Div. spørgsmål...
Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-04 11:28

1) Jeg vil gerne undgå at blive tildelt en IP-adresse, som er lukket på
grund af andres spam (sådan har jeg opfattet det kan ske via
dk.admin.netmisbrug) og jeg mente at have hørt, at man ved ISDN blev
tildelt en fast ip-adresse...

Under "Egenskaber for Internetprotokol" og fanebladet "Generelt" i min
XP er "Hent automatisk en IP-adresse" markeret - skal jeg i stedet
markere "Brug følgende IP-adresse" og så indsætte de værdier (primær
DNS: 194.239.134.83 og sekundær DNS: 193.162.153.164), som fulgte med
mit Jensen-modem?

2) Er det teknisk set lige meget, om man tilslutter sine 6 almindelige
telefoner til ab1, eller om man tilslutter 3 telefoner til ab1 og 3 stk.
til ab2?

....det skal forståes på denne hér måde: kan én port kun trække max. 3 -4
telefoner, eller er opdelingen i ab1 og ab2 kun foranlediget af
muligheden for at bruge forskellige features?

3) I forbindelse med terminalskift skal man bruge en "R"-tast - på mine
"Lady"-telefoner er der kun en knap, der ser nogenlunde sådan hér ud:

_[...

....er dette det samme som en "R"-tast?

4) Er det muligt at tildele både ab1 og ab2 begge de to tlf.nr. man
får - på én gang?

5) Hvis jeg går på nettet med min pc med én linie, og én eller anden
prøver at ringe til mig på ét af de tlf.numre jeg har, kan man så
risikere, at det éne nummer melder optaget, mens det andet går igennem?

....eller vil begge tlf.numre automatisk vælge den frie linie?
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-04 13:43

Hans Paulin skrev:

> _[...
>
> ...er dette det samme som en "R"-tast?

....og dét er det, har jeg lige fået at vide...
Hans