Advarsel mod fup-narkobehandling
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-03-04 21:49

Kære alle,

hvis i begiver jer rundt i storbyernes butikker og cafeer engang
imellem har i måske rendt ind i nogle brochurer , som er delt ud i
mange butikker.

Udover at advare mod farerne ved narkotika, hvilket i sig selv er fint
nok, reklamerer disse brochurer for NARCONON, som reklamerer for sig
selv om en narkoafvænningsorganisation.

Hvad der kun står anført med små bogstaver er derimod, at bevægelsen er
baseret på L. Ron Hubbards Scientology, og har forbindelser til denne
kult.

Jeg vil i den forbindelse advare alle i gruppen mod at bide på krogen,
hvis i har venner,bekendte, eller familiemedlemmer som er i den
kedelige situation, at de har et narkomisbrug - benyt IKKE NARCONON!

Udførlige beskrivelser (engelsk):

http://www-2.cs.cmu.edu/~dst/Narconon/keyfacts.htm

--

http://haxor.dk +45 2685 5909

Democracy is not something you believe in or a lace to hang your hat,
but it's something you do. You participate. If you stop doing it,
democracy crumbles.
- Abbie Hoffman

Fra : arc@na

Dato : 18-03-04 01:06

Peter Bjørn Perlsø <peter@FUCKOFFSPAMMER.dk> wrote in

> Jeg vil i den forbindelse advare alle i gruppen mod at bide på krogen,
> hvis i har venner,bekendte, eller familiemedlemmer som er i den
> kedelige situation, at de har et narkomisbrug - benyt IKKE NARCONON!

Du har ret. Men hvordan kommer du lige pludselig på den idé med at advare
mod Scientology?

Du er vel ikke røget ud i noget snavs, Peter? Skal jeg til at lave rosenkål
igen? )

--
There's no place like 127.0.0.1
Med venlig hilsen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-03-04 14:17

On 2004-03-18 01:06:12 +0100, "arc@na" <this@ress.is.invalid> said:

> Du er vel ikke røget ud i noget snavs, Peter? Skal jeg til at lave
> rosenkål igen? )

Dig og dit rosenkål.... tag noget amerikansk olie, og flyt så iøvrigt
lige din computer ud til lokummet ;)

Fra : Onsource

Dato : 01-04-04 12:31

Hubbards metoder er meget virksomme. Også hans narkoafvænnings teknikker.
Jeg har selv gennemgået afgifningsprogrammet efter at have været misbruger
af hash og det har gjort jeg er ude af det nu. Jeg vil medgive det kræver
sin mand at stå imod det pres der eksisterer for at undgå at blive presset
ind i Scientology Kirken efter Narconons program er gennemført. Hvis man
vælger at gå ind i Sientology Kirken bagefter Narconprogrammet er gennemført
er det ens eget valg, selvom der har været et pres. Man kan ikke lægge
skylden over på andre. Man bestemmer selv.

Der er flere psykoterapeutiske retninger (fx. gestaltterapiens grundlægger
Perls, der også skrev forord til bogen "A doctors report on dianetics") der
har hugget med arme og ben fra Hubbards teknikker.

Man skal skelne imellem de fremragende psykoterapeutiske teknikker Hubbard
har udviklet og Scientology Kirkens forvaltning af disse. Forvaltningen er
under al kritik og medfører at folk har et negativt billede og ikke ved at
teknikkerne er meget virksomme.

Jeg er ikke fortaler for Scientology Kirken, idet da jeg var derinde var så
uenig i deres forvaltning af Hubbards teknikker, at jeg blev smidt ud.
Men jeg har holdt fast i at anvende teknikkerne i mit arbejde og til at
hjælpe andre.

For selv at danne sig en mening kan jeg anbefale at læse "Arbejdets
problemer" eller "Tankens grundbegreber". Kan lånes på de fleste
biblioteker.

Fra : arc@na

Dato : 01-04-04 14:46

"Onsource" <onsource@hotmail.com> wrote in

> Hubbards metoder er meget virksomme. Også hans narkoafvænnings
> teknikker. Jeg har selv gennemgået afgifningsprogrammet efter at have
> været misbruger af hash og det har gjort jeg er ude af det nu. Jeg vil

Du kunne da bare være holdt op. Man bliver ikke fysisk afhængig af hash.
Og heller ikke psykisk - endda i en grad, så det skulle nødvendiggøre
timelange saunakure og tonsvis af B3-vitamin. Grotesk.

Iøvrigt er det noget forbandet svineri, at man i Scientology lægger pres på
folk, man angiveligt har i behandling.

--
That which does not kill you makes you stronger.
Med venlig hilsen

Fra : Onsource

Dato : 01-04-04 19:30

Hvor ved du fra at man ikke bliver fysisk eller psykisk afhængig?
Har du prøvet det?
Det var forøvrigt skønt at sidde i sauna og svede alle sine affaldsstoffer
ud!
Kan varmt anbefales.

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-04-04 19:38

Onsource skrev:

> Hvor ved du fra at man ikke bliver fysisk eller psykisk afhængig?
> Har du prøvet det?

....jeg har læst i "Det Bedste", at man ikke bliver afhængig af det...

....det blev jeg dog!
Hans

Fra : arc@na

Dato : 01-04-04 22:56

> Hvor ved du fra at man ikke bliver fysisk eller psykisk afhængig?
> Har du prøvet det?

Ja - jeg røg min første fede da jeg var 12 år - jeg bliver 50 her til
sommer.

Og jeg har INGEN problemer med pauser på ½ år eller længere. Jeg har samme
forhold til hash, som jeg har til god, skotsk single-malt whiskey og
cigarer.

Fra : Onsource

Dato : 02-04-04 09:31

Men der er masser af andre der er afhængige. De bruger det som en løsning
på deres problmer.
Jeg har en bekendt som også har røget fra han var 14 til nu 48 (dagligt) og
han udviser svære tegn på hukommelsesproblemer. Fortæller de samme ting igen
og igen som en senil gammel mand.
Alt med måde.