S0 bus , CEKAN 3 stik dåse problem
Fra : Lars Andersen

Dato : 29-03-04 20:43

Hej alle

Some den gode Bjarke Hansen har jeg flg. problem:
Fra NT har jeg forbundet A/B direkte i stik 1.
I stik 2 15 m kable der termineres i en 3 stik dåse fra CEKAN (fået fra TDC
4-6 år siden).
Er der nogen der kender den?
Er den termineret allerede?

Jeg ved ikke om den er 100 ohm termineret i forvejen, for telefonen
(Kirk952) for enden af de 15 meter - virker lige når den sættes til -
derefter er der ikke klartone??
NT boksen er sat til 100 ohm, A/B adatpter virker?

Som forlænger kabel har jeg brugt et standard LAN kabel, det skulle vel ikke
betyde noget?

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Lars Andersen
HP

Fra : frank damgaard

Dato : 31-03-04 06:22

Lars Andersen wrote:

> [...]
> Fra NT har jeg forbundet A/B direkte i stik 1.
> I stik 2 15 m kable der termineres i en 3 stik dåse fra CEKAN (fået fra TDC

Du kunne prøve med et ohmmeter og måle om der er 100 ohm
mellem de 2 sæt ledere. (hhv. 3+6 og 4+5)

> [...]
> NT boksen er sat til 100 ohm, A/B adatpter virker?

> Som forlænger kabel har jeg brugt et standard LAN kabel, det skulle vel ikke

heldigvis skal 3+6 og 4+5 også være parvis i et LAN kabel :
http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html
http://linux.adr.dk/isdn.html

Dog anvendes normalt kun par 1+2 og 3+6 i LAN, så er kablet defekt
med par 4+5 så vil det sandsynligvis stadig virker som LAN kabel.

Du kunne jo flytte telefonen helt hen til NT boks og ikke bruge
kablet/forlænger. Hvis det virker, så må det være noget
med kabel/terminering.

NB.
Der er strøm på NT boks?, for der kan opstå problemer hvis
den kun kører på nødstrøm fra cetranlen.

--
no signature :)

Fra : Lars Andersen

Dato : 31-03-04 18:56

Hej Frank

Tak for dine svar - se nedenfor

/Lars
TDC

> Du kunne prøve med et ohmmeter og måle om der er 100 ohm
> mellem de 2 sæt ledere. (hhv. 3+6 og 4+5)

God idé, sorry som teoretiker tænkte jeg ikke på det - jeg har faktisk et
ohm-meter

> [...]
>
> Du kunne jo flytte telefonen helt hen til NT boks og ikke bruge
> kablet/forlænger. Hvis det virker, så må det være noget

Jeps, done that - der virker telefonen

> NB.
> Der er strøm på NT boks?, for der kan opstå problemer hvis
> den kun kører på nødstrøm fra cetranlen.

Der er strøm på den, ellers tak.