmmm... Det var da en mulighed. Hvormeget kræver VNC af hostsystemet
> (det er en 100MHz 486).

Har du overhovdet WPS startet på den 486 ?
Og evt. hvorfor ?

Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-04 10:56

In article <DnPbc.65$rT.24@news.get2net.dk>, knud-ch.skrald@nypost.dk
says...

> Har du overhovdet WPS startet på den 486 ?

Ja.

> Og evt. hvorfor ?

Underligt spørgsmål.

Fra : Knud

Dato : 04-04-04 12:50

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <DnPbc.65$rT.24@news.get2net.dk>, knud-ch.skrald@nypost.dk
> says...

> Ja.

> Underligt spørgsmål.

Hvis du ikke vil bruge den noget "lokalt" hvad skal WPS'en så lave
udover at belaste ?
VNC kan kun køre på WPS til orientering.

Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-04 16:18

In article <sDSbc.131$ve7.42@news.get2net.dk>, knud-ch.skrald@nypost.dk
says...

> Hvis du ikke vil bruge den noget "lokalt" hvad skal WPS'en så lave
> udover at belaste ?

Den har altid haft WPS. Det har ikke tænkt mig at ændre på.

> VNC kan kun køre på WPS til orientering.

Den kan slet ikke køre på min maskine. Hvad er mindstekravet for PMVNC?

Fra : Knud

Dato : 04-04-04 16:30

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <sDSbc.131$ve7.42@news.get2net.dk>, knud-ch.skrald@nypost.dk
> says...

> Den kan slet ikke køre på min maskine. Hvad er mindstekravet for PMVNC?

EMX runtime såvidt jeg ved

Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-04 16:39

In article <hSVbc.613$tL3.385@news.get2net.dk>, knud-
ch.skrald@nypost.dk says...

> EMX runtime såvidt jeg ved

Den mener jeg da at jeg har... Nu er det ganske vist 3 år siden ca. at
maskinen sidst har været i live

Men alternativet kan også lige gå. Jeg RAR'er alt sammen i større filer
og ftp'er dem til min server. Så kan de hentes af Windows-maskinen til
gennemsyn.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 04-04-04 16:29

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> [...]
> står ret upraktisk.
>
> Men, men, men... Windows kan ikke se noget på Warp-maskinen. What to

Jeg har da brugt en Warp Connet tidligere som server for Windows uden
problemer, og så været fil og print server og saa internet server på en
gang.

Så du skal da bare lave er normalt setup, men det kan da godt være jeg
kan finde den frem fra gemmer og se hvordan den ere sat op hvis det
ikke lykkes dig at få den til at virke

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-04 16:41

In article <407029C7.C2634753@x2000.dk>, postmaster@x2000.dk says...

> Jeg har da brugt en Warp Connet tidligere som server for Windows uden
> problemer, og så været fil og print server og saa internet server på en

Det har jeg også tidligere gjort. Måske har jeg glemt hvordan man gør,
for det er 6 år siden jeg sidst har rodet med lige netop dette.