OS/2 Newbee..
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 01-04-04 15:58

Hej NG!

Jeg er pt. i gang med at uddanne mig til datafagtekniker, men må
beklageligvis se i øjnene at vi ikke vil få undervisning i andre
operativsystemer end Windows, Linux og NetWare. Jeg kunne dog godt tænke mig
at kigge på nogle alternativer, bla. OS/2.

"Problemet" er så bare at jeg ikke rigtig ved noget om det?
Altså, helt basalt, hvor skaffer jeg OS/2, helst i den nyeste version og så
billigt som muligt? Findes der en begynder-guide der kan lære en de basale
ting om systemet?

Har i nogle tips, tricks og ideer til en nysgerrig nybegynder, og eventuelle
ideer til spændende projekter? Det er jo sjovest at have et "mål" at gå
efter når man skal lære nye ting.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-04-04 23:23

On Thu, 1 Apr 2004 16:58:21 +0200, "Peter \(8464\)"
<usenet@vesterbro24.invalid> wrote:

> [...]
>operativsystemer end Windows, Linux og NetWare. Jeg kunne dog godt tænke mig
>at kigge på nogle alternativer, bla. OS/2.

Medmindre du får tilbudt en brugt version - f.eks. OS/2 Warp
4 - så vil det nyeste system der er bygget på OS/2-kernen
hedde eComStation og koste 1.515,00

> [...]
>billigt som muligt? Findes der en begynder-guide der kan lære en de basale

Du kan finde information om eComStation på
www.ecomstation.com og i Danmark kan du købe den f.eks. hos
undertegnede.

>Har i nogle tips, tricks og ideer til en nysgerrig nybegynder, og eventuelle
>ideer til spændende projekter? Det er jo sjovest at have et "mål" at gå
>efter når man skal lære nye ting.

Tips og tricks kan du finde forskellige steder ved at søge
på OS/2, men et godt startsted vil være www.teamos2.dk og så
her i gruppen.

Mvh
Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 02-04-04 11:12

Knud Berggreen wrote:
> Medmindre du får tilbudt en brugt version - f.eks. OS/2 Warp
> 4 - så vil det nyeste system der er bygget på OS/2-kernen
> hedde eComStation og koste 1.515,00

Æv, det er jo i samme prisklasse som Microsofts styresystemer Det
ved jeg ikke lige hvad budgettet vil sige til, for slet ikke at snakke
om min private økonomiminister. OS/2 eller eComStation har vel ikke en
særlig stor WAF?

> Du kan finde information om eComStation på
> www.ecomstation.com og i Danmark kan du købe den f.eks. hos
> undertegnede.

Du skulle vel ikke også have en ældre og _billigere_ udgave til at
ligge? Man kan vel ikke købe det som OEM med en mus eller ram-klods til
som med Windows?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-04-04 15:25

On Fri, 2 Apr 2004 12:11:47 +0200, Peter \(8464\) wrote:

> [...]
>ved jeg ikke lige hvad budgettet vil sige til, for slet ikke at snakke
>om min private økonomiminister. OS/2 eller eComStation har vel ikke en

WAF ???

>Du skulle vel ikke også have en ældre og _billigere_ udgave til at
>ligge? Man kan vel ikke købe det som OEM med en mus eller ram-klods til
>som med Windows?

Nope, det er kun Microsoft der er tvunget til at presse deres platform ned
i halsen på folk på denne måde

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Insert Witty Remark Here -->

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-04-04 14:08

In article <syljurrygvfpnyvqqx.hvk5x90.pminews@news.tele.dk>,
flywheel@tiscali.ddk says...

> WAF ???

Wife Acceptance Factor

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-04-04 22:53

On Fri, 2 Apr 2004 15:08:09 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

>In article <syljurrygvfpnyvqqx.hvk5x90.pminews@news.tele.dk>,
>flywheel@tiscali.ddk says...

>Wife Acceptance Factor

Ahh, ok - takker ... ja og nej - der medfølger en ganske habil 7-Kabale
med, men det er ikke muligt at køre DiabloII

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
This score just in: Deep Space 9, Babylon 5.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-04-04 22:10

In article <syljurrygvfpnyvqqx.hvkqo90.pminews@news.tele.dk>,
flywheel@tiscali.ddk says...

> Ahh, ok - takker ... ja og nej - der medfølger en ganske habil 7-Kabale

Ja, man kan snyde i den

Mahjongg er også ganske glimrende, idet der ikke nødvendigvis gi's
løsbare opstillinger.

Fra : Arne Jensen

Dato : 07-04-04 06:17

> [...]

>ideer til spændende projekter? Det er jo sjovest at have et "mål" at gå

Hej Peter.

Jeg har ikke den nyeste version af Warp, og min version 4 får du ikke,
da jeg bruger selv:)

Men jeg har en lidt ældre version 3.0, der burde kunne installeres
hvis du henter nogle opdaterede installationsdisketter og lign fra
nettet.. Prisen er til gengæld lidt mere overkommelig end 1515.

Du må få den under forudsætning af at jeg kan finde den!

Kontakt mig evt. på
Moeffe@galnet.dk

Venlig hilsen
Arne