Tegneplade for AutoCAD
Fra : Johnny Sørensen

Dato : 03-04-04 16:20

Hej

Er der nogen der kender noget til de tegneplader med penne som kan købes,
kan man bruge dem til at tegne i autoCad med , eller findes der nogle andre
alternativ .

MVH.
JS

Fra : P.C.

Dato : 04-04-04 12:07

Hi

"Johnny Sørensen" <jvs@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kender noget til de tegneplader med penne som kan købes,
> kan man bruge dem til at tegne i autoCad med , eller findes der nogle

Jeg tror de fleste tegneplader eller digitizere kan køre både i mus mode og
digitizer mode, men måske er problemet at mange ikke er "vokset op" med
digitizer som pege instrument og derfor ikke helt forstår forskellen på en
mus og en digitizer.
Jeg kender flere som hellere vil have en tegneplade som du kalder dem end en
mus, men samtidigt vil det nok virke besværligt hvis du er vandt til en mus
og pludselig opdager at den pen du bruger går til det eksakte punkt på hhv.
skærm og plade og altså ikke med en let bevægelse kan "rulles" på plads ,
men er så forbandet stivsindet akkurat. ------- Det kan virke akavet indtil
du forstår at en digitizer er et præsisions instrument som tilføjer nogle
ting du altså ikke kan lave med en mus.
Du kan tegne efter en skitse på tegnepladen, det kan du ikke med en mus,
medmindre tegningen er gennemsigtig og klæbet op på skærmen ;))

Digitizeren kan kallibreres og indstilles så du på tegnepladen har dine
menu's istedet for at bruge skærmen, så din tegning kan fylde mere af
skærmen.
Hvis du har et stort kort, og skal overføre noget af det til en tegning, kan
du kallibrere digitizeren for hver gang du flytter den, og derved tegne
Odense bymidte og Skagen by på samme tegning, med de rigtige afstande selvom
der ikke er tegnet noget imellem, ------- fordi du kan kallibrere
digitizeren efter kort kooerdinaterne.
Men der er altså det ved det, at digitizer og mus kan være svære at skifte
imellem, fordi digitizeren er absolut og musen er mere flexibel at arbejde
med.

P.C.
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/Animation3.gif

Fra : Leif

Dato : 04-04-04 21:19

Hej Johnny

Her i mit firma har i mere end 6 år (siden start på ACAD R14) brugt WACOM A5
størrelsen som erstatning for en mus med
det bedste resultat - 15 brugere.

Mvh, Leif

Email lp@bonus.dk
BONUS Energy