Backup af Windows 2003 server fra en Netwa~
Fra : Hans-Jørgen Monberg ~

Dato : 23-03-04 13:05

Hej

Jeg har et problem med, at når jeg tager backup af en Windows 2003 server,
er det meget langsomt 93 Mb/min,
hvis jeg tager tilsvarende mængde og antal filer på en Novell 5.1 server er
den oppe på 700 Mb/min.

Vi bruger Backup Exec for Netware ver .9.0, samt en extern LTO2 tapestreamer
på en Novel 5.1 server.

Vi har Gbit netværk.
Serverne kører med raid 5

Jeg håber det er en eller anden der har et godt råd.

mvh

Hans-Jørgen Monberg Skøtt

Fra : Erik Klausen

Dato : 25-03-04 23:36

"Hans-Jørgen Monberg Skøtt" <xxxxxxxxx@xxxxxxx.xx> wrote in

> [...]
>
> Vi har Gbit netværk.
> Serverne kører med raid 5
>
> Jeg håber det er en eller anden der har et godt råd.

Prøv en kopiering fra disk til disk mellem de to servere. Hastigheden her
siger noget om BackupExec er dårlig til at hente filer, eller om fejlen
er et andet sted.

Prøv at kopiere mellem Win2003-serveren og en tredie maskine, og se hvad
hastigheden er her, for at se om serveren kan aflevere data hurtigt nok.

I et tilfælde som dette kigger jeg normalt på duplex mellem serverne og
portene på switchen. Jeg ved ikke om det er relevant ved gigabit.

mvh. Erik Klausen