Novell server bipper ??
Fra : Peter

Dato : 17-03-04 13:33

Hej.

Jeg har tidligere med hjælp fra denne gruppe fået min bærebare WindowsXP
maskine på vores netværk, og den køre fint på netværket.
Der er bare opstået et problem som jeg ikke forstår.
Serveren (som står inde på kontoret) giver et kort bip med faste mellemrum.
(vel ca. hvert 30 sekund el.lign.)
Og det er lige meget om min bærebare maskine er logget på Novel eller om den
"kun" er logget på windows netværket.
Men tager jeg netstikket ud af min bærebare maskine så stopper serveren med
at bippe.....
Hvad kan det være der er galt ??

--
Mvh.
Peter

Fra : Erik Klausen

Dato : 17-03-04 19:23

"Peter" <1@a> wrote in

> [...]
> om den "kun" er logget på windows netværket.
> Men tager jeg netstikket ud af min bærebare maskine så stopper

Nogle gange sætter man en skærm på serveren, og så kan man læse hvad der
står på serverens konsol...

Mit gæt er at serveren og den bærbare har samme IP-adresse.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 17-03-04 19:35

Hej.

> Nogle gange sætter man en skærm på serveren, og så kan man læse hvad der
> står på serverens konsol...

Ok, det havde jeg ikke lige tænkt på.....
Men vil den så skrive hvilken fejl den mener der er ??

> Mit gæt er at serveren og den bærbare har samme IP-adresse.

Svjv. er det forresten kun ipx som vores gamle server køre.....
Men du mener at der må være tale om en adresse konflikt af en art ??
Mht. IP adressen som min maskine da godtnok også får tildelt, så får den (og
alle de andre maskiner) IP-adressen automatisk fra vores
"router/dhcp-ting"..... så det kan vel ikke give fejl, eller ??

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Erik Klausen

Dato : 17-03-04 23:25

"Peter @ Team-PsHdO" <pwr43h@get2net.dk> wrote in

> Ok, det havde jeg ikke lige tænkt på.....
> Men vil den så skrive hvilken fejl den mener der er ??

Højst sandsynligt. Du kan trykke Ctrl-Esc, 1 for at være sikker på at det
er konsolskærmen der er fremme.

> [...]
> den (og alle de andre maskiner) IP-adressen automatisk fra vores
> "router/dhcp-ting"..... så det kan vel ikke give fejl, eller ??

Netware servere tilbage til version 3.11 kan have en IP-adresse.
Din DHCP-server kan godt tildele en IP-adresse, der er i brug. Nogle
servere prøver dog at pinge en adresse før de deler den ud, for at undgå
dette.

Du kan finde ud af det ved at finde IP-adressen på den bærbare, slukke
den, og så prøve at pinge adressen fra en anden arbejdsstation. Brug
kommandoen "arp -d" før du pinger.

Hvis du har IPX på den bærbare kan du også have en konflikt her. Kig
under konfigurationen af IPX på din bærbare og se om der er skrevet et
IPX-netværksnummer (jeg kan ikke lige huske hvordan det pågældende vindue
ser ud). Feltet med IPX-netværksnummeret skal være udfyldt med 8 0-er. Så
lytter den bærbare på nettet og finder ud af hvad netværksnummeret er.

Og lad os høre hvad der står på konsollen.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 22-03-04 21:50

Hej.

Jeg har ikke glemt jer, jeg har bare ikke været i firmaet ret meget i nogle
dage, så jeg har ikke kunne afprøve noget rigtigt.....
Jeg tror dog at jeg har løst problemet.
Jeg satte IPX adressen, til 00000000, og flyttede IP adressen over til
manuelt indtastet, og en adresse der normalt ligger uden for det range som
switchen automatisk giver maskinerne..
Og de 5-10 minutter hvor jeg havde tid at lytte lidt med på serveren, sagde
den intet.....
Men jeg vil vende tilbage med det endelige resultat senere.....

--
Hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 15-04-04 06:11

Hej.

Ja jeg glemte helt at melde tilbage, undskyld......
Maskinen køre fint nu på serveren (uden bip-lyde), så det er bare
perfekt.......

Mvh.
Peter