Dims, der viser on- / offline?
Fra : Hans Paulin

Dato : 16-03-04 16:39

....efter nu at ha forladt mine 56K'er savner jeg "noget" der kan
indikere, om jeg er på nettet eller ej; før lyste displayet op på min
BeoSvar, når jeg var online, men dét gør det jo ikke mere...

....jeg er godt klar over, at jeg har ikonet nede ved uret, men kunne
godt tænke mig noget der er større - gerne noget der står og blinker /
lyser på mit (fysiske) skrivebord...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-03-04 17:59

Hans Paulin skrev:

> BeoSvar

BeoTalk that is...
Hans

Fra : Sørensen

Dato : 24-03-04 01:30

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ...jeg er godt klar over, at jeg har ikonet nede ved uret, men kunne
> godt tænke mig noget der er større - gerne noget der står og blinker /

De fleste externe modem har en lampe der lyser for hver kanal der er i brug
(Diva, Lasat mm) men det er self. ikke særlig iøjnefaldene.

vh.
Sørensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 07:28

Sørensen skrev:

> De fleste externe modem har en lampe der lyser for hver kanal der er
> i brug (Diva, Lasat mm) men det er self. ikke særlig iøjnefaldene.

....nej, men det er godtnok!

....dét blev jeg klar over *efter* jeg havde købt modems (jeg købte ét
til hver af mine 2 computere)...

....dog koster et internt Jensen-modem hos Telebutikken kun 299,- kr. pr
stk. mod de vist nok 499,- kr for et eksternt, så jeg har nu ikke
fortrudt...
Hans

Fra : Sørensen

Dato : 24-03-04 01:32

Jeg mener så kunne Du jo hægte sådan et på som ikke bruges til andet, De
sælges i "den blå" til få hundrede kr.

vh. Sørensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 07:27

Sørensen skrev:

> Jeg mener så kunne Du jo hægte sådan et på som ikke bruges til andet,
> De sælges i "den blå" til få hundrede kr.

....*foruden* de interne modems?

....foreløbig klarer jeg mig med den lille telefon, der er i mit "Stones
ConnectControl"-program: når man er på, er telefonrøret løftet

....men det er *noget* småt; da jeg havde 56K, kunne jeg bruge displayet
på min BeoTalk 1100; det lyste og viste nummeret
Hans

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-03-04 17:36

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
> Jeg mener så kunne Du jo hægte sådan et på som ikke bruges til andet, De
> sælges i "den blå" til få hundrede kr.

Nej, et modem vil kun indikere optagne kanaler såfremt den selv optager dem.
Den kan ikke se hvad andre enheder på ISDN-bussen laver

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-03-04 17:51

In article <4061b8e9$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@makr.dk says...

> Nej, et modem vil kun indikere optagne kanaler såfremt den selv optager dem.
> Den kan ikke se hvad andre enheder på ISDN-bussen laver

Jeg mener ellers at mit gamle DIVA indikerede brugte B-kanaler, uanset
hvem/hvad der brugte dem.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-03-04 18:32

> Jeg mener ellers at mit gamle DIVA indikerede brugte B-kanaler, uanset
> hvem/hvad der brugte dem.

Det vil jeg stille mig meget tvivlende overfor, især da jeg selv har brugt
en Diva på et tidspunkt sammen med ISDN-telefoner og antageligvis ville have
bemærket noget sådant.
Den eneste måde den kan vide dette er ved at holde øje med de signaler der
kommer fra centralen til de andre TEI'er (det er nono at basere
funktionalitet på aflytning af kommunikation til andre TEI'er. Fy B&O), og
altså holde styr på Connect og Disconnect. Hvis den kommer ud af
synkronisering kan den ikke gøre andet end at spørge centralen om 2 kanaler
og ud fra svaret vurdere hvor mange ledige der er.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-04 01:13

In article <4061c5fb$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@makr.dk says...

> Det vil jeg stille mig meget tvivlende overfor, især da jeg selv har brugt
> en Diva på et tidspunkt sammen med ISDN-telefoner og antageligvis ville have
> bemærket noget sådant.

Min hukommelse er lidt rusten på det område, da det er flere år siden
ISDN-data blev pensioneret her.

> funktionalitet på aflytning af kommunikation til andre TEI'er. Fy B&O), og

Jeg har det nu fint med at B&O har genkaldsliste med _alle_ udgående
numre