NTab og forlængerled. til analog tlf.
Fra : Hugo

Dato : 22-03-04 20:34

Brugte NT boks tilsluttet 2 digitaltelefoner, men ville også gerne have 2
analoge så jeg har fået en NTab.

Mit problem er bare at, hvis jeg sætter begge analoge til med "normal" kort
ledning virker de fint, men laver jeg en forlængerledning ind til
soveværelset, så er der ikke forbindelse ?

Af bare arrigskab prøvede jeg at samle ledningerne med kronemuffer, det
virker heller ikke !

Er der en øvre grænse på ledningslængde ? Min er cirka 15 meter.

Hi' Hugo

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-03-04 20:42

Hugo skrev:

> Er der en øvre grænse på ledningslængde ? Min er cirka 15 meter.

....jeg har bare en NTab-boks og analoge apparater (11 i alt) - og de er
spredt ud over hele huset (104 m2) - den længste forlængerledning er nok
20m...

....men alt er som sagt analogt...
Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-04 23:15

"Hugo" <hugoFJERNDETTE@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> virker heller ikke !
>
> Er der en øvre grænse på ledningslængde ? Min er cirka 15 meter.

ved ikke hvor langt ledning.. Men skulle da mindst virke på 100meter..
virker sikkert også med 2km.

hvis du skulle være i tvivl så er det de 2 midterste ben i RJ11 stikket som
bruges... Der skulle ikke være de store ben i det, så jeg ved ikke lige hvad
der skulle være galt..
Med til NTab boksen følger den vist en lille "dogle" med hvor der er RJ11 i
den ene ende og 3-stik hunstik i den anden.. Har du prøvet at tilslutte en
telefon direkte via denne? hvis du så har købt en forlængerkabel, skulle det
jo gerne virke.. Men det kan jo være at kablet er defekt.. Det kan jo henne
der laves fejl i produktionen.