Schedulering af kopijob w2k -> Netware
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 29-03-04 11:07

Jeg har et træls problem som jeg håber nogen har en løsning på.

På en Windows 2000 server har jeg et par filer som skal kopieres over på
en Novell Netware 5.1 server. Jeg har skrevet et lille batch script som
virker fint når jeg eksekverer det manuelt. Drevet jeg kopierer til er
et Netware drev mappet over på W2K serveren (Det virker dog heller ikke
med - en direkte pegning)

Scheduleren benytter tilsyneladende en bruger som ikke valideres af
Netware serveren - ihvertfald kopieres intet over når jeg lader
scheduleren udføre scriptet. Jeg har forsøgt at bytte admin brugeren
(samme username + password på hhv. w2k og netware) som den bruger konto
der eksekverer scriptet - men samme resultat.

Forslag ???

Fra : Erik Klausen

Dato : 31-03-04 21:03

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> wrote in

> [...]
> (samme username + password på hhv. w2k og netware) som den bruger
> konto der eksekverer scriptet - men samme resultat.

Har w2k-maskinen en connection til Novell-serveren, eller kan den være
faldet af?

Hvis dit script er en .bat-fil kan du logge ind for en sikkerheds skyld
med kommandoen

loginw32 username /PWD password

/PWD er en udokumenteret switch, så du kan risikere at den ikke virker.

Med venlig hilsen
Erik Klausen

Fra : Erik Klausen

Dato : 31-03-04 21:34

Erik Klausen <ekl@psykiatri.aaa.denmark> wrote in

> loginw32 username /PWD password

Ups... tilføj en /CONT parameter, så programmet logger ind automatisk, uden
at starte GUI.

mvh. Erik Klausen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-04-04 08:42

Det virker bare perfekt - hvis du anede hvor meget jeg havde bakset med
det - Og så er det så simpelt :o - Takker!